Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har de siste månedene blitt utrolig sjalu. Det er en utrolig vond følelse jeg gjerne skulle vært uten. Jeg prøver å ikke la det gå utover forholdet, men det gjør jo det til en viss grad.

Har vært sammen med kjæresten min i 2 år og han har ikke gitt meg noen grunn til å ikke stole på han.

Jeg vet at sjalusi ødelegger forhold, så jeg vil veldig gjerne vite hva jeg kan gjøre for å få det vekk.

Erfaringer?

Anonymous poster hash: 64950...78b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo tenke over følgende.

- Han har ikke gitt deg noen grunn til å være sjalu - hvordan hadde du følt det hvis han var sjalu uten at du hadde gjort noe som helst galt? Det er jo ikke rettferdig i det hele tatt. Du har kun gjort ditt beste og vært en flott kjæresten, og så får du slikt dritt i retur

- Hva er det du er usikker på? Han har valgt deg

-Hvis han likevel skulle være utro eller hva du er redd for, så er det jo bedre at det skjer jo før jo bedre, istedetfor etter 7 år med 2 barn på slep. Om han vil være utro kan han gjøre det i samme by, han trenger ikke reise på tur f.eks for å gjøre det. Utroskap er overalt og DU kan ikke gjøre noe med det.

Sjalusien din kan faktisk heller drive han til dette, enn å gjøre forholdet bedre.

Hvis du har blitt sjalusi som følger av et tidligere forhold, så er det jo ikke rettferdig at din nye kjæreste må slite på grunn av hva en annen person har gjort.

Hvordan føler du deg hvis du blir urettferdig behandlet? For det er nettopp det han blir. At du er suspekt og sjalu ovenfor ham, hvordan får det ham til å like deg bedre?

Dette er tanker du kan ta med deg.

Til slutt, vi er utstyrt med en hjerne og evne til å kontrollere hva vi sier/gjør. Hvis du går i negativt tankespinn kan du prøve å tenke NEI, slutt å spinne. Ikke la deg drive med i sjalusien

Anonymous poster hash: 85249...59b
AnonymBruker
Skrevet

Du sier du har blitt sjalu, høres ikke ut som du var det før? Er dette tilfelle har jeg på følelsen av at det er ett eller annet kjæresten din har gjort? Tenk over hva som har skjedd i det siste. Har han vist mindre interesse?, er han mer borte fra deg? Er han usikker på forholdet deres? Sjalusi popper ikke bare opp uten grunn, noe i deg, eller ved han har forandret seg. Prøv å finn ut av hva dette er.

Kan det være at forholdet deres har fått en hverdag, og at du føler at ikke alt er som det var? Det er vanlig at frykten for å miste kommer da, og med den frykten kommer ofte sjalusi. Er det ikke noe av dette, er han den samme, elsker deg og respekterer deg like mye som før, må du senke skuldrene og ta en dag av gangen. Du kommer til å ødelegge forholdet ditt om du snakker mye om irrasjonell sjalusi. Ingen liker å ikke bli stolt på. Kanskje du kan gå å snakke med noen? Sortere følelsene dine. Det er forferdelig vondt å være sjalu, så du må love meg å jobbe med det!

:)

Anonymous poster hash: f242b...ed7

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...