Gå til innhold

hjeeeeelp. ta med min mor på shopping. stor mage.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mor trenger klær til ett bryllup. Jeg har tilbudt meg å hjelpe henne med å lete.

Hun har pene, slanke ben og fin rumpe men dessverre en diger mage etter mange graviditeter.

Hva bør vi se etter?

Vi må ha noe som kamuflerer magen og som fremhever underkroppen tenker jeg. Det må være fint nok til bryllup.

Kom igjen, del tips og bilder.

Jeg vil at hun skal få en god opplevelse ut av handleturen da hun har veldig lav selvtillit og jeg vil at hun skal være fin i bryllupet.

Kjerringklær er ikke aktuelt. Noe som er friskt og kledelig må vi ha.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hun er på en måte slik... og så er det valker rundt hele, altså fra siden av ryggen og frem. Tom og hengende hud, pluss magen står ut. Altså lenger ut en puppene. Ellers slank.

Jeg er selv velsignet med en paddeflat mage så jeg trenger tips så dette blir suksess.

post-77364-1427_thumb.jpg

Endret av småsei
Skrevet

Anyone?

AnonymBruker
Skrevet

Hun er på en måte slik... og så er det valker rundt hele, altså fra siden av ryggen og frem. Tom og hengende hud, pluss magen står ut. Altså lenger ut en puppene. Ellers slank.

Jeg er selv velsignet med en paddeflat mage så jeg trenger tips så dette blir suksess.

Og hva har din velsignede mave med saken å gjøre?

Anonymous poster hash: 92710...b42

• Liker 17
Gjest Eurodice
Skrevet

Det viktigste plagget må være et behagelig korsett som forbedrer figuren. Etter det er kjøpt, er det tiden for kjolevalg :).

• Liker 5
Skrevet

Hva med en lang tunika/kjole som sitter stramt over brystene (og på den måten hever dem litt) men henger løst rundt resten, og så en stram tights eller strømpebukse som kan trekkes opp til midja og dermed holder ting på plass? :)

Min mor er også sånn, hun har gått ned utrolig mye i vekt, og er faktisk bare et par buksestørrelser større enn meg, men hun greier ikke å se det selv. Så jeg "tvang" henne inn i en vanlig svart tights og en fin tunika, og hele dama lyste opp når hun skjønte hva jeg snakka om. Samme med når vi kjøpte like bukser i forskjellige farger, jeg bruker vanligvis 38, men valgte å kjøpe 40 fordi jeg hater bukser som strammer rundt magen når jeg sitter, og hun kom seg lett inn i ei bukse i str. 42 og skjønte ingenting.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Din mor og jeg ser nokså like ut tror jeg. Jeg har også en del "tom hud" (kaller det for kengurupungen) etter graviditeter. Uansett hvor tynn jeg blir får jeg ikke den slafsete huden bort:-(

Se etter noe med empireliv. Noe som sitter nokså stramt over bysten og fremhever midjen, og som går godt ut over mage og hofter. Det kler jeg best i alle fall.

Jeg har funnet nokså fine kjoler hos Floyd, ellers har jeg gått på brudesalonger som også selger festkjoler.

Ikke vær redd for å gå inn på "kjerringbutikker". Selv om mye de har er kjærringtøy er ofte snittene der bedre for oss som er litt eldre og ikke har tekåringskropp lenger. Kjolene der trenger absolutt ikke ha kjedelige farger, men gjerne en litt bedre passform for oss som ikke lenger er "velsignet" med en mage som din.

Lykke til.

Anonymous poster hash: cf54c...e0a

Skrevet

Og hva har din velsignede mave med saken å gjøre?

Anonymous poster hash: 92710...b42

Poenget er at jeg ikke har erfaring med hvordan å kle opp en stor mage. Var det vanskelig å forstå?
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kjøp en sånn svær holdin truse som gjør magen litt strammere.

Jeg er uenig ang empireliv, synes det ofte gjør at man ser større ut fordi det bare henger der og flagrer.

Anonymous poster hash: 0f530...591

• Liker 3
Skrevet

Takk til dere andre for gode råd.

Jeg vil ikke trekke frem plagg som bare får henne til å føle seg verre. Litt lettere når jeg har en pekepinn på hva jeg skal se etter.

Altså, hun er ei flott dame men hun har kjempekomplekser for magen å det forstår jeg faktisk selv om jeg ikke sier det til henne.

Tenker at tunika ikke passer så godt i bryllup..

Skrevet

Det viktigste plagget må være et behagelig korsett som forbedrer figuren. Etter det er kjøpt, er det tiden for kjolevalg :).

Klarer folk å gå med korsett en hel dag da og fortsatt ha en behagelig og hyggelig dag?

AnonymBruker
Skrevet

Min mor har også det samme problemet og hun hadde nylig kjøpt seg en stram kjole (med en sånn svær holdintruse under) ala dette her:

IMG_1.jpg

Hun følte seg stor og tjukk og spurte flere ganger om hun kunne ha den på for hun følte det så uvant at det var stramt rundt magen, men jeg synes faktisk at hun så mye slankere ut sånn, enn når hun har flagrende, løse plagg.

Men det er jo ikke sikkert din mor ville følt seg komfortabel da.

• Liker 5
Skrevet

Kjøp en sånn svær holdin truse som gjør magen litt strammere.

Jeg er uenig ang empireliv, synes det ofte gjør at man ser større ut fordi det bare henger der og flagrer.

Sånne holdin bodyer vet jeg hun har :)

jeg er faktisk litt enig med deg ang. Empire liv...

kan det fungere med feks en smalere knelang kjole i en fresh farge med en innsvinget ensfarget blazer over?

Eller omvendt fargevalg?

Skrevet

Min mor har også det samme problemet og hun hadde nylig kjøpt seg en stram kjole (med en sånn svær holdintruse under) ala dette her:

IMG_1.jpg

Hun følte seg stor og tjukk og spurte flere ganger om hun kunne ha den på for hun følte det så uvant at det var stramt rundt magen, men jeg synes faktisk at hun så mye slankere ut sånn, enn når hun har flagrende, løse plagg.

Men det er jo ikke sikkert din mor ville følt seg komfortabel da.

Den likte jeg. Med en innsvinget blazer med en igjenknappet knapp så kanskje magen blir så og si borte?

AnonymBruker
Skrevet

Ville gått for noe i enten en mørk farge for å slanke siluetten, men sort i bryllupp er litt dystert, så en marineblå eller mørkblå er fint (kan lett gjøres litt friskere med f.eks. sølv, hvitt eller perlemors tilbehør). Eller så ville jeg gått for en pangfarge som kler hudtonen hennes (rosa som eksempel, ikke alle som kler denne fargen, noen ser tacky ut i rosa, mens på andre kan det se veldig fresht ut, selvom man skal ha litt baller for å kle seg i den da. Her er tilbehøret alfa omega, det MÅ være en enkelt og delikat, høye heler med tynne stropper i f.eks. gull eller sølv, enkle øredobber, en enkel oppsatt frisyre og et litte smykke i halsgropen.)

Når det kommer til fasong, er fasongene over de jeg tror vil kle henne best. Noe som går inn i midjen og draperes over magen. Korte kjoler som viser litt ben i og med at hun skjuler resten, oghar pene ben som da burde stå litt i fokus.

Også et par gode hold in truser eller en holdin underkjole.

Anonymous poster hash: 2457a...b8e

• Liker 1
Skrevet

Ville gått for noe i enten en mørk farge for å slanke siluetten, men sort i bryllupp er litt dystert, så en marineblå eller mørkblå er fint (kan lett gjøres litt friskere med f.eks. sølv, hvitt eller perlemors tilbehør). Eller så ville jeg gått for en pangfarge som kler hudtonen hennes (rosa som eksempel, ikke alle som kler denne fargen, noen ser tacky ut i rosa, mens på andre kan det se veldig fresht ut, selvom man skal ha litt baller for å kle seg i den da. Her er tilbehøret alfa omega, det MÅ være en enkelt og delikat, høye heler med tynne stropper i f.eks. gull eller sølv, enkle øredobber, en enkel oppsatt frisyre og et litte smykke i halsgropen.)

Når det kommer til fasong, er fasongene over de jeg tror vil kle henne best. Noe som går inn i midjen og draperes over magen. Korte kjoler som viser litt ben i og med at hun skjuler resten, oghar pene ben som da burde stå litt i fokus.

Også et par gode hold in truser eller en holdin underkjole.

Veldig bra tips. Takk :)

Gjest Lille-pus
Skrevet

- og ikke H&M, BikBok eller GT..

Hun er en voksen dame, og hun skal i bryllup.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...