Gå til innhold

Dere som ikke bruker shampoo

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det finnes en nettside som heter lockig.se. Der kan du lese om alt som er "lov". Jeg syntes det ble for slitsomt å finne balsamer som var fri for ditt og inneholdt datt osv.

Nå for tiden bruker jeg en Joico med blå flaske. Den er super men litt for kraftig, altså håret blir tungt av den om jeg bruker den for mange ganger etter hverandre, så jeg bruker en fra Fudge også innimellom.

Jeg har mye krøller og med denne måten å vaske håret, har jeg ikke frizz på de tørreste dagene engang. Bruker leave-in-balsam også.

Men vasker du da hele håret med balsam eller kun lengdene? Håret mitt blir nemlig innmari tungt hvis jeg har balsam i hodebunnen.

Videoannonse
Annonse
Gjest Tingelinling
Skrevet

Men vasker du da hele håret med balsam eller kun lengdene? Håret mitt blir nemlig innmari tungt hvis jeg har balsam i hodebunnen.

Jeg tar hele, men bruker god tid på å skylle ut alt. Tror nok det går helt fint å vaske hodebunnen uten balsam også, og bare ha balsam i lengdene. Har aldri tenkt på at det går an, men tror jeg må prøve det.

Skrevet

Okei, dette høres grusomt ekkelt ut, men jeg har en kjerringråd som fungerer.

Mamma slet lenge med virkelig tørt og slitt hår. Også begynte hun å bruke eggplomma som shampoo, og tyrkisk naturell yoghurt som balsam. Hun addet også litt olivenolje. Håret hennes har aldri vært friskere og sunnere. Dog det lukter litt, men det kan man bare ta bort med litt kaffe i håret (også skylle det vekk, såklart).

Kaffe hjelper også mot huden. Det er en naturlig peeling man kan bruke, som gjør huden utrolig myk skinnende. Eneste ulempen er at det blir litt søl.

Skrevet

Hvor lang tid tar det før håret blir sunt og ser rent ut igjen, hvis man bare vasker det med vann? Jeg gikk nylig en uke uten å vaske håret. Det føltes etterhvert skikkelig ekkelt. Vet ikke om det lukta noe, men lukten av skittent hår er jo grusom... Hvordan holder folk rundt en det ut, liksom?

Gjest Chlorophyll
Skrevet

Hvis du skal slutte å bruke shampoo så må du ha tålmodighet, for det tar mer enn to uker å venne håret av med mye vasking.

Man kan også venne håret (eller hodebunnen er det jo) til å vaske det sjeldnere. Jo mer du vasker, grer og styler, jo mer fett blir det.

Anonymous poster hash: 5a188...3c1

Ja, hodebunnen skiller vel ut mer talg, jo mer man vasker det med shampoo. En avvenning vil kanksje ta for lang tid. Vet ikke om jeg orker hvis det tar flere uker. HAr ikke lyst til å gå med fett hår, og at andre skal synes jeg lukter ekkelt.

Skrevet

Det kan jo være det var en grunn til at han fikk shampo i gave? ;)

Hehe, neida :)

Jeg kjenner en som ikke bruker shampo, og jeg synes han lukter som en hippie. Kan jo hende han ikke bruker såpe i det hele tatt da ;)

Anonymous poster hash: 940b8...e1f

Haha nei, det var en sjampo fra en tante som bor langt unna. Typisk jeg aner ikke hva jeg skal kjøpe så da tar jeg denne-gave.

Håret hans er mykt, friskt og lukter godt. Alle spør om de kan låne hårprodukter osv når vi har vors, og da må han bare beklage og si at han ikke bruker noe i håret. Det er helt perfekt :)

Det er nok ikke håret som gjør at han lukter som en hippie :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...