Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har et behov for å vite hvem kjæresten min har vært med HVIS vi/jeg skal være med dem på noen måte. Feks selskaper eller diverse.

Dette bunner og grunner nok i at min tidligere samboer var utro med bestevenninen sin og de satt og sa begge at jeg ikke måtte være redd for at noe skulle skje med dem osv ETTER det faktisk hadde det. Jeg tilbringte fester og diverse med denne jenta og var også venn med henne.

Samt at min nåværende kjæreste har vært med vennina mi (før meg selvsagt) det i seg selv er jo ikke kjekt men ingenting jeg kan si på dette da det var før meg. Probemet er at de løy om dette, han sa han aldri hadde vært med henne. Hun ble plutslig litt innpå han la han til på snapchat, skrev til han på facebook og kommenterte alle bildene jeg la ut av han (kun de av han). Noe som var grunnen til at jeg spurte. Han har også sagt han ikke har vært med noen av venninene sine, som viser seg at han har. Selvsagt har det lite å si, men det at han ikke har sagt det gjorde at det har blitt litt av betydning. Eller han løy om det.

Er jeg urimelig som vil vite, selvsagt ikke alle men de som er aktuelle at jeg møter på eller sitter og prater med?

Beklager rotete innlegg, men vanskelig å få forklart meg skikkelig føler jeg.:)

Anonymous poster hash: 16521...da0
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen synspunkter ? :)

Skrevet

At du vil vite hva? At du vil vite om kjæresten din har vært tidligere kjæreste eller i et forhold med den han eller evt dere skal være sammen med i sosiale sammenhenger?

Synes det er naturlig å spørre om f.eks hvor kjenner du henne fra? Så ville jeg akseptert og slått meg til ro med det svaret jeg fikk. Hvis det senere viser seg at ting er løgn oppdager du nok det etterhvert uansett. Vær godtroende og ikke vær mistenkelig uansett hva. Ikke så tiltrekkende å være med mennesker som hele tiden skal grave eller være mistroisk og mistenkelig.

AnonymBruker
Skrevet

Som nevnt grunnen til at jeg spør er jo for han har løyet om det tidligere. Samt at det da har blitt sånn at jeg sitte å prater med jenter han har vært med. Er litt vanskelig å være godtroende når han har gitt meg grunn til å ikke være det. Men kanskje jeg er urimelig ja.

Skrevet

Jeg ser ikke poenget med å vite sånt.

Hva for noe godt skal det føre med seg? Så du kan gruble ENDA mer?

• Liker 1
Skrevet

Fortsetter du sånn driver du han bort! Han har ikke gjort noe galt, du kan ikke laste han for det eksen din gjorde!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns bare det er ubehaglig å sitte å prate med noen han har vært med uten at jeg vet om det.

Meste av det jeg laster han for er jo at han løy om å ha vært med venninen min da. Han ønsker selv å vite dersom vi skal på fest med noen av mine flammer. Så føler jeg har lov å spør.

Jeg er mer i den forstand at man ikke trenger å være med personer man har vært med før. Spesielt dersom man lyver om det. Er bare at jeg vil ha heads up på om jeg sitter å prater med noen han hr htt forhold til egentlig.

Mulig det bunner i dårlig selvtillitt og at han hat brutt tillitten min.

AnonymBruker
Skrevet

Å etter min mening er det å lyve å gjøre noe galt. Som jeg sa ikke at han har vært med henne/de han har. Det er greit, har selv en fortid. Men at han lyver er ikke ok i mine øyne.

Skrevet

Det å finne ut sånne ting når du allerede er usikker er bare å bære ved til bålet.

Jeg hadde aldri spurt om det, og jeg hadde heller ikke villet si noe om kjæresten min spurte ut av usikkerhet. Plutselig sitter han der i et kryssforhør, og alt rakner.

AnonymBruker
Skrevet

Det å finne ut sånne ting når du allerede er usikker er bare å bære ved til bålet.

Jeg hadde aldri spurt om det, og jeg hadde heller ikke villet si noe om kjæresten min spurte ut av usikkerhet. Plutselig sitter han der i et kryssforhør, og alt rakner.

Men ta eksempelet. Dere er på fest. Kjæresten din har hatt et forhold med ene jenta som er der. Hun sitter og prater med både deg og kjæresten din. Ville du ikke vist om det? Spør bare for meg er nysjerrig nå, og litt av grunnen til at jeg startet tråden var jo for å få andre meninger da.

Skrevet (endret)

Som nevnt grunnen til at jeg spør er jo for han har løyet om det tidligere. Samt at det da har blitt sånn at jeg sitte å prater med jenter han har vært med. Er litt vanskelig å være godtroende når han har gitt meg grunn til å ikke være det. Men kanskje jeg er urimelig ja.

Jeg skjønner at du er usikker på det grunnlaget, men det hjelper ikke å grave eller mase og dermed vise at du er mistenkelig. Vis at du stoler på ham. Hvis han flere ganger kommer til å lyve eller være utro vil du oppdage det etterhvert uansett. Hvorfor stadig være skeptisk og mistroisk i et forhold, for så å stadig vekk oppdage at du tar feil. Enn å stadig være godtroisk og positiv, og stort sett ha rett.

Hvis du er så usikker og har det vondt i forholdet, så er nok ikke det riktig og du vil sikkert ikke bli værende. Er det han du vil være sammen med, så må du prøve og innstille deg på å gjøre det beste ut av det. Både for deg selv og han.

Jeg vet det er lettere i teorien enn i praksis, men tenk over hva du vil.

Endret av Berit
Skrevet

Unødvendig å sette fokus på slike ting.. Om du vil vite så er det jo selvsagt bare å spørre, men hva godt kommer det ut av det?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har flyttet til et lite sted hvor kjæresten min er fra. Han har selvsagt hatt sin runde i jentegjengen før han møtte meg, noe som selvfølgelig er helt greit! Jeg trenger heller ingen oppramsing av navn og adresse på de han har vært med sånn uten videre, fortid er fortid. Men - vi har en avtale om at han skal fortelle meg det dersom vi omgås noen av de. Jeg synes det er ubehagelig å sitte og snakke med ei i en halvtime på fest uten å vite at hun har hatt sex med kjæresten min, og det forstår han. Det har ikke noe med sjalusi eller usikkerhet å gjøre, bare det at det blir som en stor rosa elefant i samtalen og gjør at jeg lett kan føle meg litt "dum". Så, jeg synes ikke du er urimelig jeg!

Anonymous poster hash: ebaf2...016
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Unødvendig å sette fokus på slike ting.. Om du vil vite så er det jo selvsagt bare å spørre, men hva godt kommer det ut av det?

Som nevnt jeg vil ikke vite alle. Jeg vil vite om de jentene jeg kommer til å prate med på fest. Ellers spør jeg ikkje, er som regel dersom vi skal på fest med gjengen hans at kjeg spør om han har hatt fortid med noen av dem. Det kommer utav det at jeg ikke er i den ubehaglige situasjonen å sitter å prater med typen, meg og tidligere elskeren hans :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har flyttet til et lite sted hvor kjæresten min er fra. Han har selvsagt hatt sin runde i jentegjengen før han møtte meg, noe som selvfølgelig er helt greit! Jeg trenger heller ingen oppramsing av navn og adresse på de han har vært med sånn uten videre, fortid er fortid. Men - vi har en avtale om at han skal fortelle meg det dersom vi omgås noen av de. Jeg synes det er ubehagelig å sitte og snakke med ei i en halvtime på fest uten å vite at hun har hatt sex med kjæresten min, og det forstår han. Det har ikke noe med sjalusi eller usikkerhet å gjøre, bare det at det blir som en stor rosa elefant i samtalen og gjør at jeg lett kan føle meg litt "dum". Så, jeg synes ikke du er urimelig jeg!

Anonymous poster hash: ebaf2...016

Det er godt noen kan forstå hvor jeg kommer fra med dette. Vi bor også på en liten plass, så det er ikke til å unngå å treffe på dem. Men da vet jeg om det og sitter ikke å snakker med ei uten å faktisk ha en anelse om at de har hatt sex:)

AnonymBruker
Skrevet

Ingen synspunkter ? :)

Jeg har ett (du sikkert ikke vil like).

Han lyver. Og lyver. Du vet at han lyver

1. når han tror det gagner han

2. om ting som han vet er viktige for deg å få sannheten på.

Å være en løgner og å være utro er to ulike ting. Men en person som evner lyve på denne opportunistiske måten bør en bare holde seg unna. Det vitner om en såpass lite utviklet følelse av rett og galt at - nei.

Enten har han årevis med modning forran seg, eller så er han bare en slik en som lyver. I begge tilfeller ville jeg avsrevet han.

Problemet er nemlig at du nå vet 100% sikkert at han vil være i stand til å se deg inn i øynene og si "I never had relations with that woman!" selv om han har hatt sex med henne i bilen en time før. Og det er et heller dårlig fundament for tillit.

Anonymous poster hash: 1d6d3...b0b

Gjest celine
Skrevet

Men ta eksempelet. Dere er på fest. Kjæresten din har hatt et forhold med ene jenta som er der. Hun sitter og prater med både deg og kjæresten din. Ville du ikke vist om det?

Nope, syns ikke det har noe å si :)

Skrevet (endret)

Jeg skjønner godt hva du mener. Nå har ikke jeg opplevd at noen jeg har drevet med har jugd om å ha ligget med noen, men jeg HAR vært borti en fest hvor det kom fram i løpet av festen at han hadde hatt en greie med et par av de andre jentene. Ikke et problem, og absolutt ikke uvanlig, ser selv i min egen kjerne at mange av jentene og guttene går litt på kryss og tvers, men det er ubehagelig at det kommer opp uten at du er informert. Man føler seg teit og dum. Eksen og jeg løste det så enkelt at etter det sa han bare fra hvis det var en historikk. Jeg trenger ikke detaljer, men vil vite om det er eks- kjærester, pulevenner, engangsligg eller annet i gjengen jeg møter. Syns det er helt realt, har ikke møtt noen reaksjoner på det heller. De jeg har holdt på med har uansett funnet tidlig ut at sjalusi ikke akkurat er noe jeg sliter med;)

Endret av goldenstove
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ett (du sikkert ikke vil like).

Han lyver. Og lyver. Du vet at han lyver

1. når han tror det gagner han

2. om ting som han vet er viktige for deg å få sannheten på.

Å være en løgner og å være utro er to ulike ting. Men en person som evner lyve på denne opportunistiske måten bør en bare holde seg unna. Det vitner om en såpass lite utviklet følelse av rett og galt at - nei.

Enten har han årevis med modning forran seg, eller så er han bare en slik en som lyver. I begge tilfeller ville jeg avsrevet han.

Problemet er nemlig at du nå vet 100% sikkert at han vil være i stand til å se deg inn i øynene og si "I never had relations with that woman!" selv om han har hatt sex med henne i bilen en time før. Og det er et heller dårlig fundament for tillit.

Anonymous poster hash: 1d6d3...b0b

Jeg har vanskelig tro at han kommer til å være utro, men selvsagt d tror ingen da egentlig. Men han er blitt flink, dersom noen skriver til han på facebook eller diverse (venniner som han har vært med eller andre ukjente jenter) så sier han fra med en gang. Han har skjerpet seg, det er bare at det tilfelle med venninnen min har ødelagt noe av tillitten. Har bygget den godt opp ijen, men kjenner det sliter litt på at jeg vet han KAN lyve om det. Han har lagt seg langflat såntsett og håper dette holder for jeg elsker ham virkelig!

Jeg skjønner godt hva du mener. Nå har ikke jeg opplevd at noen jeg har drevet med har jugd om å ha ligget med noen, men jeg HAR vært borti en fest hvor det kom fram i løpet av festen at han hadde hatt en greie med et par av de andre jentene. Ikke et problem, og absolutt ikke uvanlig, ser selv i min egen kjerne at mange av jentene og guttene går litt på kryss og tvers, men det er ubehagelig at det kommer opp uten at du er informert. Man føler seg teit og dum. Eksen og jeg løste det så enkelt at etter det sa han bare fra hvis det var en historikk. Jeg trenger ikke detaljer, men vil vite om det er eks- kjærester, pulevenner, engangsligg eller annet i gjengen jeg møter. Syns det er helt realt, har ikke møtt noen reaksjoner på det heller. De jeg har holdt på med har uansett funnet tidlig ut at sjalusi ikke akkurat er noe jeg sliter med;)

Det er det verste når en finner det ut på festen ja, du får ikke sjansen å forberede deg på en måte. Selvsagt skal vi på disse festene, men det er greit med en heads up.. Jeg har heller ingen detaljer. Får vite at de hadde noe, eventuelt hvor lenge det varte. Thats it, mer ønsker jeg ikke og har ikke behov for.

Skrevet

Men ta eksempelet. Dere er på fest. Kjæresten din har hatt et forhold med ene jenta som er der. Hun sitter og prater med både deg og kjæresten din. Ville du ikke vist om det? Spør bare for meg er nysjerrig nå, og litt av grunnen til at jeg startet tråden var jo for å få andre meninger da. Anonymous poster hash: 16521...da0

Nei, jeg ville ikke visst det. Så lenge det var før min tid, og alt er fortid og ferdig ser jeg ingen grunn til å vite det. Det skaper bare usikkerhet, og man kommer til å lete etter og skape signaler som ikke en gang er der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...