Gå til innhold

Bonus man mister ved skade.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har 40% i bonus og betaler 6500 kr i året på min bilforsikring. For dere som ikke har dyskalkuli, når lønner det seg for meg bruke forsikringen?

Ved skade på 6000kr? 10000kr?

Jeg har egenandel på 4000,-

Utifra hva jeg leser av i bonustabellen vil jeg ved skade gå ned fra 40% til 30% i bonus. Har jeg lest feil? Synes 10% ned ikke høres så ille ut.

Anonymous poster hash: 52e2a...ff2
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Veldig mange faktorer som spiller inn, for et bonustap er jo noe du betaler for li lang tid fremover. Skifter du til en dyrere bil i denne perioden og får en høyere premie vil også "tapet" være større ved å ha redusert bonusen.

Jeg trodde forresten du gikk ned 20% i bonus ved bruk.

Jeg ville satt opp et excelark hvor du la inn de ulike variablene for å se hvordan det utvikiler seg. Omm du har 4 000 i egenandel må du uansett trekke disse fra om du regner på ting.

Etter dette eksempelet ligger du på rundt 8500 når du er på vippen mellom å velge bonustap eller betale selv (4300 i ekstra kostander + 4000 i egenandel).

post-70443-0-54820000-1403176110_thumb.j

Endret av ekkoet
AnonymBruker
Skrevet

Veldig mange faktorer som spiller inn, for et bonustap er jo noe du betaler for li lang tid fremover. Skifter du til en dyrere bil i denne perioden og får en høyere premie vil også "tapet" være større ved å ha redusert bonusen.

Jeg trodde forresten du gikk ned 20% i bonus ved bruk.

Jeg ville satt opp et excelark hvor du la inn de ulike variablene for å se hvordan det utvikiler seg. Omm du har 4 000 i egenandel må du uansett trekke disse fra om du regner på ting.

Etter dette eksempelet ligger du på rundt 8500 når du er på vippen mellom å velge bonustap eller betale selv (4300 i ekstra kostander + 4000 i egenandel).

attachicon.gifCapture.JPG

Takker. Da stoler jeg på deg. 8500 kr er vippen.

Anonymous poster hash: 52e2a...ff2

Gjest Audiot
Skrevet

Du går ned 30% bonus om du har skylda i en ulykke og velger å bruke forsikringa.

Google "bonustap ved ulykke" å les.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...