Gå til innhold

Dere som ikke bruker shampoo

Anbefalte innlegg

Gjest Chlorophyll
Skrevet

1. Er det sant at kåret blir finere og sunnere etter en stund?

2. Blir man ren?

3. Får man klager fra andre?

4. Er det virkelig et nødvendig produkt, eller bare markedsstyrt tull?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjæresten min har aldri brukt sjampo. Han begynte for 2 uker siden fordi han fikk en dyr en i gave. Nå har han for første gang i sitt liv fått fett hår etter bare et par dager. :P

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syntes håret mitt ble mykere uten shampoo. Brukte såkalt frisørshampoo.

Jobber i en fysisk jobb, så må dusje 2 ganger om dagen, dette gjør at håret kan bli raskere fett dersom jeg ikke vasker det. Tror altså ikke det er mangel på shampoo sin feil

Anonymous poster hash: 00f2d...31e
Skrevet (endret)

Jeg prøvde i en periode å ikke bruke shampoo, etter å ha sett et intervju på God Morgen Norge om ei som påsto at håret ble mye friskere uten bruk av shampoo. Jeg vasket håret på morgenen, men allerede på kvelden var håret fett (og tungt) ved røttene. I tillegg ble håret innmari trått og flokete. Etter to uker orket jeg ikke mer, og begynte å bruke shampoo igjen :fnise:

Meget mulig at dette er en tilvenningssak for håret, og at jeg kanskje ville fått et bedre resultat hvis jeg hadde fortsatt uten shampoo i flere måneder.

Endret av Infinite
Gjest Chlorophyll
Skrevet

Jeg syntes også håret mitt ble ekkelt igjen etter 4 dager, og orket ikke mer. Kanskje det er en tilvenning som blir bra på sikt?

Skrevet

Jeg syntes også håret mitt ble ekkelt igjen etter 4 dager, og orket ikke mer. Kanskje det er en tilvenning som blir bra på sikt?

Det vil jeg tro. På samme måte som at hvis man aldri har vasket håret med shampoo, slik som kjæresten til Pompom, vil håret bli fett hvis man plutselig begynner med det. Tror det handler om hva håret er vant til :)

• Liker 1
Gjest Chlorophyll
Skrevet

Det vil jeg tro. På samme måte som at hvis man aldri har vasket håret med shampoo, slik som kjæresten til Pompom, vil håret bli fett hvis man plutselig begynner med det. Tror det handler om hva håret er vant til :)

Er det jeg også tror. Hadde jo vært veldig greit å avvenne seg med, men da må det gjøres i en periode jeg ikke omgås folk, så det blir litt vanskelig. :(

Gjest Christina146
Skrevet

Er det noe man bruker istedenfor shampoo da? Eller vasker man bare med vann?

Tror ikke jeg hadde klart det.. har ganske tykt hår, så blir fort flokete og fettete. :)

Skrevet

Jeg bruker shampoo da, men ikke så ofte, kanskje 1-2 ganger i uka, og jeg er aldri plaget med at håret mitt blir fett. Det skal ikke være nødvendig å vaske håret så ofte som hver eneste dag..:P

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du skal slutte å bruke shampoo så må du ha tålmodighet, for det tar mer enn to uker å venne håret av med mye vasking.

Man kan også venne håret (eller hodebunnen er det jo) til å vaske det sjeldnere. Jo mer du vasker, grer og styler, jo mer fett blir det.

Anonymous poster hash: 5a188...3c1
Gjest Knuse
Skrevet

Mange bruker balsam i stedet for shampoo. Kunne godt tenkt meg et alternativ jeg ikke trengte å bruke noen av delene.

AnonymBruker
Skrevet

Kjæresten min har aldri brukt sjampo. Han begynte for 2 uker siden fordi han fikk en dyr en i gave. Nå har han for første gang i sitt liv fått fett hår etter bare et par dager. :P

Det kan jo være det var en grunn til at han fikk shampo i gave? ;)

Hehe, neida :)

Jeg kjenner en som ikke bruker shampo, og jeg synes han lukter som en hippie. Kan jo hende han ikke bruker såpe i det hele tatt da ;)

Anonymous poster hash: 940b8...e1f

Skrevet

Har hørt at man kan bruke natron og eddik til å vaske håret. Har ikke prøvd selv da, fordi jeg farger håret og natron visstnok kan bleke det.

Gjest Jørild
Skrevet

Jeg brukte balsam-metoden en god stund, håret fikk MYE skryt!

Skrevet

Jeg brukte balsam-metoden en god stund, håret fikk MYE skryt!

Hvorfor sluttet du?

Skrevet

Synes det høres rart ut å bare bruke vann. Synes hodebunnen begynner å klø hvis det går flere dager at jeg ikke vasker det med shampo.

Bare bruke balsam? Blir det fint av det?

Gjest Jørild
Skrevet

Hvorfor sluttet du?

Nei, det husker jeg ikke? Jeg lurer på om det var fordi jeg ville prøve en spesiell hårolje som ikke passet sammen med balsam-metoden?

• Liker 1
Gjest Tingelinling
Skrevet

Jeg bruker bare balsam, men følger ikke balsammetodens strenge regler. Bare kjøper balsam og bruker den som er på tilbud hos Blush når jeg trenger en ny.

Håret er mindre frizzy enn før og det ser aldri fett ut. Noen ganger glatter jeg det og har en del styling oppi. Da vasker jeg det med Shampo og bruker hårkur etterpå. Det tar noen dager med balsamvasking før frizzen er borte igjen.

Skrevet

Jeg bruker bare balsam, men følger ikke balsammetodens strenge regler. Bare kjøper balsam og bruker den som er på tilbud hos Blush når jeg trenger en ny.

Håret er mindre frizzy enn før og det ser aldri fett ut. Noen ganger glatter jeg det og har en del styling oppi. Da vasker jeg det med Shampo og bruker hårkur etterpå. Det tar noen dager med balsamvasking før frizzen er borte igjen.

Hva er balsammetodens strenge regler da? Kanskje jeg skal prøve meg på denne metoden, hvis den gjør håret finere og friskere :danse:

Gjest Tingelinling
Skrevet

Hva er balsammetodens strenge regler da? Kanskje jeg skal prøve meg på denne metoden, hvis den gjør håret finere og friskere :danse:

Det finnes en nettside som heter lockig.se. Der kan du lese om alt som er "lov". Jeg syntes det ble for slitsomt å finne balsamer som var fri for ditt og inneholdt datt osv.

Nå for tiden bruker jeg en Joico med blå flaske. Den er super men litt for kraftig, altså håret blir tungt av den om jeg bruker den for mange ganger etter hverandre, så jeg bruker en fra Fudge også innimellom.

Jeg har mye krøller og med denne måten å vaske håret, har jeg ikke frizz på de tørreste dagene engang. Bruker leave-in-balsam også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...