Gå til innhold

Lilla gulrøtter - er det ekte?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

vel...

Lilla gulrøtter finnes, det finnes også gule gulrøtter og tilnærmet hvite.

Men jeg tror nok at fargene på det bildet har blitt manipulert, for SÅ skrikende lilla blir de ikke.

http://www.carrotmuseum.co.uk/maroon.html

Anonymous poster hash: 60dac...a3a
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så kult! 15kr er vel passelig for slike frø?

Anonymous poster hash: 02e8a...ca2

AnonymBruker
Skrevet

For 500 frø vil jeg si 15 kr er en meget god pris. Men før du bestiller bør du undersøke om andre har handlet der før deg og om de er fornøyd.

Anonymous poster hash: 60dac...a3a
  • Liker 1
Skrevet

Gulrøtter var opprinnelig lilla! De oransje er produktet av en fremavlet mutasjon (hadde nederlenderne hatt genmodifiseringsteknologi på 1700tallet hadde de nok gjort det i stedet).

Hva akkurat denne typen er er usikkert, men det finnes naturlig lilla gulrøtter ja. Og andre lilla rotfrukter.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Lilla gulrøtter smaker mye sterkere enn de oransje, jeg synes ikke de er gode å spise rå.

Anonymous poster hash: 10515...2e5
AnonymBruker
Skrevet

Gulrøtter var opprinnelig lilla! De oransje er produktet av en fremavlet mutasjon (hadde nederlenderne hatt genmodifiseringsteknologi på 1700tallet hadde de nok gjort det i stedet).

Hva akkurat denne typen er er usikkert, men det finnes naturlig lilla gulrøtter ja. Og andre lilla rotfrukter.

Helt riktig! +1!

Anonymous poster hash: 9d868...d85

Skrevet

Jeg har god erfaring med å handle frø hos Impecta i sverige. Og de har lilla gulrøtter :)

Har ikke prøvd dem selv, men har handlet andre type frø derfra.

• Liker 2
Skrevet

Handla lilla gulerøtter på Prix, så de finnes ja - men ikke så knall farge som det der. Mørk lilla, mot marineblått. De hadde blandingsposer med lilla, gule, oransje og hvite tror jeg det var.

AnonymBruker
Skrevet

I år igjen så har jeg lilla, gule, røde samt Oransje gulrøtter i kjøkkenhagen.... Hvite hadde jeg i fjor, men fikk ikke tak i frø i tide...

Lilla finnes både som gjennomfargede og med hvit kjerne, impecta fører begge typer...

Anonymous poster hash: 1e11e...c16

Skrevet

Ser utrolig redigert ut.

AnonymBruker
Skrevet

Så kult! 15kr er vel passelig for slike frø?

Tror du bør sjekke prisen enda engang jeg. De koster 7,99 dollar. det blir ca 50 kroner.

Anonymous poster hash: 1cb7c...bcb

AnonymBruker
Skrevet

@siste AB, de var på 24t 'promotion'. Tilbake til gammel pris nå.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

@siste AB, de var på 24t 'promotion'. Tilbake til gammel pris nå.

ok.

Anonymous poster hash: 1cb7c...bcb

AnonymBruker
Skrevet

Hehe, ser dere på det nesderste bildet i linken til AB #3 så er det det samme bildet som på linken til TS.. Bare UTEN redigeringer ;-)

Anonymous poster hash: bf78f...76f
  • Liker 2
Skrevet

Mamma gror hvite, lilla og oransje gulrøtter :) Men bildet du la ved er nok manipulert for alle fargene skrek der! Men lilla gulrøtter fins =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...