Gå til innhold

Hva skal jeg bruke som ID nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bestilte nytt bankkort for mitt gamle var ødelagt. Fikk kortet i dag, men det er uten id. Er det sånn at det skal bli slutt på å ha bankkort med bilde og sånn?

Hvordan skal vi som til vanlig blir spurt om leg, bevise at vi er over 18? Er ikke alle som har førekort...må man fly rundt med passet sitt i det daglige nå da? Er jo ikke lurt det heller...

Jeg har blitt spurt om leg bare for å kjøpe ibux liksom. Og er man ute å får vondt i hodet er ikke det planlagt, så man har kanskje ikke med seg pass da. Nå er de heldigvis ikke like strenge på Ibux som de er med alkohol og røyk, men alt blir noe mer tungvindt nå?

Videoannonse
Annonse
Gjest fotballflue
Skrevet

Som jeg har forstått det, så skal vi alle etterhvert få et enkelt id-kort.

Bankkort er ikke gyldig legitimasjon

Gjest Snuppi
Skrevet

Som jeg har forstått det, så skal vi alle etterhvert få et enkelt id-kort.

Bankkort er ikke gyldig legitimasjon

Bankkort er gyldig legitimasjon.

Det har det alltid vært.

Gjest Snuppi
Skrevet

Jeg bestilte nytt bankkort for mitt gamle var ødelagt. Fikk kortet i dag, men det er uten id. Er det sånn at det skal bli slutt på å ha bankkort med bilde og sånn?

Hvordan skal vi som til vanlig blir spurt om leg, bevise at vi er over 18? Er ikke alle som har førekort...må man fly rundt med passet sitt i det daglige nå da? Er jo ikke lurt det heller...

Jeg har blitt spurt om leg bare for å kjøpe ibux liksom. Og er man ute å får vondt i hodet er ikke det planlagt, så man har kanskje ikke med seg pass da. Nå er de heldigvis ikke like strenge på Ibux som de er med alkohol og røyk, men alt blir noe mer tungvindt nå?

Har du det gamle bankkortet ditt?

Du kan bruke det som leg.

Pass og førerkort kan også brukes om du har det.

Gjest Applestore
Skrevet (endret)

Bankkort er gyldig legitimasjon.

Det har det alltid vært.

Ikke uten bilde?

Endret av Applestore
Gjest Snuppi
Skrevet

Ikke uten bilde?

Finnes det bankkort uten bilde?

Skrevet

I Norge er pass, førerkort og bankkort regnet som gyldig legitimasjon. Men etter påtrykk fra Politiet og sikkerhetsmiljøene i bankene har banknæringen bestemt å avvikle ordningen med å tilby bankkort som godkjent ID.

Mao, det er fremdeles gyldig ID da ikke er avviklet ennå.

Det er derfor besluttet at bankkort om noen år skal avvikles som gyldig ID.

Saken ble skrevet i 2012. Mao, de har vel nå begynt å sende ut bankkort uten bilde; ikke gyldig ID.

Gjest Snuppi
Skrevet

Det er derfor besluttet at bankkort om noen år skal avvikles som gyldig ID.

Saken ble skrevet i 2012. Mao, de har vel nå begynt å sende ut bankkort uten bilde; ikke gyldig ID.

Jeg har ikke bankkort uten bilde.

Det er ikke avviklet ennå.

Regner med at vi får info om når det skal avvikles i media.

AnonymBruker
Skrevet

Les nå det ts har skrevet da.. siden hun fikk et uten bilde så finnes det selvsagt bankkort uten bilde.

Anonymous poster hash: 4ca13...1f9

• Liker 3
Gjest Applestore
Skrevet

Ja, og det helt tilbake til hvertfall 2008.

Gjest Snuppi
Skrevet

Les nå det ts har skrevet da.. siden hun fikk et uten bilde så finnes det selvsagt bankkort uten bilde.

Anonymous poster hash: 4ca13...1f9

Beklager så mye da....

Men hun har fått svar.

Pass og førekort er gyldig ID

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde samme problemet da jeg ikke har førekort. Etter besøk i x antall banker fikk jeg det samme svaret. Men det viser seg at DNB fortsatt gir ut dette, men det er nok helt i slutter for de også, så ikke vent med det

Anonymous poster hash: 2d2cf...07f
Gjest Snuppi
Skrevet

Ja, og det helt tilbake til hvertfall 2008.

Jeg har bare fått bankkort med bilde, aldri uten.

Men det er vel ikke så lenge til et nytt kommer i posten. Jeg får se da om det er bilde eller ikke.

Skrevet

Ja, når jeg fikk nytt bankkort i januar i år var det uten bilde.

Skrevet

Jeg har bare fått bankkort med bilde, aldri uten.

Men det er vel ikke så lenge til et nytt kommer i posten. Jeg får se da om det er bilde eller ikke.

Det spørs helt på banken din. Noen har ført uten bilde i mange, mange år mens Nordea og DNB har med. Jeg fikk beskjed om at når kortet mitt går ut neste år, kommer det et nytt uten bilde.

Gjest Snuppi
Skrevet

Ja, når jeg fikk nytt bankkort i januar i år var det uten bilde.

Ok.

Gjest Snuppi
Skrevet

Det spørs helt på banken din. Noen har ført uten bilde i mange, mange år mens Nordea og DNB har med. Jeg fikk beskjed om at når kortet mitt går ut neste år, kommer det et nytt uten bilde.

Ok, jeg har SR bank.

Jeg har ikke fått beskjed om nye bankkort vil ha med bilde eller ei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...