AnonymBruker Skrevet 19. juni 2014 #1 Skrevet 19. juni 2014 Det må være norges mest brukte skrivefeil. Ikke er da ikke et verb . Til og med journalister skriver "å ikke"! Det heter "ikke å"!Anonymous poster hash: 7cd54...1a1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2014 #2 Skrevet 19. juni 2014 Ja, men det er en knotete regel, da den fører til betydningsforskjeller, enten kun nyanser, eller grovere feil. - Han vurderte å ikke betale regningen. - Han vurderte ikke å betale regningen. Eller en mer uskyldig i disse feriedager: - Jeg liker å ikke jobbe (=jeg liker at jeg har fri og kan være ute og nyte sommerdagene, men sier ingenting om mitt forhold til jobben ellers). - Jeg liker ikke å jobbe (=jeg synes jobben er noe dritt). Anonymous poster hash: 5b28a...641 4
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2014 #3 Skrevet 19. juni 2014 Ja, men det er en knotete regel, da den fører til betydningsforskjeller, enten kun nyanser, eller grovere feil.- Han vurderte å ikke betale regningen.- Han vurderte ikke å betale regningen.Eller en mer uskyldig i disse feriedager:- Jeg liker å ikke jobbe (=jeg liker at jeg har fri og kan være ute og nyte sommerdagene, men sier ingenting om mitt forhold til jobben ellers).- Jeg liker ikke å jobbe (=jeg synes jobben er noe dritt). Anonymous poster hash: 5b28a...641 :ler: Anonymous poster hash: 7cd54...1a1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå