Gå til innhold

Når barna begynner i barnehagen..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

..da slutter jo kontantstøtten også. Kontantstøtten vår slutter i desember. Vil det da si at kontanstøtten dekker barnehage beløpet til desember? Eller slutter man i det hele tatt å få kontatstøtte?

Anonymous poster hash: e44e8...5e0
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Man får kontantstøtte til og med den mnd barnet begynner i bhg.

Du må selv si fra til nav at barnet er begynt i bhg.

Anonymous poster hash: 95c11...67b
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men de resterende månedene jeg har krav på kontatstøtte får jeg ikke? Altså i form av at nav betaler bhg regningen de månedene jeg fortsatt har krav på kontantstøtten? Har alltid trodd det.

Skrevet

Hvis barnet ditt begynner i barnehagen i desember, får du kontantstøtte til og med desember.

Hva mener du egentlig med de "resterende månedene du har krav på kontantstøtte"? Du har som sagt bare krav på det frem til barnet begynner i barnehagen. NAV betaler vel ikke barnehagen? Det er ikke slik at kontantstøtte=nøyaktig beløp som barnehagen koster. Det er to uavhengige beløp.

AnonymBruker
Skrevet

Men de resterende månedene jeg har krav på kontatstøtte får jeg ikke? Altså i form av at nav betaler bhg regningen de månedene jeg fortsatt har krav på kontantstøtten? Har alltid trodd det.

Kontantstøtten er forbeholdt barn som ikke har barnehageplass.

Anonymous poster hash: 95c11...67b

• Liker 3
Skrevet

Når barnet går i barnehage, har du ikke krav på kontantstøtte. Kontantstøtten opphører mnd etter at barnet er begynt i barnehage.

Skrevet

Men de resterende månedene jeg har krav på kontatstøtte får jeg ikke? Altså i form av at nav betaler bhg regningen de månedene jeg fortsatt har krav på kontantstøtten? Har alltid trodd det. Anonymous poster hash: e44e8...5e0

hva mener du med resterende måneder du har krav på?
  • Liker 1
Skrevet

Tror trådstarter har misforstått kontantstøtten, som at det er en utvidet barnetrygd i småbarnsfasen...

Skrevet

Du har kun krav på kontantstøtte nåde barnet ikke har barnehage, så du har ikke dekket barnehagen med kontantstøtte nei. Kontantstøtte er ikke som barnetrygden.

Skrevet

Signerer de andre.

En underlig ting med kontantstøtten er dog at den kan kombineres med foreldrepenger.

Skrevet

Signerer de andre.

En underlig ting med kontantstøtten er dog at den kan kombineres med foreldrepenger.

Det er vel ikke underlig?

Skrevet

Det er vel ikke underlig?

Mulig ikke du synes det, men det synes jeg.

AnonymBruker
Skrevet

Mulig ikke du synes det, men det synes jeg.

Hvorfor?

Har man gradert uttak så skal man jo ikke straffes for det...

Anonymous poster hash: 11042...a9c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...