Gå til innhold

gave når man er invitert, men ikke kan komme?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Spm.skal man gi gave når man er invitert, men av ulike grunner desverre ikke kan komme? Eller gir man ikke gave?

Dette gjelder skriftlig invitasjon til en runddag.

Anonymous poster hash: 03b88...75c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde det vært en 30 årsdag hadde jeg ikke tenkt på det.

Hadde det vært en 50-årsdag hadde jeg kanskje sendt en blomst eller noe med noen andre. Kommer selvfølgelig an på om det hadde vært naturlig å gi gave til denne personen om han/hun ikke holdt besøk, i så tilfelle ville jo svaret gi seg selv.

Skrevet

Hvor nære er dere? Familie/nær venn = ja til gave. "Fjernere" venner eller "fjernere" familie forventer vel ikke...men er alltid hyggelig med en liten oppmerksomhet

AnonymBruker
Skrevet

Dersom dere er så nære at du blir invitert på festen bør du absolutt gi en gave. Jeg gav nettopp gave til en jeg kjenner som hadde rund dag der jeg ikke var invitert på festen.

Anonymous poster hash: 85111...28b
AnonymBruker
Skrevet

Hadde kun gitt gave til aller nærmeste familie eller venner om jeg ikke hadde kunnet komme.

Anonymous poster hash: 8e133...83b

Skrevet

Men man skal ikke gi gave som takk forbi man ble invitert? Man skal vel gi gave fordi personen har bursdag? Vet ikke jeg, men.

Skrevet

Tenker at det kommer litt an på hvor nær du er jubilanten. Blomster eller en flaske vin er jo en hyggelig oppmerksomhet :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...