Gå til innhold

5 åring til syden, trenger vi reisetrille?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg, samboer og min datter på 5 år reiser til syden.

I den anledning lurer jeg på om det kunne vært greit å tatt med en reisetrille til henne når vi skal gå litt rundt i byen og kikke om kveldene. Hun er nettopp fyllt 5 år.

Hva gjør dere andre med barn på denne alderen. Hun klarer jo helt fint å gå men når vi gjerne skal ut å spise på kvelden og så gå litt rundt å kikke ser jeg for meg at hun blir trøtt og det ender med at vi må bære. Må nevne at hun sliter litt med smerter i bena.

Lurer på om jeg burde tatt med en enkel reisetrille eller om dette vil se veldig snålt ut. Hva gjør dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har nok rett i at hun vil bli trøtt og sliten av å gå mye rundt, og etter en dag på stranden og i varmen har de lett for å sovne. Så dersom dere ønsker å tilbringe litt kveldstid ute, og ikke måtte gå tidlig tilbake på hotellet, så hadde jeg også vurdert å ha med trille og kanskje bleie til henne om hun har problemer med å holde tett når hun sover. At det skulle se snålt ut tror jeg ikke, og dere vet jo at hun har vondt i bena også, så da har dere god grunn syns jeg.

Skrevet

Ta med vogn!

Var nettopp i syden med min sønn på 4.5 Vi var ute ganske sent om kveldene og spiste og sånnt og hvis vi ville titte i butikker på vei tilbake til hotellet feks sovnet han alltid på ryggen vår og de er ganske tunge når de er blitt så store,......og ikek minst når de sover! Jeg angret som bare det på at jeg lot trillen stå hjemme. Jeg tenkte at han kanskje var blitt for stor...men det hadde vært helt perfekt!

Skrevet

Jeg hadde ikke vært i tvil, jeg hadde tatt med trille. Etter hva jeg har erfart på sydenturer, så er det helt normalt at barn sovner under middager ut og jeg har sett større barn enn en 5 åring i vogn.

Skrevet

Absolutt. Var i syden da min sønn var 8 mnd. v i hadde da leid trille på hotellet (sto at det var et tilbud til de aller minste så vi gikk ut fra at den kunne legge ned ryggen, noe den ikke kunne). Vi leide derfor en annen vogn der og samme kveld var vi på restaurant hvor en fem år gammel gutt hadde sovnet ved bordet. Det viste seg at de bodde på samme hotell som oss, så de fikk låne trilla vår resten av ferien, noe de var overlykkelige for!

Gjest Anonymous
Skrevet

Gjør det som passer best for dere og barnet deres. Hva andre mener betyr uansett ingen ting. Ønsker dere en kjempefin ferie!

Gjest Anonymous
Skrevet

Tusen takk for svar dere :)

Godt å høre at ikke forslaget mitt er helt latterlig, noe min mor mener. Men jeg vet hvor sur og grinete hun kan bli når hun blir trøtt og ikke gidder å gå mere.

Problemet nå er at jeg kvittet meg med sportstrillen vi hadde i vinter(sånn litt stor med tak og handlekurv under).

Nå angrer jeg jo en smule på det. Men hadde vært greit med en paraplytrille uten tak som kan slå ned ryggen.

De tar jo veldig liten plass og er lette. Så nå må vi på jakt etter en sånn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...