Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For litt over to måneder siden ble det slutt mellom samboer og meg, jeg måtte pakke tingene mine og flytte ut fordi han valgte rus(hasj) fremfor meg. Det kom frem at han hadde røyket hasj i skjul for meg i lang tid og mye av pengene hans gikk til dette. På slutten av forholdet tok han også amfetamin en kveld og har innrømmet at etter det ble slutt så har det tatt helt av med kokain, sopp, hasj og amfetamin. Dette visste jeg at kom til å skje da det ble slutt..

Til tross for alt drittet han har gjort så har jeg fortsatt følelser for han. Jeg har møtt han noen ganger i det siste og han vil prøve på nytt. Jeg vil også, men sier at jeg må se om jeg kan stole på han.. Han sier han er "ferdig" med rusen, men at han ikke kan love at han aldri vil få et tilbakefall. Akkurat dette sliter jeg med, han har ødelagt så mye av tilliten min, men samtidig vil jeg jo at dette skal fungere! Mamma som vet alt er selvfølgelig rasende og sier at han har skuffet henne så, hun kaller han en narkis også og sier jeg er blåst hvis jeg flytter inn med han igjen. Men jeg er fortsatt så glad i han og sliter med å se for meg livet med noen andre!

Er jeg helt idiot hvis jeg gir han en sjanse?

Anonymous poster hash: de11a...cf8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke bli sammen med han!

Eller det vil si, vil du ha et liv som er uforutsigbart, fylt av dårlige dager og usikkerhet så kjør på :(

Anonymous poster hash: 5928a...0a3

• Liker 4
Skrevet

Vist han ikke kan garantere deg at han aldri kommer til å ruse seg igjenn så hadde jeg ikke godtatt det. Dessuten så er det kun 2 mnd siden det ble slutt, villa heller ha gitt det mer tid. Ikke bare to mnd....

• Liker 3
Skrevet

Dersom man har hatt et forhold til stoff at man har misbrukt det over tid og kanskje også sett på seg selv som avhengig, så kan man ikke garantere at man ikke vil få tilbakefall. Det er helt vanlig og en del av en prosess der man ønsker å ikke gjøre det mer.

Skrevet

Don't do it. Jeg kjenner så mange som er "drittlei ruslivet" de er ofte bare dritt lei til de blir dritt lei av å være nyktere.

Har han vært avhengig så er det et rent helvete å slutte. Har noen venner som har gått bort pga rus og ja, ingen av de var liksom avhengige og alle skulle slutte opp til flere ganger.. Spar det for alle de vonde følelsene du vil oppleve...

Sett standarden din etter hva du fortjener, og en oppegående og rusfri jente fortjener alt annet enn en rusavhengig mann :)

AnonymBruker
Skrevet

Han kommer garantert til å ha tilbakefall. Han vil jo ikke en gang love deg at han ikke kommer til å ruse seg igjen, så da vet du hva du går til… dermed blir spørsmålet; er det verdt det? Skjønner det er vanskelig, har selv vært i samme situasjon, jeg valgte tilslutt at det ikke var verdt det.

Anonymous poster hash: f41b4...3d6
Skrevet

Det har bare gått 2 månder, han er ikke clean. Om du har veldig lyst og gå tilbake til han, gi deg selv GOD tid, han må virkelig bevise for deg at han har ordnet opp i det tullet, jeg tror nok at han sliter siden han prøvde amfetamin

Men fortsatt, jeg ville ikke gått tilbake til han, du finner nok noen som har viktigere ting i livet enn hasj og amfetamin.

Skrevet

2 mnd er altfor lite tid til at en person vet at h*n ikke vil ruse seg igjen. Og du vet ikke engang om det er så lenge siden sist, det kan være bare 3-4 dager for alt du vet.

Hadde du sagt 2-3 år, hadde jeg tenkt at den personen har blitt ferdig med det. Men ikke etter max 2 mnd.

Han vil ha deg tilbake, og da sier han det som trengs for å få til det. Du er skeptisk til rusbruken, så for deg er det ikke noe pluss med en partner som er rusmisbruker. For han er det et stort pluss å ha en partner som bidrar i hverdagen, og som er den stabile fortøyningen.

Skrevet

Ja da er du idiot. Du er ute av forholdet, MOVE ON. Han er en idiot.

AnonymBruker
Skrevet

vær glad du er kvitt ham, så slipper du å bli kvitt ham, bare stikk så fort du kan.

Anonymous poster hash: 4b7a4...6d7
Skrevet

Hell no!

Gjør deg selv en tjeneste, hør på din mor, og kom deg videre.

Savnet går over, du får det bedre på sikt!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kom deg bort! Rusmisbrukere er mestere på å lyve og love om endringer som aldri kommer... Ikke la han manipulere deg.

Anonymous poster hash: 29000...7f9
  • Liker 1
Skrevet

Jeg ville ha hørt på mine egne følelser, ikke "oss" :)

Jeg hadde helt klart gjort det, nettopp fordi jeg vet at når man er i en vanskelig situasjon, er det nødvendig å ha støtte fra de nære man har rundt seg. Jeg regner med han ikke synes det er morro å ruse seg, så jeg ville ha støttet han, sagt at jeg er her, men han må vise at han har vilje til og vil slutte. Jeg hadde nok ikke klart å være med en som ruser seg og ikke vil slutte, men har han sagt han vil slutte og viser/mener det, skal jeg være der for han under den tunge veien dit.

Så, det er mitt råd :)

Skrevet

Jeg hadde aldri i livet gjort det.

AnonymBruker
Skrevet

Det finnes ingen en gruppe som er like god til å manipulere og mangler ansvarsfølelse som narkiser.

Ja, du er total idiot hvis du blir sammen med en sånn skapning igjen.

Anonymous poster hash: 6abf5...2ec
  • Liker 1
Skrevet

Du er ikke idiot, men spørsmålet er om det er verdt det. Å aldri føle seg trygg på at han ikke bruker rus vil jeg tro er veldig slitsomt.

Gjest brutal_mann
Skrevet

Etter to måneder? Aldri. Han må først ha lyst å slutte helt, og det må han ville selv. Det tar mye mer enn to måneder å bevise den biten.

Skrevet

Ikke stygt ment ts men det er svakt av deg å gå tilbake etter så kort tid å i det hele tatt å tenke på det. Alle kan love at alt kommer til å bli så flott osv. Så går det 1 til 2 mnd før samme dritten er tilbake. Tenk på alt han har gjort. Vil du virkelig gå igjennom det igjenn?

AnonymBruker
Skrevet

Si du kommer tilbake den dagen han kan avgi hårprøver som er helt rene fra rot til spiss - og at hodehåret skal være minst ti cm langt. ;)

Anonymous poster hash: 9a004...488
Skrevet

Det er veldig få som klarer å bli rusfrie. Hør på din mor, som oftest kjenner mødre en best, også bedre enn en selv gjør. (Nei, jeg er ikke mor selv, men jeg har fått hjelp mange ganger til å velge rett;-) )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...