Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har styra og lett og brukt tusenvis av kroner på å finne riktige ansiktsprodukter. Men hva med å ikke bruke noe som helst annet enn vann? Har noen prøvd det? Jeg har for øvrig litt fet hud/litt hudormer og kan glinse litt

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg ser ingen forskjell på huden min i perioder med og uten produkter. Nå er jeg for lat til å bruke mye uansett, men av og til føles huden tørr (særlig på vinteren, da føles alt tørt), så da bruker jeg øyekrem og dagkrem rett og slett for komfortens del. I andre perioder bruker jeg ingenting, og huden ser akkurat like fin ut.

Anonymous poster hash: 1baf1...c9d
Skrevet

Har aldri brukt noe særlig, funker som bare det. Får alltid komplimenter for at jeg har så fin hud. Aldri kviser, sjeldent tørr, ikke fet. Har en rens jeg bruker innimellom, men det er kun når jeg vil "skjemme meg selv bort".

• Liker 3
Skrevet

Kult, da prøver jeg også :D

Skrevet

Bruker egentlig aldri produkter. Bruker en fuktighetskrem innimellom fra vichy og noen ganger rensekrem fra md men det er veldig uregelmessig.

Gjest lillelarve
Skrevet

Bruker alltid noe på hele kroppen. Sliter med tørr hud, så uten fuktighet fra bodylotion og ansiktskrem blir huden min tørr. Leggene flasser omtrent om jeg ikke smører meg godt inn, hehe...

Jeg har aldri hatt noe problemer med å finne den rette kremen for kropp og ansikt. Kan bruke alt omtrent, og det funker bra uansett. Men vi alle har jo ulik hud.

Folk klarte seg vel fint uten kremer før i tiden, så da kan man vel klare seg helt fint uten det nå også :) Men jeg føler bare ubehag uten noe på huden. Ansiktet føles stramt ut og hud her og der sprekker, så... jessda.

AnonymBruker
Skrevet
Folk klarte seg vel fint uten kremer før i tiden, så da kan man vel klare seg helt fint uten det nå også :)

Det er ikke sant. Hvor tar du den informasjonen fra? Det ble brukt en hel haug av produkter, de ble bare ikke solgt under fancy merkenavn. Romere, grekere, egyptere, hele sulamitten, alle brukte ting på huden.

Ellers funker produktpause svært dårlig på oss med dehydrert, sensitiv hud, i hvert fall. Jeg kan ikke gå en eneste dag uten krem, om så jeg bader i olje før jeg legger meg går jeg ut av morgendusjen med stram hud. Så for meg gjør ikke produkter vondt verre, jeg er nødt til å smøre noe på for å komme meg gjennom dagen.

Anonymous poster hash: a117c...d4d

• Liker 1
Gjest lillelarve
Skrevet

Det er ikke sant. Hvor tar du den informasjonen fra? Det ble brukt en hel haug av produkter, de ble bare ikke solgt under fancy merkenavn. Romere, grekere, egyptere, hele sulamitten, alle brukte ting på huden.

Ellers funker produktpause svært dårlig på oss med dehydrert, sensitiv hud, i hvert fall. Jeg kan ikke gå en eneste dag uten krem, om så jeg bader i olje før jeg legger meg går jeg ut av morgendusjen med stram hud. Så for meg gjør ikke produkter vondt verre, jeg er nødt til å smøre noe på for å komme meg gjennom dagen.

Anonymous poster hash: a117c...d4d

Okei :) Nei jeg visste ikke noe om det, bare tenkte meg til det.

Jeg klarer meg heller ikke uten. Det blir veldig ubehagelig.

Skrevet

I perioder, ja. Jeg hadde akneproblemer, og ble rådet i en peride til å bruke så lite produkter som mulig. Huden har godt av å være litt i fred :) Det innebærte at jeg kun skulle rense én gang om dagen, og droppe fuktighetskremen.

Kommer selvsagt an på hva slags hudtilstand/type du har. Jeg mener en daglig, mild rensemelk har huden alltid godt av. Opphoping av døde hudceller er ikke bra, det bremser cellefornyelsen, og det tetter i tillegg porene.

Alt med måte..:)

Skrevet

Mye kan bygge opp huden innenfra i form av kosthold ( omega 3, udos choice, eller bla. tilskudd av sink). Det gjelder å være tålmodig :)

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg bruker aldri body lotion og huden min er heldigvis silkemyk og blir aldri tørr. Men i ansiktet bruker jeg rens og dagkrem hver dag, men det er fordi jeg har fått kvisearr, så da blir det ikke pent om jeg ikke bruker dagkrem under foundationen. Men selve huden min kjennes lik ut dersom jeg ikke bruker noe. Og så bruker jeg jo dagkrem mest for å forebygge rynker, ikke for at den føles tørr.

Anonymous poster hash: 8ba5a...12a
Skrevet

Jeg bruker faktisk aldri noe selv. Rett og slett fordi jeg glemmer det. Og da gidder jeg ikke spandere på meg gode og dyre kremer.

Bruker litt krem av og til om jeg har, men det er sjeldent. Får kanskje en eller to kviser én gang i året, faktisk :fnise:

Bruker vann.

Skrevet

Bruker kun vann.

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer jo an på hudtype og hudtilstand. En hud som er fet, glinser og har hudormer bør rense huden sin ordentlig hver morgen og kveld, for å holde huden fin og frisk. En fet hud har lett for å få tilstoppede porer og kviser hvis den ikke blir rengjort, og bare vann holder ikke...

En hud som er så godt som normal uten noen særlige problemer kan sikkert klare seg fint. Men fet, tørr og dehydrert hud bør bruke noe produkter, ihvertfall rens og krem.

Anonymous poster hash: 2d8cb...3b8

AnonymBruker
Skrevet

Bruker kun vann, morgen og kveld! Bruker litt fuktighetskrem av ymse slag. Alt fra Spenol til a-creme og litt flottere saker. Avhengig av hva som står forann men når jeg skal kjøpe/bruke.

Har aldri hatt problemer med huden av noe slag. Tror kanskje noen av de som har div problemer bruker for mye produkter. At huden aldri får ro.

Anonymous poster hash: 8490e...796

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alltid kun brukt vann, men så har jeg ikke fet hud. Men det fungerer fint for meg :)

Anonymous poster hash: e3591...9e1
Skrevet

Mye kan bygge opp huden innenfra i form av kosthold ( omega 3, udos choice, eller bla. tilskudd av sink). Det gjelder å være tålmodig :)

Dette er tull og tøv, for de som sliter med akne som er en hudsykdom er det totalt likegyldig hvilket kosthold man har. Hvis jeg ikke gjør noen ting med huden min, tar det maks to dager før jeg blir veldig blank og har kviser og enorme mengder hudormer i hele fjeset.

Skrevet

Dette er tull og tøv, for de som sliter med akne som er en hudsykdom er det totalt likegyldig hvilket kosthold man har. Hvis jeg ikke gjør noen ting med huden min, tar det maks to dager før jeg blir veldig blank og har kviser og enorme mengder hudormer i hele fjeset.

Da er vi uenige. Jeg mener at visse hudlidelser kan bli bedre av å ta tilskudd :)

Jeg har selv hatt aknesykdom hvis du lurte, og det var ikke aknen jeg siktet til her, men at mye kan gjøres generelt. Har hørt fra flere personer med tørr hud på kropp og ansikt, at tilskudd av Udos choice hadde en betydelig effekt på huden. Jeg vil ikke si at dette er tull og tøv.

Sukker og mat med høy GI kan gi forverring av betennelsestilstander i huden, så det er verdt for mange å prøve dette ut. Alle er forskjellige.

Skrevet

Da er vi uenige. Jeg mener at visse hudlidelser kan bli bedre av å ta tilskudd :)

Jeg har selv hatt aknesykdom hvis du lurte, og det var ikke aknen jeg siktet til her, men at mye kan gjøres generelt. Har hørt fra flere personer med tørr hud på kropp og ansikt, at tilskudd av Udos choice hadde en betydelig effekt på huden. Jeg vil ikke si at dette er tull og tøv.

Sukker og mat med høy GI kan gi forverring av betennelsestilstander i huden, så det er verdt for mange å prøve dette ut. Alle er forskjellige.

De med tørr hud lider ikke av noe hudsykdom, og for de som har en allsidig og enkel hudtype er det selvsagt ikke nøye om hvordan man behandler huden sin. Men at man kan forbedre akne eller svært fete og sensitive/irriterte hudtyper med hjelp av kosthold er veldig naivt og uvitende.

• Liker 2
Skrevet

Det sa jeg ikke heller :) jeg snakket ikke om de med normal hudtype her. Men en normal hudtype trenger også rens og stell.

Jeg snakker faktisk om alle slags hudlidelser i form av eksem, dårlig sårtilheling, ekstrem tørrr hud, fet hud osv.

I fleste tilfeller er akne genetisk betinget, men hos andre kan det hjelpe å spise mindre sukker/karbo, fordi sukker gjør at vi frigjør testosteron i kroppen, som igjen påvirker talgproduksjonen. Hvis du spiser sukker så frigjør også kroppen et type insulin som igjen fremmer betennelse i kroppen.. Det trenger ikke bare gjelde ansiktet. Det er en grunn til at de anbefaler kreftpasienter til å holde seg unna sukker. Kreftceller elsker sukker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...