Gå til innhold

Bør butikker tvinges til å omplassere søtsakene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da har det skjedd igjen. Jeg var psykisk svak fordi jeg var sliten i et ørlite sekund på vei til kassa på Kiwi og kjøpte en 6-pack is. Dette hadde ALDRI skjedd om isdisken og godterihyllene hadde vært plassert lenger unna kassa. Hadde de f.eks plassert isdisken og godteriet ved inngangen kunne jeg lett motstått fristelsen.

Jeg synes staten bør gå inn for å tvinge butikkene til å plassere godteri og annet av søtsaker et sted i butikken hvor man ikke like lett kan manipulere kundene til å kjøpe det faenskapet. Har nettopp ødelagt en hard treningsøkt ved å spise is. FUCK KIWI!!

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hehe. Nei. Men det kunne godt vært "gulrøtter" til de butikkene som flyttet godteriet lengre unna kassene. Butikkene lever av å selge, men da måtte man vært kreativ og funnet andre mersalgsprodukter til å ha nært kassene.

Isen vil jeg helst ha nært kassa da den har tendens til å smelte ellers...

Anonymous poster hash: a9688...e18

Gjest BettyBoop
Skrevet

Hehe. Nei. Men det kunne godt vært "gulrøtter" til de butikkene som flyttet godteriet lengre unna kassene. Butikkene lever av å selge, men da måtte man vært kreativ og funnet andre mersalgsprodukter til å ha nært kassene.

Isen vil jeg helst ha nært kassa da den har tendens til å smelte ellers...

Anonymous poster hash: a9688...e18

har vært på butikker der de har sjokolade og smågulrøtter nær kassa. Jeg valgte sjokoladen gitt...
  • Liker 2
Gjest Lights
Skrevet (endret)

Eneste grunnen til at butikken har godteri der er fordi de har erfart at dette er den varegruppen som påvirkes mest av plasseringen, så ja det må nok et lovforslag til for å få flyttet det.

Om det er nødvendig vet jeg ikke. Tidligere tenkte jeg som så at folk må da virkelig ha viljestyrke og ikke kreve at staten skal lovregulere noe basert på deres manglende evne til å si nei takk. MEN det er jo helt klart at veldig mange sliter med dette, det er realiteten. Liberalisten i meg er ikke glad i forbud, men på en annen side og kun kreve at de plasserer dette bakerst i butikken gjør det ikke nevneverdig vanskeligere for de som ønsker det å få tak i disse varene, og det kan potensielt spare samfunnet for millioner av kroner i helseutgifter.

Endret av Lights
  • Liker 1
Skrevet

Du har ikke ødelagt noe som helst. Det er BRA at du har trent.

Hva om du hadde spist is uten å trene?

• Liker 10
Skrevet

Vi bytter på å ha både godteri og frukt der. Uansett hva det er som ligger der så selger vi mest av det! Men jeg ser kunder som normalt rasker med seg sjokoladen ikke kjøper frukta, og de som rasker med seg frukta ikke tar sjokolade når det ligger der ;)

Skrevet

Nå er det jo innført tobakk bak lukkede dører, kanskje på tide å få godteriet også ute av syne? Er jo helseskadelig det og.

(Ser for meg et eget avlukke, der bare en får gå inn i gangen, max 5 min, ellers går alarmen, så alle stirrer når man kommer ut. Moahahahha, da hadde det blitt lett å stå over da) :fnise::opplyser:

:sarkasme:

• Liker 8
Skrevet (endret)

Nei, det hadde aldri skjedd om det hadde vært plassert et annet sted. Du var svak i de sekundene det tok fra du så isen, betalte den, gikk hjem og spiste den, til tross for adgangen til søplebøtter overalt, muligheten til å bare la det ligge i fryseren eller gi det bort til unger.

Dette er dypt tragisk, jeg foreslår at vi står utenfor stortinget og protesterer!!!

Om de ikke hører oss, legger vi en isboks midt i demonstrasjonen, med beskjed om at det er førstemann til mølla. Det blir tidenes slosskamp og vi kommer i avisa med overskriften "Demonstrasjon utenfor stortinget endte i slosskamp, folket vil ikke ha isen ved kassene i dagligvarebutikken" hvor du da gir en kommentar "Folket har fått nok, det er totalt kaos her".

Endret av Evilposelos
  • Liker 4
Skrevet

Noe sånt lovforslag hadde jeg iallefall satt stor pris på, og det samme hadde vekten min! Men noe forteller meg at de tjener for godt til å gå med på noe sånt uten tvang. ... Samtidig tror jeg ikke at dette er en sak som noen politiker orker å kjempe for dessverre.

Skrevet

Nå fikk jeg nesten lyst på den sjokoladen jeg har hatt liggende i skapet de siste tre ukene...

• Liker 2
Skrevet

Jeg er ganske avhengig av godteri og brus, og spiser det uavhengig av hvor det befinner seg i butikken.

Men jeg synes ikke det er galt å ha godteriet plassert ved kassen jeg. Er opp til hvert enkelt menneske om de vil kjøpe det eller ikke. Bare fordi jeg tar med en ekstra sjokolade når jeg står i kassen og er sulten, betyr ikke det at butikken må ommøblere. Jeg hadde ikke spist mindre av den grunn uansett.

Dessuten, tenk på alle de ungene (og voksne forsåvidt) som hadde forsynt seg av f.eks smågodtet om det stod plassert midt i butikken. Og all små sjokoladen osv. Tenk på alle de fjortissene som kommer innom etter skoletid for å stjele. Er jo mye lettere å holde kontroll når godteriet står nær kassa?

• Liker 2
Skrevet

Absolutt ikke enig. Jeg synes folk kan finne fram viljestyrken sin istedet for å kreve forbud og regler for alt.

• Liker 6
Skrevet

Absolutt ikke enig. Jeg synes folk kan finne fram viljestyrken sin istedet for å kreve forbud og regler for alt.

Da regner jeg med at DU er villig til å betale medlemskapet mitt på treningssenter og eventuelle legeregninger som oppstår pga. vektøkning/diabetes?

• Liker 1
Skrevet

Da regner jeg med at DU er villig til å betale medlemskapet mitt på treningssenter og eventuelle legeregninger som oppstår pga. vektøkning/diabetes?

Nei, men DU kan bruke viljestyrken din til å stå over den sjokoladen

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Nå er det jo innført tobakk bak lukkede dører, kanskje på tide å få godteriet også ute av syne? Er jo helseskadelig det og.

(Ser for meg et eget avlukke, der bare en får gå inn i gangen, max 5 min, ellers går alarmen, så alle stirrer når man kommer ut. Moahahahha, da hadde det blitt lett å stå over da) :fnise::opplyser:

:sarkasme:

Ja! Eller så burde man måtte ha med tillatelse fra fastlegen sin dersom man skal få kjøpt godteri ;)

(Tillatelsen kan lages som et eget kort som blir fornyet hvert år dersom fastlegen er fornøyd ;)

Anonymous poster hash: c1811...5ca

• Liker 1
Skrevet

Nei, men DU kan bruke viljestyrken din til å stå over den sjokoladen

Er vanskelig når butikken har plassert den slik at de utnytter oss i et svakt øyeblikk. Jeg synes DU og eventuelt dagligvarekjedene kan subsidiere mine legeregninger og gymmedlemskap.

• Liker 1
Skrevet

Synes det er værst når man står fast i kø i kassen, ikke på vei ned dit.

Jeg går heller ved toalettsakene som sjampo og q-tipsene enn gjennom godisreolene... Kanskje jeg tar med en ekstra deodorant, -ikke sjokolade .

Skrevet

Jeg syns overhodet ikke det er nødvendig å pålegge butikkene å flytte godteriet lenger vekk fra kassene. Det er opp til hver enkelt om de vil kjøpe det eller ikke. Selv om det er vanskelig å la være, så er det ingen som tvingte deg til å kjøpe den isen. Finn frem litt viljestyrke, vi trenger ikke lover og regler for alt.

Gjest Offensive Pie
Skrevet

Er vanskelig når butikken har plassert den slik at de utnytter oss i et svakt øyeblikk. Jeg synes DU og eventuelt dagligvarekjedene kan subsidiere mine legeregninger og gymmedlemskap.

Legeregningene subsidierer vi allerede, det får være godt nok ;)

Skrevet

Jeg syns overhodet ikke det er nødvendig å pålegge butikkene å flytte godteriet lenger vekk fra kassene. Det er opp til hver enkelt om de vil kjøpe det eller ikke. Selv om det er vanskelig å la være, så er det ingen som tvingte deg til å kjøpe den isen. Finn frem litt viljestyrke, vi trenger ikke lover og regler for alt.

Ingen tvinger meg til å kjøpe sex heller, så hvorfor er ikke det lov?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...