Gå til innhold

skravletråd mars/april 2015

Teriyaki

Anbefalte innlegg

Vi har vært på ultralyd i dag! Vi fikk se et hjerte som slo, og lille har begynt å få armer og bein <3 Jordmor satte meg tilbake til 8+1, men jeg glemte helt å spørre om termindato. For en glede!! Ahh, nå er vi så lykkelige <3

Hvor langt på vei hadde du regnet ut for at du var?

Hurra for lille som har fått armer og bein! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor langt på vei hadde du regnet ut for at du var?

Hurra for lille som har fått armer og bein! :-D

Jeg hadde regnet 9+5 :) vil noen se bilde? :D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde regnet 9+5 :) vil noen se bilde? :D

Hva er det for noe spørsmål!!? Selvsagt bilde bilde! :hoppe:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1h6ohj.jpg

Er så rart å tenke på at dette er barnet vårt <3

CRL 19mm, og 182bps :) Artig og se at hjertet slo så fort!

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1h6ohj.jpg

Så koooooooselig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koooooooselig! :)

Jaa, ble stormforelsket i det lille knøttet :) Ser ut som termindatoen er blitt flyttet til den 24, noe jeg synes er helt greit! 24 er en av mine lykketall, og har selv bursdag den 24(bare i annen måned) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Velkommen og gratulerer med baby i magen! :)

Tror jeg vil dra en ASL, for å høre litt om deg, er så nysgjerrig :ler:

Haha 25 år(26 neste måned, da), fra Nordland;)

Takk for gratulasjoner!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg melder med inn her;) Er 5+5 på vei, og har termin 11 april;-)

Jeg har ikke merket så veldig mye av symptomer enda, litt kvalme nå og da, må opp på natten for å tisse og er ganske trøtt. Jeg har også mistet helt lysten på godteri, men har fått veldig sansen for sjokomelk :sikle:

Jeg jobber på en demensavdeling på sykehjem, og begynner nå på mitt siste år på sykepleien :)

Dette er forresten min første graviditet, så jeg er veldig spent^^

Gratulerer så mye med graviditeten og velkommen inn her!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1h6ohj.jpg

Så fiiin baby!! :biggrin: Magisk på ultralyd, altså! Skulle ønske jeg hadde en sånn maskin hjemme og at det ikke var dumt for baby å bli tittet på konstant.. Mulig jeg må ha en ul til før oul, kjenner jeg!

Var mannen din med? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1h6ohj.jpg

ååh hjertehopp!! Tenk at det er bebisen din! :D

Jeg pratet med legen i dag og jeg får faktisk henvisning til tidlig ul i uke 12. Så jeg slipper å betale :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1h6ohj.jpg

Bebiiiiii :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååh hjertehopp!! Tenk at det er bebisen din! :D

Jeg pratet med legen i dag og jeg får faktisk henvisning til tidlig ul i uke 12. Så jeg slipper å betale :D

Jeg skal på tidlig ul den 19 august, men fikk brev om at jeg måtte betale egenandel på 320 kr. Trodde ikke jeg skulle betale noe, siden jeg ble henvist av legen liksom. Da er jeg 7+2 vel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter å ser på vinterjakke, men kommer plutselug på at jeg vil jo ha en ekstra bul på magen:p

Har dere tenkt noe på det? Lurer på hvor mye større enn normalt jeg bør kjøpe, eller om jeg bør gå for mammajakke:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg blir å kjøpe en helt ok mammajakke fra h&m. Sist kjøpte jeg ikke, da hadde jeg termin i november. Denne gangen skal jeg jo være gravid hele vinteren, så vil unne meg det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter å ser på vinterjakke, men kommer plutselug på at jeg vil jo ha en ekstra bul på magen:p

Har dere tenkt noe på det? Lurer på hvor mye større enn normalt jeg bør kjøpe, eller om jeg bør gå for mammajakke:p

Jeg kjøpte en helt vanlig jakke sist som var sånn strikk jeg kunne stramme rundt livet sist. Når magen kom tok jeg bare strikken over magen sånn at det såg ut som en gravidjakke :) Kunne fortsatt bruke den etter graviditeten og det så ut som en vanlig jakke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en helt vanlig jakke sist som var sånn strikk jeg kunne stramme rundt livet sist. Når magen kom tok jeg bare strikken over magen sånn at det såg ut som en gravidjakke :) Kunne fortsatt bruke den etter graviditeten og det så ut som en vanlig jakke :)

Holdt det altså? Ser for meg at man må kjøpe en mye større jakke for å kunne lukke igjen glidelåsen når man kommer ut på vårparten:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Aah, der kom kvalmen for fullt!:'( Var visst litt for eplekjekk for en uke siden og sa jeg ikke hadde noen symptomer!! Er uggen i hele meg store deler av dagen og veldig kvalm til tider. Foreløpig ikke kastet noe opp. Dette er pain når man er halve jordkloden rundt og skal fly hjem om to dager....:( Æsj:p Blir kvalm av tanken på all mat her. Vil hjem til norsk mat!!!:)

noen som har tips mot kvalme?

Jeg får kvalmen spesielt på ettermiddagen/kvelden. Men kroppen burde vært vendt til seg tidssonen nå som jeg har vært her i tre uker:/ håper jeg overlever flyturen, Hehe:)

Endret av Disney
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal på tidlig ul den 19 august, men fikk brev om at jeg måtte betale egenandel på 320 kr. Trodde ikke jeg skulle betale noe, siden jeg ble henvist av legen liksom. Da er jeg 7+2 vel.

Det kan jeg leve med alltså, når det koster 1600 her privat.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aah, der kom kvalmen for fullt!:'( Var visst litt for eplekjekk for en uke siden og sa jeg ikke hadde noen symptomer!! Er uggen i hele meg store deler av dagen og veldig kvalm til tider. Foreløpig ikke kastet noe opp. Dette er pain når man er halve jordkloden rundt og skal fly hjem om to dager....:( Æsj:p Blir kvalm av tanken på all mat her. Vil hjem til norsk mat!!!:)

noen som har tips mot kvalme?

Jeg får kvalmen spesielt på ettermiddagen/kvelden. Men kroppen burde vært vendt til seg tidssonen nå som jeg har vært her i tre uker:/ håper jeg overlever flyturen, Hehe:)

For min egen del har det kun hjulpet å spise jevnlig. Noen ganger går det 30 min, noen ganger 2 timer, men kvalmen går som regel over etterpå.

Legen tipset meg om ingefærte, så jeg prøvde teposer fra Yogi te. Første dagen var jeg i knallform, neste dag hjalp det ikke. Tror jeg heller anbefaler å koke på fersk ingefær, da blir den mye sterkere. Det skader jo ikke å prøve :)

På flyet kan du be om å få spyposer så du har i tilfelle. Jeg har med meg mine i veska her hjemme, føler meg mye "tryggere" enn uten noenting. Og drikk mye vann. Jeg fortalte en flyvertinne at jeg var gravid, og hun passet på meg hele turen hjem! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fiiin baby!! :biggrin: Magisk på ultralyd, altså! Skulle ønske jeg hadde en sånn maskin hjemme og at det ikke var dumt for baby å bli tittet på konstant.. Mulig jeg må ha en ul til før oul, kjenner jeg!

Var mannen din med? :)

Bebin var kjempesøt!! :')

Mannen var med ja, han syntes det var helt fantastisk! Var helt i skyene begge to etterpå, hihi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...