AnonymBruker Skrevet 19. juni 2014 #1 Skrevet 19. juni 2014 Jeg har 40% i bonus og betaler 6500 kr i året på min bilforsikring. For dere som ikke har dyskalkuli, når lønner det seg for meg bruke forsikringen? Ved skade på 6000kr? 10000kr? Jeg har egenandel på 4000,- Utifra hva jeg leser av i bonustabellen vil jeg ved skade gå ned fra 40% til 30% i bonus. Har jeg lest feil? Synes 10% ned ikke høres så ille ut. Anonymous poster hash: 52e2a...ff2
ekkoet Skrevet 19. juni 2014 #2 Skrevet 19. juni 2014 (endret) Veldig mange faktorer som spiller inn, for et bonustap er jo noe du betaler for li lang tid fremover. Skifter du til en dyrere bil i denne perioden og får en høyere premie vil også "tapet" være større ved å ha redusert bonusen. Jeg trodde forresten du gikk ned 20% i bonus ved bruk. Jeg ville satt opp et excelark hvor du la inn de ulike variablene for å se hvordan det utvikiler seg. Omm du har 4 000 i egenandel må du uansett trekke disse fra om du regner på ting. Etter dette eksempelet ligger du på rundt 8500 når du er på vippen mellom å velge bonustap eller betale selv (4300 i ekstra kostander + 4000 i egenandel). Endret 19. juni 2014 av ekkoet
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2014 #3 Skrevet 19. juni 2014 Veldig mange faktorer som spiller inn, for et bonustap er jo noe du betaler for li lang tid fremover. Skifter du til en dyrere bil i denne perioden og får en høyere premie vil også "tapet" være større ved å ha redusert bonusen. Jeg trodde forresten du gikk ned 20% i bonus ved bruk. Jeg ville satt opp et excelark hvor du la inn de ulike variablene for å se hvordan det utvikiler seg. Omm du har 4 000 i egenandel må du uansett trekke disse fra om du regner på ting. Etter dette eksempelet ligger du på rundt 8500 når du er på vippen mellom å velge bonustap eller betale selv (4300 i ekstra kostander + 4000 i egenandel). Capture.JPG Takker. Da stoler jeg på deg. 8500 kr er vippen. Anonymous poster hash: 52e2a...ff2
Gjest Audiot Skrevet 19. juni 2014 #4 Skrevet 19. juni 2014 Du går ned 30% bonus om du har skylda i en ulykke og velger å bruke forsikringa. Google "bonustap ved ulykke" å les.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå