Gå til innhold

Snusen er som godteri

Fremhevede innlegg

Gjest miss_sara
Skrevet

Har snust i ca. to år nå, etter jeg sluttet å røyke. Begynte med at jeg var på 2-3 om dagen og klarte meg lenge på det. Nå har jeg blitt en som snuser altfor mye! Kan fint nå snuse over halve boksen på en dag og snusen føles nesten som godteri. Skruf Fresh White er den jeg snuser.

Noen som har noen tips til hvordan jeg kan trappe ned? Føles umulig akkurat nå...

Videoannonse
Annonse
Gjest Kvinneline
Skrevet

Følger denne, for jeg sliter selv.

Har snust i 7 år nå, men det går en boks om dagen her! Klarer ikke ha i snusen lengre enn 20 min om gangen, for jeg liker ikke at de renner. Snuset onico i en stund tilbake (nikotinfri), og det gikk overraskende bra. Tror jeg er mer avhengig av og ha noe under leppa, enn nikotinet i seg selv. Skruf slim fresh white her også.

Usikker på om det beste er å slutte helt eller om nedtrapping er best. Hører litt forskjellig, så det er nok smak og behag.

Tar gjerne i mot tips jeg også, for denne snusinga er jeg lei av. I tillegg blir det slt for dyrt når jeg snuser en eske om dagen, selv om jeg alltid kjøper i Sverige.

Har du lastet ned slutta appen ts?

AnonymBruker
Skrevet

Ettersom dere begge to snuser veldig "jentete" snuser kan det jo være en ide å snuse noe mer grovt fremover. Ikke like godt, snuser mindre osv..

Anonymous poster hash: d9bef...a98

Gjest Kvinneline
Skrevet

Ettersom dere begge to snuser veldig "jentete" snuser kan det jo være en ide å snuse noe mer grovt fremover. Ikke like godt, snuser mindre osv..

Anonymous poster hash: d9bef...a98

Har faktisk tenkt tanken før.

Har følt at det ville blitt motsatt. At sterkere, eller typisk sånn general snus vil renne raskere, og må derfor skiftes ut enda mer i mitt tilfellet. Kan gi det et forsøk uansett :)

Helt ærlig, så tror jeg faktisk at jeg kunne ha gått rundt med tyggis i leppa og klart meg fint. Kan ikke forstå at jeg egentlig får i meg så mye nikotin når jeg alltid tar ut posene før de blir "våte". Eller, det går vell sikkert nikotin inn med en gang..?

Skrevet

Nå snuser jeg ikke selv, men røyker, og det jeg gjorde for å trappe ned var å gå over fra sigaretter til tobakk, som jeg ikke syns er like godt, men som samtidig metter behovet mitt for nikotin. Nå røyker jeg mye mindre enn jeg gjorde på sigaretter, så kanskje løsningen er å gå over til noe som ikke smaker like tilfredsstillende som den snusen dere vanligvis bruker.

Gjest Kvinneline
Skrevet

Nå snuser jeg ikke selv, men røyker, og det jeg gjorde for å trappe ned var å gå over fra sigaretter til tobakk, som jeg ikke syns er like godt, men som samtidig metter behovet mitt for nikotin. Nå røyker jeg mye mindre enn jeg gjorde på sigaretter, så kanskje løsningen er å gå over til noe som ikke smaker like tilfredsstillende som den snusen dere vanligvis bruker.

Ja, det skal jeg gi et forsøk ;)

Vi får se om viljestyrken holder..

Gjest miss_sara
Skrevet

Følger denne, for jeg sliter selv.

Har snust i 7 år nå, men det går en boks om dagen her! Klarer ikke ha i snusen lengre enn 20 min om gangen, for jeg liker ikke at de renner. Snuset onico i en stund tilbake (nikotinfri), og det gikk overraskende bra. Tror jeg er mer avhengig av og ha noe under leppa, enn nikotinet i seg selv. Skruf slim fresh white her også.

Usikker på om det beste er å slutte helt eller om nedtrapping er best. Hører litt forskjellig, så det er nok smak og behag.

Tar gjerne i mot tips jeg også, for denne snusinga er jeg lei av. I tillegg blir det slt for dyrt når jeg snuser en eske om dagen, selv om jeg alltid kjøper i Sverige.

Har du lastet ned slutta appen ts?

Ja, det kan være at man må ha noe under leppa, selv om det blir noe helt annet å ha en tyggis under leppa enn snus. Jeg er nok avhengig av selve nikotinet, men når snusen smaker så godt og i tillegg så renner den etter veldig lang tid, føler jeg. Men det blir dyrt med 2000 kr på snus i mnd. Ja, har lastet den ned, men synes ikke den er så bra - haha.

Gjest Christina146
Skrevet

Uff. Føler med dere. Snuser selv fresh white, og klarer ikke å bytte merke engang. Jeg har prøvd et par ganger og bytte, men jeg ender faktisk opp med å kjøpe en fresh white samme dagen, og kaste den andre.

Jeg jobber i en litt hektisk jobb, så snuser veldig mye der pga stress. Så etter mat, kaffe, på bussen og ellers mine faste "ritualer".

Tror jeg skal prøve å ligge fra meg boksen hjemme en gang jeg drar på jobb.. Det handler visst bare om viljestyrke..;)

AnonymBruker
Skrevet

Har snust i ca. to år nå, etter jeg sluttet å røyke. Begynte med at jeg var på 2-3 om dagen og klarte meg lenge på det. Nå har jeg blitt en som snuser altfor mye! Kan fint nå snuse over halve boksen på en dag og snusen føles nesten som godteri. Skruf Fresh White er den jeg snuser.

Noen som har noen tips til hvordan jeg kan trappe ned? Føles umulig akkurat nå...

Hva med å bruke nikitinfri "snus" og deretter bytte til tepose med ett eller annet inni (pastill el.l), for deretter å gå over til bare pastill?

Anonymous poster hash: b00e7...af8

AnonymBruker
Skrevet

Evt få tak i slike "tamponger" som tannlegene legger mellom tennene etter tanntrekking, og bruk det i stedet for snus, for å ha noe oppi leppa?

AnonymBruker
Skrevet

Ingefær under leppa :)

http://www.dinside.no/776074/ingefaer-mot-snus-suget

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde igjen to ruller snus da jeg skulle slutte, og bestemte meg for å bruke dem som nedtrapping, og så kutte tvert når det var tomt. Det fungerte faktisk fint. Det som endte opp med å fungere best for meg, var å vente så lenge som mulig med dagens første snus. Jeg fikk syke abstinenser, men jeg pushet meg selv for å se hvor lenge jeg kunne gå før jeg tok dagens første. Si at jeg klarte å holde meg til kl. 12 på formiddagen da, når jeg da skulle prøve å vente med den første snusen dagen etter, visste jeg jo at det var fysisk mulig for meg å klare meg til 12, så da kunne jeg liksom ikke gi opp før det. Så gjaldt det bare å prøve å pushe litt og litt lenger for hver dag.

I ærlighetens navn må jeg si at jeg som regel ikke klarte å stekke det lenger og lenger for hver dag, det var et gitt klokkeslett på dagen der jeg nesten alltid knakk, men da hadde jeg allerede klart å vente til rundt kl. 13 eller noe sånt med dagens første, og da ble det jo automatisk færre totalt i løpet av dagen, fordi jeg tok den første rundt 5 timer senere enn før.

Litt etter litt ble jeg flinkere til å utsette dagens siste også. Den aller siste ble alltid inntatt rett før leggetid, og jeg ble flinkere til å ikke ta en rett før det også. Altså "spiste" jeg var tiden i hver ende av dagen, og ble smått om senn vant til å snuse langt færre ila en dag enn før.

Anbefaler å prøve å gjøre det slik, hvis jeg klarte å beskrive fremgangsmåten forståelig :)

Anonymous poster hash: 8994f...5a6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er jente og sliter med det samme, men jeg bruker en av de sterkeste typene, 06 (lab series). Bruker 2-3 bokser i uka nå for tiden, har vært mindre før. Anbefaler egentlig ingen å begynne å snuse sterkere, kan jo ende opp med å like det å bli enda mer avhengig.

Jeg har så utrolig liten vilkestyrke! Jeg har sluttet flere ganger, noen av gangene har jeg brukt nikotintyggis - og det kan jeg faktisk anbefale. Problemet mitt har vært at jeg har ikke hatt nok viljestyrke. Nikotintyggisen legger du under leppa vekselvis mens du har den i munnen. Den fungerer slik at den plutselig blir veldig sterk, så da passer det bra å legge den under leppa. Absolutt til å anbefale, men viljestyrke er et must uansett. Jeg har klart å slutte på det viset men så har jeg ødelagt alt med å tenke;" hvordan ville det føles med en snus nå" osv. Har bagatellisert snusingen, tenkt at jeg har jo sluttet og jeg skal bare ha en boks (dette uten egentlig å ha abstinenser). Så når den er borte, blir jeg redd for å være uten igjen og kjøper meg ny.

Verste for meg er at jeg har sensitivt tannkjøtt og selv om jeg snuser sjeldnere enn mange andre er tannkjøttet skikkelig skadet, har trekt seg tilbake osv. Jeg har unnskyld meg med at det er allerede ødelagt så jeg kan like godt fortsette :s fandens snus altså!! Og elendige viljestyrke. Snusen er både en venn og fiende for meg.

Anonymous poster hash: c90fe...199

Gjest Christina146
Skrevet

Verste for meg er at jeg har sensitivt tannkjøtt og selv om jeg snuser sjeldnere enn mange andre er tannkjøttet skikkelig skadet, har trekt seg tilbake osv. Jeg har unnskyld meg med at det er allerede ødelagt så jeg kan like godt fortsette :s fandens snus altså!! Og elendige viljestyrke. Snusen er både en venn og fiende for meg.

Uff. Kan trøste deg med at du ikke er den eneste..

Mitt har også trukket seg oppover, og selv om jeg ser hvor mye jeg skader tannkjøttet, tenker jeg slik som deg, at skaden er på en måte allerede gjort. .

:/

AnonymBruker
Skrevet

Mitt har også trukket seg oppover, og selv om jeg ser hvor mye jeg skader tannkjøttet, tenker jeg slik som deg, at skaden er på en måte allerede gjort. .

Ja, som regel er skaden permanent når årsaken er snusing. Jeg hadde jo aldri forutsett det, siden alle jeg kjente som også snuset ikke hadde noen skader på tannkjøttet + snuste mye mer enn meg. La jo ikke merke til det før det hadde gått for langt. Det verste med tilbaketrekkingen, er jo at det er de fremste, fine tennene som får støyten. Kan jo ende med store hull og rotfylling, som misfarger tanna.

Føler med deg, er absolutt en trøst å vite at man ikke er den eneste! Har tenkt det var bare meg som var så uheldig.

Gjest Kvinneline
Skrevet

Vi er flere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...