AnonymBruker Skrevet 19. juni 2014 #1 Skrevet 19. juni 2014 At alt, stort sett, må betales med BankID. FOR. NOE. TULL. drittforbannamøkkailleluktendemindreverdige BankID. Neeeei, jeg har ikke på tlf. Jaaa, jeg har rotet bort den sinnsyke kodebrikka som lukter råtten fisk blanda med mensen. Jaaa, jeg har bestilt ny. Men hva hjelper det når en må bestille noe IDAG og ikke har BankID. Skulle gått an å ha flere alternativer, f.eks MinID.Anonymous poster hash: 49960...016 2
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2014 #2 Skrevet 19. juni 2014 Bank på mobil. Fiks ferdig. Om kodebrikka di lukter råtten fisk og mens tror jeg du bruker den feil. Kanskje kasta du den sammen med den rttne fisken du gninna den på? Eller enda verre glemt den oppi... ja du vet...Anonymous poster hash: 014bc...dac 11
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2014 #3 Skrevet 20. juni 2014 Bank på mobil. Går det på en gammel tlf med TRYKKEtaster og kun de alle nødvendigste nødvendighetene, eller kun på de nye smartphones wannabesosse"jegskulleønskejegvarrik"-telefonene? Nei, kodebrikka er født sånn, den ble født til å lukte råttent. Idiotisk opplegg er det i hvertfall. Finn opp en slags brikke man kan trykke finger'n sin på og avgi et fingrravtrykk som bekreftelse på innlogging eller betaling. Dustekodebrikker.Anonymous poster hash: 49960...016 2
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2014 #4 Skrevet 20. juni 2014 Det er ikke alle banker man får gjort alt fra i mobilbank. Man må i nettbank, og man må bruke bank ID. Jeg er helt enig med TS det er helt ubrukelig, tungvint og lett for å låse brikken. Skulle ha vert ett mye lettere system.Anonymous poster hash: 843c2...68a
nojac Skrevet 20. juni 2014 #5 Skrevet 20. juni 2014 Skandiabanken med flere har alternativ innlogging med passord tilsendt via SMS. Da trenger du ikke kodebrikke eller Smartphone.
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2014 #6 Skrevet 21. juni 2014 Bank på mobil. Går det på en gammel tlf med TRYKKEtaster og kun de alle nødvendigste nødvendighetene, eller kun på de nye smartphones wannabesosse"jegskulleønskejegvarrik"-telefonene? Nei, kodebrikka er født sånn, den ble født til å lukte råttent. Idiotisk opplegg er det i hvertfall. Finn opp en slags brikke man kan trykke finger'n sin på og avgi et fingrravtrykk som bekreftelse på innlogging eller betaling. Dustekodebrikker.Anonymous poster hash: 49960...016 Med bank på mobim fungerer jo mobilen som kodebrukke. Kan bruke nett på pc og ha telefonen tilgjengelig; får enten kode på sms eller mobilen og pc'en kommuniserer på en måte og vips du slipper kodebokke. Kanskje greit å vite hvilke alternativer som faktisk finnes heller enn å klage på kodebrikka.Anonymous poster hash: 014bc...dac
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2014 #7 Skrevet 21. juni 2014 Bank på mobil. Går det på en gammel tlf med TRYKKEtaster og kun de alle nødvendigste nødvendighetene, eller kun på de nye smartphones wannabesosse"jegskulleønskejegvarrik"-telefonene? Nei, kodebrikka er født sånn, den ble født til å lukte råttent. Idiotisk opplegg er det i hvertfall. Finn opp en slags brikke man kan trykke finger'n sin på og avgi et fingrravtrykk som bekreftelse på innlogging eller betaling. Dustekodebrikker.Anonymous poster hash: 49960...016 Du får da fint smarttelefoner som ikke koster all verden også. Pris uten binding fra 500. Om en slik telefon er det du kaller "nye smartphones wannabesosse"jegskulleønskejegvarrik"-telefonene" så vet ikke jeg. Har aldri hatt problemer med koder eller innlogging etter at jeg gikk over til å kun bruke mobilen. Aldri mer kodebrikka!Anonymous poster hash: f5f9a...6f8
Chanchan Skrevet 21. juni 2014 #8 Skrevet 21. juni 2014 Du virker utrolig bitter Fest kodebrikken på nøkkelknippet eller noe sånt, da vel. BankID er til for din egen sikkerhet. 2
Gjest Ciegus Skrevet 21. juni 2014 #9 Skrevet 21. juni 2014 Jeg har hatt masse problemer etter jeg fikk bankID på mobil. Jeg har skandiabanken, så kan ikke bruke kodebrikke, men heldigvis sender SB også ut kode på sms, noe jeg bruker når ID på mobil slår seg fullstendig vrang. Men hos Bank norwegian går ikke det, så jeg har ofte måttet droppe å overføre penger fra Bank Norwegian fordi jeg ikke får logget inn, og har måttet bruke kredittkort i stedet (bufferen min ligger i bank norwegian) . Så jeg forstår frustrasjonen til TS godt! Samtidig er jeg glad for systemet vi har, og når bank id på mobil fungerer er det genialt. Men anbefaler ikke å kjøpe billig mobil for å bruke bank id. Grunnen til at jeg har problemer er fordi mobilen min er ræva, så man bør ha en god mobil som ikke henger seg opp i hytt og helvete.
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2014 #10 Skrevet 21. juni 2014 Jeg kjøper IKKE ny mobil for å bruke bank på mobil, nei!!Anonymous poster hash: 49960...016
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2014 #11 Skrevet 21. juni 2014 Jeg har hatt masse problemer etter jeg fikk bankID på mobil. Jeg har skandiabanken, så kan ikke bruke kodebrikke, men heldigvis sender SB også ut kode på sms, noe jeg bruker når ID på mobil slår seg fullstendig vrang. Men hos Bank norwegian går ikke det, så jeg har ofte måttet droppe å overføre penger fra Bank Norwegian fordi jeg ikke får logget inn, og har måttet bruke kredittkort i stedet (bufferen min ligger i bank norwegian) . Så jeg forstår frustrasjonen til TS godt! Samtidig er jeg glad for systemet vi har, og når bank id på mobil fungerer er det genialt. Men anbefaler ikke å kjøpe billig mobil for å bruke bank id. Grunnen til at jeg har problemer er fordi mobilen min er ræva, så man bør ha en god mobil som ikke henger seg opp i hytt og helvete. Har oppgradert dette for flere eldre slektninger. Ingen av dem har kjøpt noen toppmodell av smarttelefoner, og ingen av delbar noen problemer med at det henger seg. Men så er heller ikke mobilene fylt opp av all verdens idiotiske apper som tar all energien fra mobilen. Anonymous poster hash: f5f9a...6f8
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2014 #12 Skrevet 21. juni 2014 Jeg kjøper IKKE ny mobil for å bruke bank på mobil, nei!!Anonymous poster hash: 49960...016 Da får du betale regningene dine i banken. Handle i fysisk butikk eller bestille i oppkrav. BankID er der for din egen sikkerhet. Eneste aberet nå er at det kreves Java for vanlig innlogging, men det skjer heldigvis endringer i august. Anonymous poster hash: f5f9a...6f8
mandel92 Skrevet 21. juni 2014 #13 Skrevet 21. juni 2014 Enig at bank-id er noe tull! Tok lang tid før jeg klarte å skaffe meg det, måtte fysisk innom banken for å ornde det, og når jeg først fikk ordnet det så er det den helvetes javaen, javaen som må oppdateres x antall ganger i året, og halvparten av gangene skjer det en feil i nedlastningen, og funker ikke java så kommer man seg ikke inn i nettbanken....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå