AnonymBruker Skrevet 19. juni 2014 #1 Skrevet 19. juni 2014 så... har nettopp kjøpt meg en liten leilighet og det er egentlig bare en mulighet for hvor man kan gjøre av TV'n.. henge den på veggen, MEN veggene er av gips... Stefaren min sin stendermåler peip bare i tide og utide så vi kjøpte en annen og den var på samme måten... plutselig peip den ingen steder og så peip den plutselig overalt... banket over veggen men fant ingen markant lydforskjell der en stender egentlig burde være, altså 60cm fra hjørnet var det like hul lyd, men plutselig lengre opp på veggen mot taket var det plutselig en "stram lyd" som om det skulle være noe der... Ringte totalrenovering som jeg nettopp kjøpte leiligheten fra og som nettopp har bygd leiligheten om de hadde noe personell som hadde vært med å bygge leiligheten som kunne komme nedom en tur å fortelle hvor de hadde satt stenderne for vi fant ingen hverken med å banke eller bruke to forskjellige stendersøkere, men megleren bare flirte og sa at "de ikke brukte installere møblementet for kundene etter at de hadde solgt et hus"... synes dette var frekt når vi har slitt hele dagen i to dager med å lete etter disse stenderne... leiligheten var bygd for bare et par måneder siden og det er ennå totalrenoverings-folk som arbeider utenfor her, så synes godt totalrenovering kunne ringt til en av de som var med å bygge leiligheten som kunne fortelle hvor stenderne sto i veggen... så noen som har vært borti dette før som kan si hvordan jeg kan få ordnet det? stefaren min ville ikke at vi skulle spikre spiker for å prøve å treffe stenderne for da kan vi fort ende opp med en stygg vegg full av hull... Anonymous poster hash: 48f8f...e92
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2014 #2 Skrevet 19. juni 2014 Du må bruke Jugend. Det har jeg sett på TV. Anonymous poster hash: 14fa9...daa 1
Sylvari Skrevet 19. juni 2014 #4 Skrevet 19. juni 2014 Hvorfor ikke bare kjøpe stand til tv'n å sette den på et tv bord ellerno?
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2014 #5 Skrevet 19. juni 2014 Hvorfor ikke bare kjøpe stand til tv'n å sette den på et tv bord ellerno? Fordi som sagt er det liten plass og ingen annen mulighet for å TV'n andre steder. Anonymous poster hash: 48f8f...e92
Sylvari Skrevet 19. juni 2014 #6 Skrevet 19. juni 2014 Trenger ikke være stort tvbord, om det er flatskjerm. Akkurat bredt nok til å holde tv'n.
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2014 #7 Skrevet 19. juni 2014 Trenger ikke være stort tvbord, om det er flatskjerm. Akkurat bredt nok til å holde tv'n. Det er snakk om 12kvm for hele hybelleiligheten... sovesofaen når helt i veggen, der TV skal henges på veggen der er det også innebygd skap på samme vegg, den andre veggen er to vinduer som tar opp hele veggen, den tredje veggen er ingangsdøra og sikringsskap og den fjerde veggen er kjøkkenkrok og dør til bad... den MÅ henge der på veggen... Vil det koste veldig mye å ansette en snekker... hadde sikkert ikke tatt mere enn en 1-2 time å fikse for en snekker med peiling. Anonymous poster hash: 48f8f...e92 1
Gjest Lille-pus Skrevet 19. juni 2014 #8 Skrevet 19. juni 2014 Hva er vekten på TV'en da? Får jeg foreslå en Mollyplugg eller en annen plateplugg (DuoMax el.l.)
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2014 #9 Skrevet 19. juni 2014 Hva er vekten på TV'en da? Får jeg foreslå en Mollyplugg eller en annen plateplugg (DuoMax el.l.) rundt 15kg... aha, skal skrive det ned så gubben kan se etter slike plugger.. burde vel finnes på byggmakker takk! Anonymous poster hash: 48f8f...e92
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2014 #10 Skrevet 19. juni 2014 Kjør en knappenål gjennom gipsen der du tror det befinner seg en stender. Hvis du bommer er det bare å fylle hullet med litt akryl. Anonymous poster hash: 22bbf...343
Gjest Coolaid Skrevet 19. juni 2014 #11 Skrevet 19. juni 2014 Du kan bruke gipsanker. Litt vanskelig ¨å forklare men du lager et hull, setter gipsanker inni. Når du skrur på skruen så slår den seg opp som en paraply....altså det vil det komme noen mothaker som slår seg ut inni veggen. Det gjør at du kan henge opp tunge ting, som for eksempel en tv uten at du trenger å treffe stenderverket. http://www.clasohlson.com/no/21-2749?gclid=CPy499Hyhr8CFSr4cgodZRAATg Husk bare at når du har montert så sitter de, så mål skikkelig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå