Gjest Solkloppen Skrevet 21. juni 2004 #1 Del Skrevet 21. juni 2004 Vet det kanskje er litt slemt av meg siden hun faktisk satt barnevakt hos oss i helgen men...... Saken er den at min sønn på 6 år fortsatt bruker nattbleie, noe vi hadde gitt henne beksjed om og at hun måtte passe på at han fikk bleie på seg før han sovnet. Dette har hun ikke gjort og nå sliter vi med en madrass som er nedtisset. Været som er om dagen gjør at vi ikke får tørket madrassen skikkelig og den stinker nå av urin :-( Om hun bare hadde sørget for å få på han den bleia *sukk* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Comeback Kid Skrevet 21. juni 2004 #2 Del Skrevet 21. juni 2004 Det må da være lov å glemme. Hvis naboen beklaget så godt hun kunne så er det kun en forglemmelse. Sånt skjer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 21. juni 2004 #3 Del Skrevet 21. juni 2004 Gjort er gjort. Du kan jo si til henne at det hadde vært fint om hun husket det neste gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Solkloppen Skrevet 21. juni 2004 #4 Del Skrevet 21. juni 2004 Snakket akkurat med henne, da jeg leverte tilbake en bok hun hadde glemt her. Det viser seg at hun ikke "glemte" å ta på han bleien, hun hadde lagt han uten med vilje. Mente vist at det var helt feil med bleier på et så stort barn............ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orthia Skrevet 21. juni 2004 #5 Del Skrevet 21. juni 2004 Det viser seg at hun ikke "glemte" å ta på han bleien' date=' hun hadde lagt han uten med vilje. Mente vist at det var helt feil med bleier på et så stort barn............[/quote'] Syns ikke dette er noe hun har noe med å vurdere. Velg en annen barnevakt neste gang! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 21. juni 2004 #6 Del Skrevet 21. juni 2004 Hm. Ditt hus = dine regler. Det må en barnevakt følge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Solkloppen Skrevet 21. juni 2004 #7 Del Skrevet 21. juni 2004 Syns ikke dette er noe hun har noe med å vurdere. Ikke jeg heller, vi vet jo at han trenger å ha på seg bleie når han sover. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Comeback Kid Skrevet 21. juni 2004 #8 Del Skrevet 21. juni 2004 Da har du all rett til å bli irritert. Hun har ingenting med å vurdere om barnet ditt trenger bleie eller ikke. Hun er sikkert en sånn som sniker i skuffer og skap mens du er borte også. :evil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eplegrønn Skrevet 21. juni 2004 #9 Del Skrevet 21. juni 2004 Verden florerer av besserwissere. Ikke bry deg om henne, og velg noen andre neste gang du trenger barnevakt. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Comeback Kid Skrevet 21. juni 2004 #10 Del Skrevet 21. juni 2004 Eller du kan gå på besøk til henne en dag. Sette deg i sofaen hennes og bare la det flomme. Og om hun reagerer så bare sier du at du ikke visste at du ikke kunne tisse i sofaen hennes når hun synes det er uproblematisk at ditt barn tisser i sengen. Lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bridget Jones Skrevet 21. juni 2004 #11 Del Skrevet 21. juni 2004 Eller du kan gå på besøk til henne en dag. Sette deg i sofaen hennes og bare la det flomme. Og om hun reagerer så bare sier du at du ikke visste at du ikke kunne tisse i sofaen hennes når hun synes det er uproblematisk at ditt barn tisser i sengen. Lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest StoreSky Skrevet 21. juni 2004 #12 Del Skrevet 21. juni 2004 Helt enig - kan man ikke følge så enkel beskjed skal man ikke passe barn. (Noe annet hvis man glemmer uten å mene det) Man kan få kjøpt på Kid en god "madrass-belegg-sak" som dekker hele senga (til å ha under laken og beskytter madrassen) - sa en god venninne til meg som har samme problem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ogsåmamma Skrevet 21. juni 2004 #13 Del Skrevet 21. juni 2004 Ungen kan få tabeletter som motvirker sengeveting. En ide når ungen blir litt større om problemet vedvarer? Kjøp flere underlaken og vask disse kontinuerlig i en eventuell avvenningsperiode. Min bror tisset seg ut til han var tenåring. Veldig flaut for han. Kunne ikke overnatte andre steder enn hos farmor. Fy til barnevakten som ikke gjorde det hun fikk beskjed om :-( Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starya Skrevet 21. juni 2004 #14 Del Skrevet 21. juni 2004 Hm. Hvordan følte gutten det å ikke få bleien når han (går jeg ut fra) var bevisst at han trengte den? Var han for sjenert til å nevne det? Ba han om den og ble nektet? Synes naboen gikk langt over streken, uten tvil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madam Felle Skrevet 21. juni 2004 #15 Del Skrevet 21. juni 2004 Har hun gjort det med vilje for at hun mente at han ikke skulle ha bleie på. Hadde jeg kjøpt en ny madrass og sendt henne regningen på den. Får være måte på hvilke friheter en skal kunne ta seg når en er barnevakt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Solkloppen Skrevet 22. juni 2004 #16 Del Skrevet 22. juni 2004 Ungen kan få tabeletter som motvirker sengeveting. En ide når ungen blir litt større om problemet vedvarer? Kjøp flere underlaken og vask disse kontinuerlig i en eventuell avvenningsperiode. Han skal til utredning etter sommerferien. Kanskje får han tabletter da om de tror det vil hjelpe noe. Tror vi venter med underlaken og vask til vi ser bedring i tissingen. Har bleie på han til vi er nede på et nivå der man slipper å vaske hver dag tror jeg. Hm. Hvordan følte gutten det å ikke få bleien når han (går jeg ut fra) var bevisst at han trengte den? Var han for sjenert til å nevne det? Ba han om den og ble nektet? Han vet meget godt at han behøver bleie når han sover ja. Har spurt han og han sier han ga beskjed om at hun glemte bleien når hun brettet dynen over han. Han hadde fått til svar at: "en så gutt trenger vel ikke bleier?". Da hadde han naturligvis ikke turt å si noe mer :-( Har hun gjort det med vilje for at hun mente at han ikke skulle ha bleie på. Hadde jeg kjøpt en ny madrass og sendt henne regningen på den. Får være måte på hvilke friheter en skal kunne ta seg når en er barnevakt. Meget fristende å gjøre det faktisk... men er redd jeg ikke har guts til det. I utgangspunktet gjorde hun oss jo en tjeneste... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Solkloppen Skrevet 22. juni 2004 #17 Del Skrevet 22. juni 2004 [quote="Solkloppen [Han hadde fått til svar at: "en så gutt trenger vel ikke bleier?". Da hadde han naturligvis ikke turt å si noe mer :-( Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kittykat Skrevet 22. juni 2004 #18 Del Skrevet 22. juni 2004 Meget fristende å gjøre det faktisk... men er redd jeg ikke har guts til det. I utgangspunktet gjorde hun oss jo en tjeneste... En tjeneste? Jeg ser ikke på det som en tjeneste når hun bevisst la være å ta på bleien, som fører til en nedtisset madrass. Dere sa at gutten skulle ha bleie på, og hun sier at hun lot være å ta den på med vilje. Hadde det vært et uhell, at hun glemte det, greit nok, men det gjorde hun ikke. Synes hun bør spante en ny madrass på dere jeg......er bare rett og rimelig. Den gamle ble jo "ødelagt" pga det hun gjorde..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trulselinemor Skrevet 22. juni 2004 #19 Del Skrevet 22. juni 2004 Har du satt en regel så er den å følge. Det bør barnevakten akseptere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 23. juni 2004 #20 Del Skrevet 23. juni 2004 Barnevakten burde absolutt fulgt dine rutiner. Men jeg skjønner ikke hvorfor du ikke får ren madrassen. Jeg har også hatt en sengevæter, og jeg brukte å ta hele madrassen inn i dusjen og helle på med grønnsåpe, skylle, skylle, skylle og ut i det varme været, den tørker jo på no-time..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå