Gå til innhold

Irritert på naboen

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Men jeg skjønner ikke hvorfor du ikke får ren madrassen. Jeg har også hatt en sengevæter, og jeg brukte å ta hele madrassen inn i dusjen og helle på med grønnsåpe, skylle, skylle, skylle og ut i det varme været, den tørker jo på no-time..... :wink:

Varme været? Hvor bor du da Tex? Innskriverene sa jo at et av problemene var å få tørket madrassen, det høljer jo ned hver dag eneste dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Solkloppen
En tjeneste? Jeg ser ikke på det som en tjeneste når hun bevisst la være å ta på bleien, som fører til en nedtisset madrass.

Dere sa at gutten skulle ha bleie på, og hun sier at hun lot være å ta den på med vilje.

Jeg mener ikke at hun gjorde oss en tjeneste ved å IKKE sette på han bleien slik hun hadde fått beskjed om. Men at hun i utgangspunktet jo ville være snill og gjøre oss en tjeneste ved å sitte barnevakt.

At det ble en del ekstra ekstra arbeid og irritasjon for oss pga at hun med vilje ikke tok på han bleie, vet jeg ikke om da rettferdiggjør at hun skal kjøpe ny madrass.

Tex, jo jeg har vasket den, men tørr blir den ikke av å stå ute i dette fuktige været vi har på østlandet om dagen. Vi bor i blokk og den står på hverandaen, men den er fuktig enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mente heller ikke at hun gjorde dere en tjeneste ved å la være å ta bleien på. Men jeg ser på tjenesten som annerledes når noen gjør det stikk motsatte. Dere stolte jo på at hun ville gjøre som dere sa, noe hun ikke gjorde.

Jeg mener at hun bør si unnskyld for det hun gjorde. Og kanskje tilby seg å kjøpe ny madrass.

Jeg hadde blitt eitrende sint hvis dette hadde hendt meg.

Hun fikk en bedskjed, men fulgte den ikke......med vilje.

Hun sa det ansikt til ansikt.

Pga dette er nå madrassen full av urin og du får problemer med den pga det. Med andre ord, naboen sørget for at madrassen ble ødelagt.

Som en annen skrev:

Jeg hadde kjøpt ny madrass og gitt henne regningen.

Naboen kunne bare blitt så sur som hun ville.

Når man ødelegger noe, så erstatter man det. Det er normal høflighet det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Anonymous

Syns naboen gjorde det eneste rette jeg. Det er på tide at et 6 år gammelt barn får slutte med bleier. Stakkars gutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns naboen gjorde det eneste rette jeg. Det er på tide at et 6 år gammelt barn får slutte med bleier. Stakkars gutt.

Jeg tror foreldrene hadde sluttet med bleie for lenge siden hvis det ikke hadde vært en grunn til at han fremdeles må bruke bleie.

Men det må jo selvfølgelig alltid være bedrevitere overalt.

Naboen gjorde ikke det hun fikk beskjed på. Jeg hadde ikke brukt henne som barnevakt igjen.

Jeg forventer at barnevakten følger det vi sier.

Barnevakten har ingen rett til å blande seg inn i hvordan folk gjør ting eller hvorfor.

Det blir ikke enklere enn det faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Annen gjest

Som overhode for foreningen Anonyme Dustehuer Som Skriver På KG" (ADSSPKG), har jeg den glede å informere deg om at du nettopp vant prisen "ukens besserwisser-innlegg".

For å vinne denne prisen må man uttale seg om noe med stor skråsikkerhet, samtidig som man utviser en helt uvanlig mangel på innsikt om det aktuelle emnet.

Gratulerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Som overhode for foreningen Anonyme Dustehuer Som Skriver På KG" (ADSSPKG), har jeg den glede å informere deg om at du nettopp vant prisen "ukens besserwisser-innlegg".

For å vinne denne prisen må man uttale seg om noe med stor skråsikkerhet, samtidig som man utviser en helt uvanlig mangel på innsikt om det aktuelle emnet.

Gratulerer.

Næh, så morsomt da :-) satte faktisk pris på den utnevnelsen jeg.

Spesielt når jeg ser at den kommer fra overhodet til Anonyme Dustehuer, du passer da nemlig meget godt til den tittelen. Jeg er nemlig ikke den eneste som mener at et så stort barn som en 6 åring bør ha sluttet med bleier, uansett om ungen tisser i sengen eller ikke. Det er nemlig mange fagekseperter som også mener at barn ikke skal bruke bleier etter at de har fylt 4 år.

Så kom deg ned fra kjepphesten din du, overhodet for Anonyme Dustehuer, og les litt om evnet før du uttaler deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nemlig ikke den eneste som mener at et så stort barn som en 6 åring bør ha sluttet med bleier' date=' uansett om ungen tisser i sengen eller ikke. Det er nemlig mange fagekseperter som også mener at barn ikke skal bruke bleier etter at de har fylt 4 år.[/quote']

Men det har jo ingenting med saken å gjøre... :roll: Poenget er at det er ikke opp til en barnevakt å ta slike avgjørelser, uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...