AnonymBruker Skrevet 19. juni 2014 #1 Skrevet 19. juni 2014 Mine foreldre skal snart feire gullbryllup og har invitert barn, svigerbarn og barnebarn hjem til seg på god mat. Har lyst til å finne på noe litt morsomt og underholdene med dem. Vurderer tanken på å la dem gjenta ekteskapsløftet, da på en litt humoristisk måte. Hva tror dere om noe ala dette: Mamma og pappa føres ut til hver sitt rom, uten at de aner hva som skal skje. Mens de er ute kler et av familiemedlemmene seg ut som prest, og stiller seg bak et lite bord med hvit duk og lys som rigges til i stua. Jeg vet hvor mamma har de gamle brudeantrekkene liggende (for eksempel brudeslør og sløyfe). Disse kan "forloverne" (for eksempel de største barnebarna) kle på dem. Mamma kan få en bukett markblomster. Så henter vi pappa inn først og stiller han opp ved "alteret". Setter på brudemarsjen (som jeg må finne ut hva de engang hadde) og forlover fører mamma inn. Så må "presten" si noen kloke og morsomme ord og spørre om de ønsker å fornye ekteskapet. Dersom de sier ja, gir de hverandre ........(Tja, vet ikke. Ikke ringer, men hva?) ........ og må kysse hverandre. Etterpå gratulerer alle dem med den store dagen, spretter en flaske ekte sjampanje og skåler for dem! Så setter vi på brudevalsen de hadde og lar dem svinge seg til den mens vi står i ring rundt dem. Jeg tror det kan bli både moro og rørende. Har dere noen flere ideer om hvordan vi kan gjøre denne ekteskapsseremonien så fin/gøy som mulig? Anonymous poster hash: 08946...668
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2014 #2 Skrevet 19. juni 2014 Jeg syntes det hørtes kleint ut, men smaken er som baken. Anonymous poster hash: b37d4...d02 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2014 #3 Skrevet 19. juni 2014 Jeg syntes det hørtes kleint ut, men smaken er som baken. Anonymous poster hash: b37d4...d02 Syns du? Det er ment humoristisk lagt opp (med litt rørende undertone). Det er spreke 70-åringer som er vant til fest og moro. Anonymous poster hash: 08946...668
Pearls Skrevet 19. juni 2014 #4 Skrevet 19. juni 2014 Mamma har alltid sagt at det bringer ulykke å gjenta ekterkapsløfter. Humoristisk eller ei, hadde ikke falt i god jord hos mine foreldre, men alle er jo forskjellige 1
SiMa Skrevet 19. juni 2014 #5 Skrevet 19. juni 2014 Jeg syntes det hørtes kleint ut, men smaken er som baken. Anonymous poster hash: b37d4...d02 Enig, blir litt for mye "lekebryllup". 1
SiMa Skrevet 19. juni 2014 #6 Skrevet 19. juni 2014 Gjentakelse av "brudevalsen" høres ut som en god idè. Vet du hva de spilte? Sløret kan brukes som dekorasjon. Bestill samme type og farge blomster som i brudebuketten til å pynte med. Kanskje samme meny? Eller bestill samme type kake som de hadde som bryllupskake. Var det sanger i bryllupet? I så fall kan de hentes frem, og dere kan synge dem under middagen. På den tiden var det også vanlig at det ble sendt telegrammer, kanskje dere kan ta frem noen av dem? Og enten lese dem opp eller bruke dem som dekorasjon. Ved mine besteforeldres gullbryllup gjorde vi noe av dette, droppet "brudevals" da bestefar var dårlig til bens. At vi brukte samme blomster som i brudebuketten ble satt veldig stor pris på. De fikk også en relativt dyr gave (ca 1000 fra hver), fra sine barn, som de ble veldig rørt over.
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2014 #7 Skrevet 19. juni 2014 Kjekt å høre andres synspunkt og alternative forslag. Kan hende det bare er jeg som syns jeg fikk en knallgod ide! Anonymous poster hash: 08946...668
BritneyBitch Skrevet 19. juni 2014 #8 Skrevet 19. juni 2014 Kan dere ikke heller holde en morsom tale? Må nok si meg enig i at dette opplegget høres temmelig kleint ut :/ 1
Gjest Skrevet 19. juni 2014 #9 Skrevet 19. juni 2014 Enig med resten! Det høres kleint ut! Gå for alternativer i rettning av det SiMa sier. 1
Chloe- Skrevet 19. juni 2014 #10 Skrevet 19. juni 2014 I stua?? Nei, skal det være overraskelsesfest bør det hvertfall være ordentlig. Hva med å alliere seg med far, slik at dere bare lurer mor? Han har sikkert noen innspill han vil komme med. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå