AnonymBruker Skrevet 19. juni 2014 #1 Skrevet 19. juni 2014 Hei! Jeg har en åtte år gammel hannhund som bjeffer mye inne. Han gjorde dette en periode før, men det gikk over etter en stund med sprayflaske og konsekvent trening. Nå er det tilbake igjen, og jeg finner ingenting som hjelper. Han er vanskelig å avlede da han ikke er spesielt interessert i leker osv. Det virker som han bjeffer på lyder og lignende. Når det kommer folk er han helt ekstrem.. Skjønner ikke hvorfor han plutselig har blitt slik. I tillegg har han plutselig begynt å bjeffe på andre hunder når vi går tur, dette har han aldri gjort før. Er redd for at han plager naboene når vi ikke er hjemme.. Hører aldri at han bjeffer når vi kommer hjem, men hørte en av naboene sa at han hadde bjeffet ganske lenge når vi dro en morgen. (Skjønner jo at det ikke er så kjekt med nabohunder som bjeffer fra 06.30 hver morgen..) Blir veldig glad for tips.. Anonymous poster hash: 7ec1f...4d1
Gjest Skrevet 19. juni 2014 #2 Skrevet 19. juni 2014 Kan hende han begynner å se/høre dårlig og blir engstelig når det er ukjente lyder, kommer noen på besøk og møter på hunder ute.
Odin-Den-Enøyde Skrevet 19. juni 2014 #3 Skrevet 19. juni 2014 Har selv en hun som gneldrer noe vanvittig! Ingenting hjelper, men han gir seg heldigvis når han får tilsnakk. Men han har gjort det hele livet. Dersom din har begynt med dette nå og til og med bjeffer på andre hunder tror jeg nok jeg ville tatt en tur til dyrlegen. Mulig han har vondt eller at det er noe annet som plager, da er det jo greit å ta tak i det Siden han begynner å dra på åra hører han kanskje ikke som før og blir rett og slett redd for lyder han ikke kjenner igjen. Uansett, tror jeg ville tatt en sjekk. Bedre med en for mye enn en for lite
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2014 #4 Skrevet 19. juni 2014 Hva med å prøve sitronhalsbånd. Det hjalp på vår i hvertfall! Vi holdt på å bli kastet ut av borettslaget. Prøvde alt. Til og med profesjonell hjelp uten at noe ble bedre. Fikk tips om og kjøpte sitronhalsbånd og bjeffingen ble borte umiddelbart. Anonymous poster hash: f561e...4cd
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2014 #5 Skrevet 19. juni 2014 Kan hende han begynner å se/høre dårlig og blir engstelig når det er ukjente lyder, kommer noen på besøk og møter på hunder ute. Jeg har tenkt tanken, men har vært hos dyrlege og han finner ikke noe galt.. Tror han rett og slett har funnet sin rolle som vakthund, og det virker som han trives med dette, det gjør dessverre ikke vi.. Anonymous poster hash: 7ec1f...4d1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2014 #6 Skrevet 19. juni 2014 Har selv en hun som gneldrer noe vanvittig! Ingenting hjelper, men han gir seg heldigvis når han får tilsnakk. Men han har gjort det hele livet. Dersom din har begynt med dette nå og til og med bjeffer på andre hunder tror jeg nok jeg ville tatt en tur til dyrlegen. Mulig han har vondt eller at det er noe annet som plager, da er det jo greit å ta tak i det Siden han begynner å dra på åra hører han kanskje ikke som før og blir rett og slett redd for lyder han ikke kjenner igjen. Uansett, tror jeg ville tatt en sjekk. Bedre med en for mye enn en for lite Har vært hos dyrlege, og han fant ikke noe galt.. Det kan jo selvsagt hende at høreselen hans er noe redusert allikevel, men er det da noe vi kan gjøre med bjeffingen hans? Takk for svar!Anonymous poster hash: 7ec1f...4d1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2014 #7 Skrevet 19. juni 2014 Hva med å prøve sitronhalsbånd. Det hjalp på vår i hvertfall! Vi holdt på å bli kastet ut av borettslaget. Prøvde alt. Til og med profesjonell hjelp uten at noe ble bedre. Fikk tips om og kjøpte sitronhalsbånd og bjeffingen ble borte umiddelbart. Anonymous poster hash: f561e...4cd Jeg har tenkt på det, så har prøvd å lete på nettet etter erfaringer, men har ikke funnet noe særlig! Hvordan hund har du? Og hvor kjøpte du halsbåndet fra, hvor mye kostet det? Og hvor lenge varte en slik beholder? (Mange spørsmål her, men vil så gjerne finne noe som fungerer..) Anonymous poster hash: 7ec1f...4d1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå