Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Som teksten sier...noen som har vært/er sammen med en mann som har ekstremt mye kontakt med moren sin? Som har en mor som har unormalt mye innsikt i din manns privatliv, som igjen fører til et snev av innsikt i ditt? Vi snakker voksne menn hvis mor nesten har styring på livet dems.. Syns dere det er greit? Hvis ikke, hvordan takler dere det?

Anonymous poster hash: 765fc...d9c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Som teksten sier...noen som har vært/er sammen med en mann som har ekstremt mye kontakt med moren sin? Som har en mor som har unormalt mye innsikt i din manns privatliv, som igjen fører til et snev av innsikt i ditt? Vi snakker voksne menn hvis mor nesten har styring på livet dems.. Syns dere det er greit? Hvis ikke, hvordan takler dere det?

Anonymous poster hash: 765fc...d9c

Ikke greit. Ville ikke taklet det.

Anonymous poster hash: 97f84...aba

AnonymBruker
Skrevet

Har møtt en slik mann,og luktet lunten kjapt nok til å trekke meg unna.

Det var "mamma" i annenhver setning, han kunne ingenting hjemme (knapt koke poteter selv) og bodde nært moren slik at han kunne dra til henne for å spise middag, være på kaffebesøk osv...Hans framtidsvisjon var at når vi giftet oss og fikk barn kunne mammaen hans passe dem og vi skulle flytte inn i huset hennes. Det ble nok for meg.

Synes det er mange mammadalt-typer på datingsider. Snakker da om menn i aldersgruppen 30+

Anonymous poster hash: 846ec...24b
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det var "mamma" i annenhver setning, han kunne ingenting hjemme (knapt koke poteter selv) og bodde nært moren slik at han kunne dra til henne for å spise middag, være på kaffebesøk osv...Hans framtidsvisjon var at når vi giftet oss og fikk barn kunne mammaen hans passe dem og vi skulle flytte inn i huset hennes. Det ble nok for meg.

Synes det er mange mammadalt-typer på datingsider. Snakker da om menn i aldersgruppen 30+

De forandrer seg også kanskje sjelden? De finnes også i aldersgruppen 60+...

Gjest BettyBoop
Skrevet

Hahaha. En skikkelig Howard. Guttemammaer må passe på å lære gutta sine å bli selvstendige altså. Hvis ikke blir de boende hjemme til de er pensjonister.
AnonymBruker
Skrevet

Hahaha. En skikkelig Howard. Guttemammaer må passe på å lære gutta sine å bli selvstendige altså. Hvis ikke blir de boende hjemme til de er pensjonister.

Noen av disse mødrene ønsker nok å ha kontroll over duttebassen sin. Og i noen tilfeller er dette psykisk mishandling.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Noen av disse mødrene ønsker nok å ha kontroll over duttebassen sin. Og i noen tilfeller er dette psykisk mishandling.

Psykisk misshandlig, kunne ikke vært mer enig.. Er i et tilfelle selv som er helt ekstremt. Også er det bare jeg som ser og "innbiller" meg hennes slue og utspekulerte tendenser.

Anonymous poster hash: b1d72...a23

Skrevet

Slike menn forandrer seg aldri. Jeg ville aldri orket et forhold til en mammagutt.

Synes forøvrig det er mange jenter som er mammadalter også. Disse som har "venninne-forhold" til mor, ringer hver dag og ikke kan ta en selvstendig vurdering i livet uten å ha konfrontert henne først.

AnonymBruker
Skrevet

Psykisk misshandlig, kunne ikke vært mer enig.. Er i et tilfelle selv som er helt ekstremt. Også er det bare jeg som ser og "innbiller" meg hennes slue og utspekulerte tendenser.

Anonymous poster hash: b1d72...a23

Trist. Sønnen er kanskje "hjernevasket" på en måte, av sin mor, og det er typisk at offeret for slikt er veldig loyal og unnskylder sin overgriper.

Gjest BettyBoop
Skrevet

ja det er det nok
Gjest BettyBoop
Skrevet

Trist. Sønnen er kanskje "hjernevasket" på en måte, av sin mor, og det er typisk at offeret for slikt er veldig loyal og unnskylder sin overgriper.

stockholmsyndromet er farlige greier.
AnonymBruker
Skrevet

Problemet med mammadalter er at de leter ikke egentlig etter en kjæreste, de leter en noen som kan inneha morsrollen ovenfor de.

Det er lite attraktivt med voksne mennesker som er så umodne.

Anonymous poster hash: efe29...df7
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Helt sant! Og hvis du er så uheldig å reagere på galskapen, er det stor fare for att du blir oppfattet som gal eller att du et sjalu på mora/ikke liker henne... Var sammen med en som hele tiden snakket om moren sin, i alle mulige settinger, dro på besøk hver eneste dag og kritiserte meg mor att jeg ikke ville være med så ofte. Da var jeg sjalu oå henne og usosial. Han gjorde ikke en dritt hjemme hos oss og kritiserte meg hvis det var rot istede for å gjøre noe selv( moren er helt ekstrem når det kommer til rydding og forventet aldri noe av faren) Endte med att jeg faktisk begynte å mislike moren for jeg ble hele tiden sammenlignet med henne. aldri igjen for å si det sånn!

Anonymous poster hash: b655d...442

AnonymBruker
Skrevet

Slike menn forandrer seg aldri. Jeg ville aldri orket et forhold til en mammagutt.

Synes forøvrig det er mange jenter som er mammadalter også. Disse som har "venninne-forhold" til mor, ringer hver dag og ikke kan ta en selvstendig vurdering i livet uten å ha konfrontert henne først.

Både menn og kvinner kan være mammadalter i voksen alder :rolleyes:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Både menn og kvinner kan være mammadalter i voksen alder :rolleyes:

Det har du rett i

ja det er det nok

Men hva er det som foregår i de tilfeller når det er sønnen kontrollerer sin mor?

Gjest BettyBoop
Skrevet

Det har du rett i

Men hva er det som foregår i de tilfeller når det er sønnen kontrollerer sin mor?

har ikke vært borti slike tilfeller, men da tror jeg gjerne at de er vokst opp med å se faren pushe mora rundt og så blir de voksne og gjør det samme.
AnonymBruker
Skrevet

Joda, han var en mammadalt sådan, men han var også fornuftig så mine argumenter og følelser gikk hjem, og da han flyttet en time unna, hjalp det veldig. Han tilbakeholder og er veldig forsikrig med å utlevere informasjon.

Dersom jeg gjør noe galt/uhell,sier han at det var han som gjorde det (f.eks vaske hans mobil i vaskemaskinen ved uhell), så ikke hun skal få noe å "ta" meg på, for det har han brent seg på tidligere.

Så det går egentlig veldig greit. Når vi er på besøk hos svigers, merker jeg jo at han lar henne gjøre veldig mye, berale mye osv, men det gjør ikke meg noenting. Hvis mammaen er her, går det som oftest veldig bra det også. Tror hun etter endel år tok hintet :) så det er håp for de fleste!

Anonymous poster hash: ce5b7...6fb

AnonymBruker
Skrevet

Helt sant! Og hvis du er så uheldig å reagere på galskapen, er det stor fare for att du blir oppfattet som gal eller att du et sjalu på mora/ikke liker henne... Var sammen med en som hele tiden snakket om moren sin, i alle mulige settinger, dro på besøk hver eneste dag og kritiserte meg mor att jeg ikke ville være med så ofte. Da var jeg sjalu oå henne og usosial. Han gjorde ikke en dritt hjemme hos oss og kritiserte meg hvis det var rot istede for å gjøre noe selv( moren er helt ekstrem når det kommer til rydding og forventet aldri noe av faren) Endte med att jeg faktisk begynte å mislike moren for jeg ble hele tiden sammenlignet med henne. aldri igjen for å si det sånn!

Jeg er har et familiemedlem som har store psykiske problemer og som kontrollerer sitt voksne barn. Nå er det snakk om mor - datter i dette tilfellet. Alle som kommenter at det moren gjør er feil blir stemplet som "egoistiske" og "hatske" av moren.

Kontrollerende mennesker tåler ikke mye krenkelser mot selvbilde av seg selv som perfekt før de blir ondskapsfulle mot de som våger å gå imot de.

Skrevet

Men hva er det for DEG, som kjennetegner en typisk "mammadalt"?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er har et familiemedlem som har store psykiske problemer og som kontrollerer sitt voksne barn. Nå er det snakk om mor - datter i dette tilfellet. Alle som kommenter at det moren gjør er feil blir stemplet som "egoistiske" og "hatske" av moren.

Kontrollerende mennesker tåler ikke mye krenkelser mot selvbilde av seg selv som perfekt før de blir ondskapsfulle mot de som våger å gå imot de.

Ja hun hadde utrolig kontroll over han.. Veldig synd da han betydde utrolig mye for meg. Hun hadde nok en del psykiske problemer. Gjort seg uvenn med stort sett hele familien sin men var alltid andre det var feil med. Hun hadde også ett alkoholproblem. Men i hans øyne var hun perfekt og hadde ingen problemer. Ble rett og slett kvalm av å se hvordan hun brukte han og manipulerte

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...