AnonymBruker Skrevet 19. juni 2014 #1 Skrevet 19. juni 2014 Hei! Jeg er i skikkelig tvil på om det er det rette eller ikke. Jeg føler ikke jeg har særlig til følelser for samboeren min, men vi har det liksom veldig greit sammen for det. Han er en fantastisk mann men vi passer på en måte ikke sammen. Men jeg vet jeg kommer til å savne humoren vi har sammen. Det er veldig mye for-imot som går gjennom hodet mitt hele tiden, men det som har snudd alt litt rundt når er at jeg tror jeg er forelsket i en annen som jeg holdt på med før. Det ble veldig plutselig over med han og jeg føler aldri vi fikk avsluttet det på en måte, og det lappa omtrent bare over i forhold med han jeg er i nå. Vi har nå vært sammen i 3 år og har hund sammen og alt og er i samme vennengjengen. Men er gresset grønnere på andre siden? Føler jeg alltid har hatt mer følelser for han jeg holdt på med før, enn det jeg har hatt med kjæresten min... Eller er det sånn at jeg kun husker på de bra sidene med han forrige og glemmer det negative- for man har vel en tendens til å se fortiden som et lite glansbilde... Dette ble jo veldig rotete og uoversiktelig men sånn er jo situasjonen også... Anonymous poster hash: b06e3...ebb
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2014 #2 Skrevet 19. juni 2014 Noen ganger er det det, andre ganger ikke. Bare pass på at du ikke bare kjeder deg i forholdet, det kan lett forveksles med at dere ikke er riktige for hverandre. Dere har jo vært sammen en stund, kanskje du bare liker tanken på å være nyforelsket igjen. Jeg hadde det på samme måte som deg og gjorde det slutt. Gresset var ikke så mye grønnere, men jeg får det bedre og bedre for hver dag. Anonymous poster hash: 00f26...337
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2014 #3 Skrevet 19. juni 2014 Som nevnt over noen ganger er gresset grønner på andre siden andre ganger ikke. Det kommer nok meget ann på om dere er rett for hverandre eller ikke For meg var gresset grønnere, men det var for jeg var i et dårlig forhold. Men husk man ser ofte kun de gode tingene. Har gjort det også, prøvd på ny med gutter det ikke funket med. Glemte liksom ut hva som skjedde. Det viste seg for igjen for å si det sånn. Men for noen er det topp og de trengte tiden fra hverandre. Har tilfeller i vennegjengen der de har gått fra hverandre og finner tilbake til hverandre. Selv om det heller er sjeldent da men. Anonymous poster hash: a6ce6...6e9
Mrs Smith Skrevet 19. juni 2014 #4 Skrevet 19. juni 2014 Noen ganger er det grønnere, men ikke alltid.
Gjest Skrevet 19. juni 2014 #5 Skrevet 19. juni 2014 I utgangspunktet er gresset grønnere der det vannes, gjødsles og stelles. I din hage, eller hos naboen. Men noen ganger ser det veldig grønt ut på avstand, over gjerdet. Problemet er at det ofte er ugrass du ser, struttende og lysegrønt, og det er såpass langt unna at du ikke ser forskjell. Sånn siden du begynte med hagemetaforer. Du må finne ut hva som er det beste og det verste alternativet for deg. Vil du ha mannen i livet ditt? Vil han ha deg? Vil dere jobbe for hverandre? Gode forhold krever litt innsats fra begge parter. 5
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2014 #6 Skrevet 19. juni 2014 Er du sikker på at du i det hele tatt vil ha grønt gress, da. Hva med høy? Eller en blomstereng? Eller...sandstrand for hva jeg vet? Jo, i blant kan man bli lykkeligere av å forlate et greit forhold som "ikke er helt der". Et forhold som du beskriver mangler noe for at jeg skulle følt meg lykkelig. Anonymous poster hash: c8b1b...50d
Majott Skrevet 19. juni 2014 #7 Skrevet 19. juni 2014 Hverdagen kommer til alle, og det kan godt hende du opplever hverdagen likedan med han andre etter en stund. Det å trives sammen i hverdagen er ikke for alle. Det å ha en felles humor hjelper også veldig på. Du vet hva du har, men ikke hva du får. Er du villig til å ta sjansen på det? For å ha et godt forhold over tid, må man pleie det hver dag. Det høres kanskje strevsomt ut, men etterhvert er det så innarbeidet at det går av seg selv. Jeg har det også veldig greit sammen med en fantastisk mann. Selv om vi har helt ulike interesser og på mange måter er ganske ulike, og kanskje sånn sett hadde passet bedre sammen med andre. Likevel hadde vi kanskje ikke passet like godt sammen med andre på nettopp dette med å ville hverandres beste, støtte og oppmuntre hverandre, bidra til felles glede osv. Der er vi veldig gode sammen! Vi har også felles humor, og trives godt sammen. Er enige om det meste, og om ikke så blir vi enige. Vi har vært sammen i 13 år nå, jeg kan ikke se for meg livet uten han, og kan absolutt ikke tenke meg en annen mann. Til tross for våre ulikheter. Følelsene har vokst seg bare sterkere med tiden, kanskje fordi vi trives så godt sammen, og har vært flinke til å pleie forholdet. Samtidig har vi begge stor frihet til å gjøre det vi vil, og dyrke interesser. Det ligger en god sannhet i at plenen er grønnest der du vanner og gjødsler den 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2014 #8 Skrevet 19. juni 2014 Hverdagen kommer til alle, og det kan godt hende du opplever hverdagen likedan med han andre etter en stund. Det å trives sammen i hverdagen er ikke for alle. Det å ha en felles humor hjelper også veldig på. Du vet hva du har, men ikke hva du får. Er du villig til å ta sjansen på det? For å ha et godt forhold over tid, må man pleie det hver dag. Det høres kanskje strevsomt ut, men etterhvert er det så innarbeidet at det går av seg selv. Jeg har det også veldig greit sammen med en fantastisk mann. Selv om vi har helt ulike interesser og på mange måter er ganske ulike, og kanskje sånn sett hadde passet bedre sammen med andre. Likevel hadde vi kanskje ikke passet like godt sammen med andre på nettopp dette med å ville hverandres beste, støtte og oppmuntre hverandre, bidra til felles glede osv. Der er vi veldig gode sammen! Vi har også felles humor, og trives godt sammen. Er enige om det meste, og om ikke så blir vi enige. Vi har vært sammen i 13 år nå, jeg kan ikke se for meg livet uten han, og kan absolutt ikke tenke meg en annen mann. Til tross for våre ulikheter. Følelsene har vokst seg bare sterkere med tiden, kanskje fordi vi trives så godt sammen, og har vært flinke til å pleie forholdet. Samtidig har vi begge stor frihet til å gjøre det vi vil, og dyrke interesser. Det ligger en god sannhet i at plenen er grønnest der du vanner og gjødsler den Fint, det høres ut som om du har et bra forhold, og det er jeg glad for. Kanskje nettopp fordi dere er riktigere for hverandre enn hva du gir inntrykk av. Men noen får ikke tak i riktig plen ved første forsøk. I blant er man rett og slett ikke i en hage men føler seg vel i. Det betyr ikke at den plenen man har bare må jobbes litt med så er den så mye bedre enn andre plener. Tvert i mot. For de som har det sånn er det nesten sikkert en plen et sted som passer bedre, og som kanskje ikke trenger så mye gjødsel i utgangspunktet. Folk kan jobbe mer med gresset sitt enn hva du gjør, og fortsatt ikke ha et gress som passer like bra. Kan man farge gresset? Nei, det er jo fortsatt det samme gresset under den nye fargen. Kanskje det å komme seg videre i blant er det beste for både deg og gresset. Anonymous poster hash: c8b1b...50d
Majott Skrevet 19. juni 2014 #9 Skrevet 19. juni 2014 Fint, det høres ut som om du har et bra forhold, og det er jeg glad for. Kanskje nettopp fordi dere er riktigere for hverandre enn hva du gir inntrykk av. Men noen får ikke tak i riktig plen ved første forsøk. I blant er man rett og slett ikke i en hage men føler seg vel i. Det betyr ikke at den plenen man har bare må jobbes litt med så er den så mye bedre enn andre plener. Tvert i mot. For de som har det sånn er det nesten sikkert en plen et sted som passer bedre, og som kanskje ikke trenger så mye gjødsel i utgangspunktet. Folk kan jobbe mer med gresset sitt enn hva du gjør, og fortsatt ikke ha et gress som passer like bra. Kan man farge gresset? Nei, det er jo fortsatt det samme gresset under den nye fargen. Kanskje det å komme seg videre i blant er det beste for både deg og gresset. Anonymous poster hash: c8b1b...50d Helt enig i det, det er ikke alltid det forholdet man er i er rett. Likevel er det jo sånn at hverdagen kommer til alle, og den er både grå, kjedelig og krever endel. Samme hvor store følelser det var i starten, så vil de krympe ned til hvordan man pleier forholdet i hverdagen, og om begge gjør en innsats. Om hun nå er i et forhold der begge gjør en innsats, og de trives med hverandre, tar hun en sjans hvis hun tror det vil fungere like bra i hverdagen med den nye. Følelser er nå en ting, men de skrumper inn til ingenting hvis man ikke fungerer sammen, og tar vare på hverandre og forholdet i hverdagen.
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2014 #10 Skrevet 19. juni 2014 Gresset kan være grønnere, men det kan også være en jungel Husk bare på at det er vanlig å dagdrømme til tider i et forhold. Ingen er perfekt, så da er det lett å huske alle positive sider ved feks en eks, kanskje eksen hadde noe den du nå er i sammen med mangler. Alle har en Mr Big Men, det finnes ingen vi kan ha det fantastisk med alltid, alle får hverdager. Jeg synes det høres ut som du er glad nok i kjæresten din til å bli der du er Jeg hadde det som deg, ble veldig forelsket i en fyr, men pga omstendighetene ble det ikke oss etter noen mnd, flytting osv. Jeg gikk videre i livet, fikk to barn, og når småbarnsperioden var som mest hektisk og jeg og samboer ikke klarte å samarbeide så bra, vi var veldig slitne osv, begynte jeg å drømme om denne mannen, tenkte bare på hvor fint jeg sikkert hadde hatt det med han, og at han sikkert var så mye bedre... en dag sendte jeg han mld, han hadde også fått to barn og hadde samboer. Vi sendte flere og flere mld, vi gav hverandre på en måte den oppmerksomheten vi følte vi manglet i forholdene våre. Dette gikk dessverre så langt at jeg trodde jeg hadde sluttet å elske mannen min, jeg ødela ubevisst forholdet, jeg jobbet ikke mer for det, jeg håpet på en måte det skulle bli ødelagt så jeg kunne gå videre. Ja, det ble ødelagt. Jeg begynte å treffe den gamle flammen min. Etter noen mnd med fantastiske dager gikk han tilbake til sin samboer, og jeg ble sittende alene, alene med to barn, og innså at jeg hadde ødelagt noe veldig fint fordi jeg søkte spenning, trodde noe annet kunne være bedre. Jeg angrer den dag i dag, ti år etter! Jeg er enda alene, og vil fortsette å være det. Jeg fikk som fortjent kan man si. Og har lært en dyr lekse. Det er ikke alltid grønnere på andre siden, og ja man kan tenke på andre, men jobb for all del for det du har om du har det bra. Det er verdt det i lengden Anonymous poster hash: c0db4...bc3 3
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2014 #11 Skrevet 19. juni 2014 TS her! Hehe, takk for mange kreative hagesvar! så mye fornuftig dere sier! Det som er er at jeg mistenker at jeg aldri helt har hatt de nødvendige følelsene for kjæresten min, fra starten av.. Heller det at jeg ble sammen med en gutt som likte meg veldig godt og derfor falt for all oppmerksomheten han gav meg.. Og nå tenker jeg at jeg kan gå ut av forholdet nå (er bare 23 år), før jeg sitter der gammel og grå og tenker på det at jeg aldri fant "the one" (også kaldt drømmemannen). For det er det jeg føler, at han er ganske langt unna det jeg ble sammen med.. Om hverdagen er sånn som dette med konstant tenking på han andre kan det vel ikke være at dette er et forhold å fortsette i? Men samtidig er den gnagende følelsen der om jeg da forlater en person jeg ler og har det gøy med, kommer jeg til å få det i en annen? Om det så ikke er med eksen bør det vel finnes en for meg også mye mulig hverdagene har tatt meg og jeg kjeder meg litt, men skal det være sånn her resten av livet? HahaAnonymous poster hash: b06e3...ebb
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2014 #12 Skrevet 19. juni 2014 Har tenkt samme tanken selv, haha. Jeg har vært ilag med kjæresten i fire år. Ble så lei og hverdagen tok meg skikkelig nå for et halvt år siden. Var så leeeei. Men så begynte jeg å tenke på det positive med han og forholdet. Tenkte at om jeg gjør det slutt og eventuelt finner en ny, da kommer nok hverdagen der også. Er nok sånn i alle forhold. Man må bare tenke om det er verdt det og om han er verdt det. Si gjerne at du kjeder deg i forholdet. Kanskje han gjør det også? Da kan jo dere fikse det sammen Anonymous poster hash: 966d6...36f
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2014 #13 Skrevet 19. juni 2014 Selvom det kanskje er mer lidenskap på den andre siden høres det ut som du allerede har han trygge og stabile mannen. Jeg sier du burde holde på han, en forelskelse er jo bare midlertidig uansett. Anonymous poster hash: fdcb6...a0a
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2014 #14 Skrevet 19. juni 2014 Hverdagen kommer til alle par, og da blir det ofte kjedelig. Men man har det gode, varige forholdet, tillit og mye fortid sammen som man ikke vil få med andre. Som sakt over så søker man gjerne spenning, og det er da det fæle skjer. Enten man ubevisst eller bevisst ødelegger forholdet man har bygget opp. Det gjelder å finne gnisten med partneren igjen tror jeg, istedenfor å konstant lete etter nytt. Hverdagen tar deg uansett. Anonymous poster hash: 00f26...337
Gjest brutal_mann Skrevet 19. juni 2014 #15 Skrevet 19. juni 2014 Tenner du enda på partneren din? Har dere enda sex? Ser du for deg at han blir en god far for deres felles barn?
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2014 #16 Skrevet 19. juni 2014 Jeg er ganske mye eldre enn deg, og det påvirker selvsagt måten jeg ser dette på. Jeg synes nemlig du med dine 23 år er alt for ung til å slå deg til ro med en du ikke har de riktige følelsene for, selv om du ser at han har mange fine sider ved seg. Det er ikke sikkert at han du nå drømmer om er den rette for deg heller, kanskje er det flere du må treffe før du inni deg vet at du har truffet en du kan se for deg å leve livet med. Jeg er helt for å jobbe med forhold og ikke minst se den andres positive sider, men man kan jo ikke bare tenke rasjonelt. Følelsene må være med.Anonymous poster hash: 14046...793
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2014 #18 Skrevet 19. juni 2014 TS her.. Ja jeg føler også at jeg er alt for ung til å slå meg til ro med en jeg aldri har vært stormende forelsket i.. Jeg skulle virkelig ønske at jeg hadde mere følelser for han for om jeg noen gang skulle hatt barn hadde han vært en perfekt far.. Men jeg vil veldig gjerne være forelsket i en som eventuelt skal bli far til mine barn.. Og nei, jeg tenner ikke lenger på han.. Men føler det kan ha nye å si med situasjonen jeg har satt meg i og det at jeg tenker SÅ mye på han andre.. Men burde det ikke være sånn at om man har funnet den rette er det vel ikke slike tanker her? Ikke så sterke ihvertfall.. Men det jeg nesten sliter mest med er at jeg kommer til å få så sinnsykt dårlig samvittighet om jeg slår opp med han, og hvordan svigerfamilien reagerer :/ og også det at jeg mest sannsynlig mister alle kompisene mine...Anonymous poster hash: b06e3...ebb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå