AnonymBruker Skrevet 19. juni 2014 #1 Skrevet 19. juni 2014 Jeg hettestripet håret mitt igår, skal fra rødt til lyst, og vi fikk et ganske ok utgangspunkt synes jeg, ble ikke rosa som jeg tenkte pga de sterke, røde pigmentene. Men det jeg lurer på, jeg skulle komme tilbake om ca en måned for å fortsette, kjøpte meg blåshampoo som jeg forstod jeg skal bruke et par dusjer rad nå..? Og hårkur, skal jeg da erstatte balsam med kur? Og skal jeg kure det først, så blåshampoo etterpå? Og en siste ting, skal den sjampoen virke i noen minutter eller hvordan er det? Hun hadde en annen kunde rett etter meg så jeg fikk ikke spurt så mye.. Anonymous poster hash: 14fde...30a
Imsdal! Skrevet 19. juni 2014 #2 Skrevet 19. juni 2014 Sjampo åpner skjellaget i håret, hårkuren legger seg nedi skjellaget og pleier, mens balsam lukker skjellaget. Det skal være i den rekkefølgen 1. Blåsjampo - skumme opp og la virke 2-5 min. skyll ut, vask igjen med blåshampo, du trenger lite mengde andre gangen. Du kan bruke blåsjampo hver gang du vasker håret, men ikke gjør det om du ikke har så mye gul/oransje farge, for da blir det blågått, det går ut igjen etter en stund, men det kan se ganske dumt ut.. Hehe. 2. Ta i kuren. Er det vanlig hårkur kan den virke så lenge du orker, men det bør minst være 3-5 minutter for å oppnå noe effekt. Jeg pleier å skrubbe ansiktet og shave mens kuren virker. Ikke ta kuren i hodebunnen, da det lett blir seenes veldig fett ut- skyll grundig ut 3. ta i balsam. La det virke noen minutter og skyll ut. Det var vel egentlig det. Tror jeg svarte på alt du lurte på. Holder på å bli frisør, så er bare å spørre om du lurer på noe mer
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2014 #3 Skrevet 19. juni 2014 Sjampo åpner skjellaget i håret, hårkuren legger seg nedi skjellaget og pleier, mens balsam lukker skjellaget. Det skal være i den rekkefølgen 1. Blåsjampo - skumme opp og la virke 2-5 min. skyll ut, vask igjen med blåshampo, du trenger lite mengde andre gangen. Du kan bruke blåsjampo hver gang du vasker håret, men ikke gjør det om du ikke har så mye gul/oransje farge, for da blir det blågått, det går ut igjen etter en stund, men det kan se ganske dumt ut.. Hehe. 2. Ta i kuren. Er det vanlig hårkur kan den virke så lenge du orker, men det bør minst være 3-5 minutter for å oppnå noe effekt. Jeg pleier å skrubbe ansiktet og shave mens kuren virker. Ikke ta kuren i hodebunnen, da det lett blir seenes veldig fett ut- skyll grundig ut 3. ta i balsam. La det virke noen minutter og skyll ut. Det var vel egentlig det. Tror jeg svarte på alt du lurte på. Holder på å bli frisør, så er bare å spørre om du lurer på noe mer Ååå, da forstår jeg mer! Tusen takk for et så utfyllende og godt svar! Er vel mest det nederste som er mer oransje, må prøve å fordele det til bare der etterhvert kanskje. Det et vanlig kur ja, noen ganger bruker jeg det over natta og om det ser greit ut neste dag så går jeg med det hele dagen og dusjer av på kvelden om jeg husker det Får så fint hår av det! :D Anonymous poster hash: 14fde...30a
2shy Skrevet 19. juni 2014 #4 Skrevet 19. juni 2014 Proteinkur har ikke noe effekt utover 5 minutter. Hvis du virkelig trenger dobbelteffekt, la virke i 5 min, skyll ut, også ta en ny runde i 5 min. Avslutt alltid med en god balsam for tørt/behandlet hår.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå