Gå til innhold

Barnebursdag midt i juli, når inviterer vi?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal arrangere femårsdag siste halvdel av juli, hele avdelingen i barnehagen skal inviteres. "Problemet" er at barnehagen er stengt fra 28 juni, så å gi ut invitasjoner en uke før betyr at jeg må finne ut hvor alle bor og kjøre rundt med invitasjonene.

Er det greit å gi ut invitasjon i barnehagen over tre uker før selskapet? Det gir ikke inntrykk av at vi forventer at folk endrer på ferieplanene for å komme?

Skrevet

Jeg ville feiret før barnehagen tok ferie. Kjedelig om nesten ingen kan komme fordi de er bortreist.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Enig med Sol79. Ville feiret før barnehagen tar ferie. Kjedelig for bursdagsbarnet om nesten ingen, eller ingen, kan komme

Anonymous poster hash: 09389...7f9
Skrevet

Gi ut invitasjoner i god tid (med svar utbes!) eller feir tidlig.

Jeg er selv født midt i fellesferien og noe av det kjipeste var at vi ofte ikke fikk svar på bursdagsinvitasjonene fordi folk ikke sjekket posten fordi de var bortreist. Uansett hvor mange eller få som eventuelt kommer, så tror jeg det er greit å gjøre det på en sånn måte at du får vite ca. hvor mange som kommer i god tid, slik at barnet ditt får justert forventningene deretter. :)

Skrevet

Har hatt samme utfordringen her også de siste årene - og vi feirer i slutten av juni før alle tar ferie. Inviterer du i juli kan du regne med at svært mange (de fleste?) er på ferie og ikke kan komme.

Vurderer å skyve på feiringen til neste år og ta den i august i stedet - folk har det innmari travelt de siste ukene før ferien - det er jo sommeravslutninger på "alt" - så tenker at det kan være bedre (for alle parter) med en feiring etter ferien i stedet!

Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Del ut innbydelsene før ferien og ha selskapet så tidlig som mulig i ferien.

Skrevet

Jeg er selv født i juli og husker at vi feiret bursdagen min enten før ferien begynte eller med det samme bhg/skole begynte igjen.. Funket veldig bra for da kunne flertallet komme.

Skrevet

Jeg ville ikke feiret i skoleferien. Det er mange som er borte og kjedelig for barnet om ingen kommer. Vi leverer ofte invitasjoner i god tid (dattern min har ofte bursdag i nærheten av påske) men 3 uker før tror jeg fort er så lenge at folk nesten glemmer det.

Her hos oss merker jeg at det er ett rush med bursdager nå før skoleferien. Dattern min har vært i 4 de siste 2 ukene og så vidt jeg husker har alle disse bursdag i skoleferien :)

Så jeg ville nok lagt selskapet etter ferien. (Tror mange allerede reise bort før juli.)

Skrevet (endret)

jeg pleier å feire før ferien, eller etter ferien på skolen. Juli er en måned der en må ta en sjans at de ikke er reist på ferie, selv innad i familien er det et problem.

Så hadde jeg vært deg, så hadde jeg gjort om på planene ellers blir det bare pes.

Endret av makkapakka
Skrevet

Vi har en gutt som har bursdag i sommerferien. Vi har pleid å feire en uke ++ etter at skolen har startet. Og det har de andre "sommerbarna" gjort også. Enten før eller etter ferien.

Skrevet (endret)

Ikke feir i juli. Det er nok mange som er vekkreist da og ikke kan komme. Feir før eller etter ferien. Selv flyttet jeg min datters bursdagsfest i juni en uke frem, fordi det var så mange i fjor som ikke kunne komme fordi de var reist på ferie. Selv før fellesferien begynner "frafallet" av gjester.

Ellers hadde jeg sendt invitasjoner per sms eller mail, med mindre det er veldig viktig for dere/bursdagsbarnet å ha håndskrevne invitasjoner. Da slipper dere i det minste den kjøringen ...

Ellers, lykke til med feiringen :)

Endret av Harlekin
  • Liker 1
Skrevet

Takk for mange svar.
Jeg tror nok det blir feiring i juli uansett, har hørt med alle de nærmeste vennene og det passer for dem så da gjør vi det sånn.

Ellers hadde jeg sendt invitasjoner per sms eller mail, med mindre det er veldig viktig for dere/bursdagsbarnet å ha håndskrevne invitasjoner. Da slipper dere i det minste den kjøringen ...

SMS og mail? Til fire og femåringer? For meg blir det helt feil, det er jo barna som skal ha invitasjon og ikke foreldrene. Så da må den på papir, med store bokstaver og bilde så de ser hva det er. Så får heller den praktiske informasjonen som tid og sted stå med "voksentekst".

Skrevet

Enig ang invitasjonene. Men det har hendt når vi har hatt selskap opptil/rett etter påskeferien feks at vi har sendt invitasjonene i god tid, bedt om svar på om de kommer eller ikke (ikke bare beskjed fra de som ikke kan som mange gjør)også sendte vi sms når det nærmet seg litt mer til dem som ikke hadde svart :)

AnonymBruker
Skrevet

Hos oss var det barn som ikke dukket opp fordi de hadde mistet invitasjonen (så foreldrene visste ikke om selskapet). Vi har derfor begynt å sende SMS i tillegg. Da får barna "sin" invitasjon, og vi vet at foreldrene er informert.

Anonymous poster hash: 1f089...b47

Skrevet

SMS og mail? Til fire og femåringer? For meg blir det helt feil, det er jo barna som skal ha invitasjon og ikke foreldrene. Så da må den på papir, med store bokstaver og bilde så de ser hva det er. Så får heller den praktiske informasjonen som tid og sted stå med "voksentekst".

I vår barnehage er det helt vanlig å sende sms-invitasjon. På den måten unngår man problemet med at invitasjonene forsvinner, og det er også anbefalt fra barnehagens side dersom ikke alle på avdelingen/aldergruppen blir invitert av ulike grunner. Min jente har i hvert fall aldri brydd seg spesielt om papirinvitasjoner. Men det er jo så forskjellig, dere gjør selvsagt det som dere synes best om :)

Skrevet

SMS-invitasjoner høres jo lurt ut. Men småtteriasene våre synes det er stas å levere ut invitasjoner i hyllene som de har vært med å lage selv (og kjekt å få også). Men da følger vi barnehageanbefalingene på hvem som inviteres.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis dere deler ut invitasjoner flere uker før bursdagen så følg opp med sms eller noe noen dager før. Det er ferietid, og fort gjort å glemme bort bursdag. Jeg er i allefall av typen som glemmer hvilken dato det er og sånt midt i ferien, og har klart å glemme bort bursdager midt i ferien et par ganger. Selv om folk i utgangspunktet ikke har planer den datoen, så kan det endre seg i løpet av 2-3 uker.

Anbefaler ellers helt klart å feire bursdagene før eller etter ferien, mye større sjanse for at de fleste kan komme da.

Anonymous poster hash: 73f95...f9e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...