AnonymBruker Skrevet 19. juni 2014 #1 Del Skrevet 19. juni 2014 Skal flytte inn i en hybelleilighet 1 juli, der kjøkkenet består av en hybelkjøkkenløsning fra ikea, med et lite kjøleskap og "fryseboks". Har dårlige erfaringer med den fryseboksen, og har ikke opplevd at den klarer å holde på isbiter engang, så jeg tenker å kjøpe en liten fryser i tillegg, da jeg er ganske avhengig av å kunne fryse ned mat økonomisk sett. Strømmen er inkludert i husleien, og jeg lurer på om jeg da må spørre om lov før jeg kjøper en fryser? Tror dere det vil utgjøre mye på strømregningen slik at jeg evt kan tilby meg å betale litt mer i leie? Anonymous poster hash: 1a539...30a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2014 #2 Del Skrevet 19. juni 2014 Inkludert er inkludert. Hva du bruker den på har ikke de noe med. Fryser går uansett opp i opp. Den avgir varme.Anonymous poster hash: 7beb1...144 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2014 #3 Del Skrevet 19. juni 2014 Må presisere at jeg tenker på et lite fryseskap eller noe, ikke et stort beist, har ikke ubegrenset med plass heller - TS Anonymous poster hash: 1a539...30a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2014 #4 Del Skrevet 19. juni 2014 Inkludert er inkludert. Hva du bruker den på har ikke de noe med. Fryser går uansett opp i opp. Den avgir varme.Anonymous poster hash: 7beb1...144 Ja, jeg også tenker jo det, men jeg vil ikke skape et dårlig leieforhold heller. Slik jeg forstår det så er det vannbåret gulvvarme i alle rom, som gjør at oppvarming er relativt billig for dem. Men jeg er litt redd for at de skal se at jeg bruker vesentlig mer strøm enn forrige leietaker eller noe, selv om jeg vanligvis er flink å spare strøm. Drar en liten fryser mye strøm? Noen som vet? Føler meg helt idiot som spør, men det har aldri vært en problemstilling før Anonymous poster hash: 1a539...30a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2014 #5 Del Skrevet 19. juni 2014 Ja, jeg også tenker jo det, men jeg vil ikke skape et dårlig leieforhold heller. Slik jeg forstår det så er det vannbåret gulvvarme i alle rom, som gjør at oppvarming er relativt billig for dem. Men jeg er litt redd for at de skal se at jeg bruker vesentlig mer strøm enn forrige leietaker eller noe, selv om jeg vanligvis er flink å spare strøm. Drar en liten fryser mye strøm? Noen som vet? Føler meg helt idiot som spør, men det har aldri vært en problemstilling før Anonymous poster hash: 1a539...30a Ikke mye http://www.lefdal.com/product/hvitevarer/fryser/MUF48W13E/matsui-fryseskap-muf48w13e-84-cm http://www.lefdal.com/product/hvitevarer/fryser/MUF48W13E/matsui-fryseskap-muf48w13e-84-cm#tab-more-info http://www.lefdal.com/product/hvitevarer/fryser/MUF48W13E/matsui-fryseskap-muf48w13e-84-cm#tab-more-info Anonymous poster hash: f4d75...577 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2014 #6 Del Skrevet 19. juni 2014 Da tror jeg egentlig jeg bare kjøper med meg en fryser, det er jo ikke akkurat slik at jeg gjør noe ulovlig eller noe som bryter med kontrakten. Takk for linkene, det fryseskapet var egentlig midt i blinken også -TS Anonymous poster hash: 1a539...30a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2014 #7 Del Skrevet 19. juni 2014 Ikke mye http://www.lefdal.com/product/hvitevarer/fryser/MUF48W13E/matsui-fryseskap-muf48w13e-84-cm http://www.lefdal.com/product/hvitevarer/fryser/MUF48W13E/matsui-fryseskap-muf48w13e-84-cm#tab-more-info http://www.lefdal.com/product/hvitevarer/fryser/MUF48W13E/matsui-fryseskap-muf48w13e-84-cm#tab-more-info Anonymous poster hash: f4d75...577 Modellen i linken over koster kr 135 i strøm pr år dersom strømprisen er kr 1 pr kWh " A-merkede hvitevarer bruker mindre strøm enn tilsvarende produkter med lavere energieffektivitet. Men samtidig kan energieffektive hvitevarer være dyrere i innkjøp enn de andre. Hvor mye er det da egentlig å spare på å velge A-merkede hvitevarer? For å se nærmere på det, har vi sammenlignet frysebokser i ulike energiklasser. Det er ikke tilfeldig at vi har valgt nettopp frysere. Frysere og kjøleskap er i bruk 24 timer i døgnet, 365 dager i året. Å velge energieffektive alternativer her virker derfor fornuftig. Men er det like fornuftig for lommeboka når innkjøpsprisen for den energieffektive koster mer enn tilsvarende produkt i en laverer energiklasse? Samme pris, ulike energimerker Når det ikke foreligger prisforskjeller mellom energiklassene i to ellers sammenlignbare alternativer, vil det alltid lønne seg allerede fra dag én å velge lavenergi. Elkjøp selger for eksempel to typer Electrolux frysebokser med 260 liter volum, hvor den ene er A+-merket og den andre er C-merket. Frysere med 260 liter volum er passende for et par med behov for å fryse ned store mengder matvarer eller for en vanlig familie med moderat behov for fryser. Begge fryseboksene koster 3 495 kroner i nettbutikken. A+-modellene har et beregnet forbruk på 250 kWh, mens fryseren som er C-merket har et beregnet forbruk på 385 kWh. Det utgjør en forskjell på 135 kWh per år. Hvis vi fremdeles antar at totalprisen for kWh ligger på rundt én krone, vil det si at du hvert eneste år sparer rundt 135 kroner på å ha valgt den mest energieffektive modellen." " http://www.viivilla.no/kjokken/hvitevarer/hva-koster-hvitevarene-deg/ Anonymous poster hash: f4d75...577 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2014 #8 Del Skrevet 19. juni 2014 Da tror jeg egentlig jeg bare kjøper med meg en fryser, det er jo ikke akkurat slik at jeg gjør noe ulovlig eller noe som bryter med kontrakten. Takk for linkene, det fryseskapet var egentlig midt i blinken også -TS Anonymous poster hash: 1a539...30a Det fryseskapet kan passe perfekt under en kjøkkenbenk/ bord el.l. dersom høyden på benk/ bord passer. Anonymous poster hash: f4d75...577 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pistolero Skrevet 19. juni 2014 #9 Del Skrevet 19. juni 2014 Kjør på! Selv om en fryser er av det mer strømkrevende man har (etter oppvarming), er det en helt normal husholdningsartikkel og er innenfor alle rimelighetens grenser. Oppvarmet jacuzzi på terrassen året rundt derimot... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2014 #10 Del Skrevet 19. juni 2014 Da tror jeg egentlig jeg bare kjøper med meg en fryser, det er jo ikke akkurat slik at jeg gjør noe ulovlig eller noe som bryter med kontrakten. Takk for linkene, det fryseskapet var egentlig midt i blinken også -TS Anonymous poster hash: 1a539...30a Jeg har det selv, og er strålende fornøyd Lykke til! Anonymous poster hash: f4d75...577 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2014 #11 Del Skrevet 19. juni 2014 Da tror jeg egentlig jeg bare kjøper med meg en fryser, det er jo ikke akkurat slik at jeg gjør noe ulovlig eller noe som bryter med kontrakten. Takk for linkene, det fryseskapet var egentlig midt i blinken også -TS Anonymous poster hash: 1a539...30a Fryseskapet er så lett at det ikke er problem å bære det alene, og sette det i et forholdsvis lite bagasjerom i bil. Evt fraktes hjem på tralle hvis har Anonymous poster hash: f4d75...577 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Regnstorm Skrevet 19. juni 2014 #12 Del Skrevet 19. juni 2014 (endret) feil tråd Endret 19. juni 2014 av Regnstorm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chlorophyll Skrevet 19. juni 2014 #13 Del Skrevet 19. juni 2014 Dette skal jeg også skaffe meg TS. Mer økonomisk, og mindre jobb og oppvask. Lager store kvanter, og fryser ned. Blir faktisk mindre strømforbruk når du gjør det på denne måten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2014 #14 Del Skrevet 19. juni 2014 Dette skal jeg også skaffe meg TS. Mer økonomisk, og mindre jobb og oppvask. Lager store kvanter, og fryser ned. Blir faktisk mindre strømforbruk når du gjør det på denne måten. Dersom du har plass for fryseboks, vil jeg anbefale denne: http://www.lefdal.com/product/hvitevarer/fryser/EC2200AOW2/electrolux-fryseboks-ec2200aow2-86-8-cm Det ovenfor nevnte fryseskapet tar kun ca 60 liter varer. Det spørs hvor mye fryseplass du har bruk for. Anonymous poster hash: f4d75...577 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chlorophyll Skrevet 19. juni 2014 #15 Del Skrevet 19. juni 2014 Dersom du har plass for fryseboks, vil jeg anbefale denne: http://www.lefdal.com/product/hvitevarer/fryser/EC2200AOW2/electrolux-fryseboks-ec2200aow2-86-8-cm Det ovenfor nevnte fryseskapet tar kun ca 60 liter varer. Det spørs hvor mye fryseplass du har bruk for. Anonymous poster hash: f4d75...577 Har veldig god plass på rommet, men vil ikke ha en så stor en. Vil ha plass til å fryse ned lunch og middag for litt over ei uke, slik at jeg slipper å stå på kjøkkenet hver dag. Vil helst ha skuffer. Blir ryddigere og renere, men takk for tipset Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå