AnonymBruker Skrevet 19. juni 2014 #1 Skrevet 19. juni 2014 Jeg er forlover til en venninne. Jeg har tenkt mye på utdrikkningslaget og prøvd å få økonomien til å gå opp. Hun har høye forventninger til meg sier hun. Så jeg hadde tenkt å prøve å dra den skikkelig ut (selv om økonomien min og de andres er skikkelig dårlig). Nå i helgen fikk jeg vite at vi må betale for å komme i bryllupet hennes? Alså som en inngangsbillett?! Dette blir da også gaven sier hun. Men jeg kjenner jeg er negativ til dette. Gave vil jeg gi hva jeg vil selv, jeg ønsker å gi noe personlig. Og jeg har virkelig dårlig økonomi, jeg er student. Så nå er det forventet at jeg skal bruke flere tusen kroner på utdrikkningslaget og over tusen til "billett" til bryllupet.. Hva er deres tanker? Anonymous poster hash: 61e13...d90
Nordvesta Skrevet 19. juni 2014 #2 Skrevet 19. juni 2014 Betale billett? Det er noe av det snåleste jeg har hørt om 40
super-s Skrevet 19. juni 2014 #3 Skrevet 19. juni 2014 Billett til over 1000 kr for å komme i bryllupet? Har aldri hørt om noen som tar inngangspenger i bryllup.. Håper ikke de forventer at alle sammen skal komme... 12
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2014 #4 Skrevet 19. juni 2014 Det er det verste jeg har hørt! Anonymous poster hash: 8c9bf...00e 4
Gjest Jørild Skrevet 19. juni 2014 #5 Skrevet 19. juni 2014 Som i inngangspenger? Hvordan skal de kreve inn dette? 3
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2014 #6 Skrevet 19. juni 2014 Da hadde jeg faktisk meldt avbud. Anonymous poster hash: 1790c...117 26
Wonderbitch Skrevet 19. juni 2014 #8 Skrevet 19. juni 2014 Lag et fantastisk utdrikningslag for henne, men meld avbud til bryllupet fordi du dessverre ikke har råd. Hun høres fryktelig selvsentrert ut, vet hun hvordan det står til med økonomien i vennegjengen? 15
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2014 #9 Skrevet 19. juni 2014 Da hadde jeg faktisk meldt avbud. Anonymous poster hash: 1790c...117 Jeg også. Eller sagt at utdrikkingslaget ikke blir økonomisk prioritert (altså at det ikke samsvarer med hennes forventninger) dersom det er betaling for inngang. Anonymous poster hash: eb7d4...9aa 9
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2014 #10 Skrevet 19. juni 2014 Lag et fantastisk utdrikningslag for henne, men meld avbud til bryllupet fordi du dessverre ikke har råd. Hun høres fryktelig selvsentrert ut, vet hun hvordan det står til med økonomien i vennegjengen? Ja, dette hørtes enda bedre ut enn det jeg skrev! Anonymous poster hash: eb7d4...9aa 2
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2014 #11 Skrevet 19. juni 2014 Jeg håper inderlig at dette er trolling. Vær så snill og si at du tuller ts. Anonymous poster hash: a4151...e8a 6
Pimpel Skrevet 19. juni 2014 #12 Skrevet 19. juni 2014 Jeg håper inderlig at dette er trolling. Vær så snill og si at du tuller ts.Anonymous poster hash: a4151...e8a Det var jo ei tidligere også som måtte betale inngang/maten. Tror det var 1300 per pers. 1
Gjest Riskjeks Skrevet 19. juni 2014 #13 Skrevet 19. juni 2014 Lag det utdrikningslaget du/dere har råd til. Man skal selvsagt ikke være gjerrige/kjipe, men å nærmest sette seg i gjeld pga et utdrikningslag er det ikke verd! Hun høres veldig kravstor ut. Når det gjelder "inngangspenger" tror jeg det kommer av at mange ønsker overdådige bryllup, men har ikke råd. Da finner de på sånt... Folk får innse at har de ikke råd til digert bryllup, så får de ha et lite/enkelt bryllup. Det viktigste er vel å bli gift (selv om man ikke skulle tro det når man hører enkelte bruder). 6
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2014 #14 Skrevet 19. juni 2014 Jeg har faktisk vært i et bryllup hvor det var "inngangspenger". Men da bare 500 kr, Bruden ville ha et storslått bryllup med vel 100 gjester. Og den eneste hun kunne greie dette på var å kreve penger fra gjestene. Hun nevnte ingenting om å droppe gaver så da lå det i sakens natur at vi også måtte gi gaver. Ellers kunne situasjonen bli klein om du kom der uten gaver mens andre hadde med seg. Følte meg vel mest snytt over at ekteskapet kun varte i 11 mnd. Anonymous poster hash: c52e6...9b1 21
SiMa Skrevet 19. juni 2014 #15 Skrevet 19. juni 2014 Jeg hadde vurdert sterkt å takke nei, særlig til den prisen. Gaven ville blitt en liten (billig) personlig ting, noe symbolsk. Utdrikningslaget ville jeg i alle fall gjort veldig billig. Greit nok at de ikke har råd til stort bryllup og middag og alkohol til mange gjester. I hennes situasjonen ville jeg heller satset på spleiselag, alle tar med seg en matrett/kake hver, og det de vil drikke. Å vente at gjester bruker over 1000 kroner på å komme i selskap ville vært uaktuelt for meg. 2
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2014 #16 Skrevet 19. juni 2014 TS her. Det som er kjipt er at hun og mannen har grei økonomi. Og hun vet at vi som er hennes venninner har veldig dårlig økonomi. Hans kompiser har bedre økonomi. Jeg spurte hva hun ønsket seg som gave, og da sa hun penger. Og at det kostet å komme i bryllupet. De har jo alt de trenger, så penger hadde vert fint. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Frister faktisk ikke å gå i bryllupet. Men jeg må jo. Og føler det er alltid jeg som er den "kjipe" som ikke kan være med på ting pga økonomien. Heldigvis er jeg ikke alene om dette da nesten alle av hennes venninner ikke har den beste økonomien. Jeg lurer på om utdrikkningslaget må bli litt kjedelig da vi faktisk ikke har råd til begge deler.. Og hun kommer til å bli skuffet og lei for hun har så store forhåpninger til MEG.. Er faktisk redd for å bli baksnakket etterpå. Mannen hennes skal få reise på utenlandstur på sitt utdrikkningslag å dra den helt ut.. Yay Anonymous poster hash: 61e13...d90 1
Gjest Skrevet 19. juni 2014 #17 Skrevet 19. juni 2014 Huff! Hun mangler jo fullstendig gangsyn! Jeg hadde sagt at dessverre dukket det opp en hendelse i familien som måtte prioriteres, så hun er da nødt til å finne en annen forlover. Og lykke til med det for henne etter slike annonseringer! Antar de fleste av "venninnene" hadde vært mystisk opptatt etter de artige beskjedene fra bruden. Jeg hadde ikke brukt et rødt øre på utdrikkingslag med en såpass storforlangende "venninne". Men om dere vil arrangere noe, så anbefaler jeg en telttur i marka med litt billig vin fra sverige mens dere griller marsmallows og mimrer over ting dere har vært med på sammen. Kan legge inn litt hesteskokasting og annet gøy. Hun fortjener virkelig ikke denne "prinsessedagen" når hun skal oppnå det ved å sette sånne krav på andre. 9
HoppsyDaisy Skrevet 19. juni 2014 #18 Skrevet 19. juni 2014 TS her. Det som er kjipt er at hun og mannen har grei økonomi. Og hun vet at vi som er hennes venninner har veldig dårlig økonomi. Hans kompiser har bedre økonomi. Jeg spurte hva hun ønsket seg som gave, og da sa hun penger. Og at det kostet å komme i bryllupet. De har jo alt de trenger, så penger hadde vert fint. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Frister faktisk ikke å gå i bryllupet. Men jeg må jo. Og føler det er alltid jeg som er den "kjipe" som ikke kan være med på ting pga økonomien. Heldigvis er jeg ikke alene om dette da nesten alle av hennes venninner ikke har den beste økonomien. Jeg lurer på om utdrikkningslaget må bli litt kjedelig da vi faktisk ikke har råd til begge deler.. Og hun kommer til å bli skuffet og lei for hun har så store forhåpninger til MEG.. Er faktisk redd for å bli baksnakket etterpå. Mannen hennes skal få reise på utenlandstur på sitt utdrikkningslag å dra den helt ut.. Yay Anonymous poster hash: 61e13...d90 Skal gjestene betale for HELE bryllupet?? Dette er noe av det verste jeg har hørt! Gir hun beskjed til alle om inngangspenger, eller bare noen utvalgte? Dukker det plutselig opp noen uten inngangspenger, så blir de bortvist? Jeg hadde droppet å være forlover. Hun venter nok en utenlandstur. Eller gitt klar beskjed om økonomien til deltakerne. Ønsker hun noe dyrt, får hun bidra selv. 3
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2014 #19 Skrevet 19. juni 2014 Men let's be honest her da! Jeg skjønner at økonomien er trang, men 1500,- for utdrikningslag og 1300,- for bryllup er jo ikke noe å klage over når dere ikke skal ha med gave! Såppass må man regne med i 2014! Det er veldig vanlig at et utdrikningslag koster 1000,- + og mange er inviterte i bryllup der de er nødt til å betale for reise og opphold og i tillegg kjøpe gave. Begynn å spar penger! Anonymous poster hash: ce901...900
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2014 #20 Skrevet 19. juni 2014 Tulletråd! Beklager,men dette tror jeg ikke noe på. Anonymous poster hash: 7abf1...a21 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå