AnonymBruker Skrevet 18. juni 2014 #1 Skrevet 18. juni 2014 Vi vurderer å ha litt tidlig middag med de nærmeste, og deretter ha kaffe og bruyllupsfest med venner og øvrig familie. Men så er spørsmålet mitt, hvor få er passe til middag? Hvor få er for få? Vil ikke at det skal bli kleint heller. Foreldre, søsken m/partner og forlovere?Anonymous poster hash: 738d8...538
SiMa Skrevet 18. juni 2014 #2 Skrevet 18. juni 2014 Foreldre, søsken med partnere og forlovere høres helt greit ut. Bare forlovere er også grei. Det er helt opp til dere hva dere vil. Og dere kjenner jo familiene, er det folk som blir sittende uten noe å si til hverandre eller vil praten flyte? Hvis det kommer mange flere til kaffe/fest ville nok jeg valgt middag på restaurant og så dra til festlokalet. 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2014 #3 Skrevet 18. juni 2014 Vi var 5 stk totalt. Godkjente alternativer synes jeg er: - bare foreldre (på begge sider), foreldre kan om ønskelig stille som vitner på forlovererklæring - foreldre + forlovere - foreldre + forlovere + søsken - foreldre + forlovere + søsken med partnere, men da bør man vurdere å også ta med forloveres partnere, søskens barn, eventuelle steforeldre... og der baller det fort på seg Egne barn, dersom man har noen, synes jeg forøvrig at alltid bør være invitert og at man bør strekke seg langt for å få dem med. Anonymous poster hash: 858f1...5e2 2
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2014 #4 Skrevet 19. juni 2014 Foreldre, søsken med partnere og forlovere høres helt greit ut. Bare forlovere er også grei. Det er helt opp til dere hva dere vil. Og dere kjenner jo familiene, er det folk som blir sittende uten noe å si til hverandre eller vil praten flyte? Hvis det kommer mange flere til kaffe/fest ville nok jeg valgt middag på restaurant og så dra til festlokalet. Ja. Jeg har et veldig nært forhold til nedbøren og niesene mine. Så lurte på om de skulle få komme. Mannen sine søsken har verken partner eller barn... Er det normalt med taler under en slik middag? Jeg ville jo heller ha spart talene til utover kvelden, når alle er tilstede. Min familie prater alltid mye. Litt for mye. Mens hans familie er litt stillere. Anonymous poster hash: 738d8...538
Gjest Naria Skrevet 19. juni 2014 #5 Skrevet 19. juni 2014 Vi har invitert foreldre, søsken med partnere og besteforeldre. Min bror har barn, de er ikke invitert. Vi blir 13 til sammen.
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2014 #6 Skrevet 19. juni 2014 Vi var 5 stk totalt. Godkjente alternativer synes jeg er: - bare foreldre (på begge sider), foreldre kan om ønskelig stille som vitner på forlovererklæring - foreldre + forlovere - foreldre + forlovere + søsken - foreldre + forlovere + søsken med partnere, men da bør man vurdere å også ta med forloveres partnere, søskens barn, eventuelle steforeldre... og der baller det fort på seg Egne barn, dersom man har noen, synes jeg forøvrig at alltid bør være invitert og at man bør strekke seg langt for å få dem med. Anonymous poster hash: 858f1...5e2 Vi har verken egne barn, steforeldre, eller forloverne med partnere. Men han får liksom bare 5 stk, jeg kommer opp i kanskje 7 uten nevøer og nieser. Med sistnevnte blir det 13 fra min side...Anonymous poster hash: 738d8...538
SiMa Skrevet 19. juni 2014 #7 Skrevet 19. juni 2014 Ja. Jeg har et veldig nært forhold til nedbøren og niesene mine. Så lurte på om de skulle få komme. Mannen sine søsken har verken partner eller barn... Er det normalt med taler under en slik middag? Jeg ville jo heller ha spart talene til utover kvelden, når alle er tilstede. Min familie prater alltid mye. Litt for mye. Mens hans familie er litt stillere.Anonymous poster hash: 738d8...538 Om det er normalt med taler eller ikke vet jeg ikke. Kommer kanskje an på hvor dere er? Og hvor mange dere er? På en restaurant med andre gjester rundt virker det unaturlig med taler. Uansett kan dere jo bare si fra at dere setter pris på hvis ev. taler venter til festen senere på kvelden. Dere må ha to vitner til vielsen. Det trenger ikke være forloverene deres, det kan være foreldre eller søsken, så hvis dere vil kan dere gjøre middagen til en ren familibegivenhet. Siden du er nært knyttet til nevøer og nieser ville jeg absolutt invitert dem til middagen. I forhold til barn er jo deres løsning helt ideell. Mange vil ikke ha barn i bryllupet, og en tradisjonell bryllupsmiddag blir fort veldig kjedelig for barn, og ender lett med at de blir utålmodige, urolige og kanskje forstyrrer. Jeg synes ikke det gjør noe at din familie er mye større enn hans når det er snakk om et rent familieselskap. Hvis dere får barn vil barnedåp/navnefest, bursdager og konfirmasjoner bli det samme. 1
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 19. juni 2014 #8 Skrevet 19. juni 2014 Min mann var en gang med i et bryllup der det var ca. 15 personer totalt så vidt jeg husker. Det kommer jo an på hva dere er komfortable med i forhold til hvor mange dere bør invitere.
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2014 #9 Skrevet 19. juni 2014 Om det er normalt med taler eller ikke vet jeg ikke. Kommer kanskje an på hvor dere er? Og hvor mange dere er? På en restaurant med andre gjester rundt virker det unaturlig med taler. Uansett kan dere jo bare si fra at dere setter pris på hvis ev. taler venter til festen senere på kvelden. Dere må ha to vitner til vielsen. Det trenger ikke være forloverene deres, det kan være foreldre eller søsken, så hvis dere vil kan dere gjøre middagen til en ren familibegivenhet. Siden du er nært knyttet til nevøer og nieser ville jeg absolutt invitert dem til middagen. I forhold til barn er jo deres løsning helt ideell. Mange vil ikke ha barn i bryllupet, og en tradisjonell bryllupsmiddag blir fort veldig kjedelig for barn, og ender lett med at de blir utålmodige, urolige og kanskje forstyrrer. Jeg synes ikke det gjør noe at din familie er mye større enn hans når det er snakk om et rent familieselskap. Hvis dere får barn vil barnedåp/navnefest, bursdager og konfirmasjoner bli det samme. Vi vil at alle skal kunne komme til vielsen. Men tror vi gjør det slik jeg! Vi blir 18 stk totalt, når vi fikk diskutert det litt. Vi velger å ha det i lokalet, da det er et lite stykke unna allfarvei. Men burde vi ta fotografering før vielsen? Anonymous poster hash: 738d8...538
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2014 #10 Skrevet 19. juni 2014 Vi hadde et lite bryllup, vi var 9 stk totalt. Gjestene var mine foreldre, min bror og hans samboer, min bestefar (alle andre besteforeldre på begge sider var døde) mannens mor (mannen har ingen kontakt med sin far) og søster (hun var singel på det tidspunktet). Min bror var min manns forlover, og hans søster var min forlover. Feiringen hadde vi i et chambre separee på en bedre restaurant, og vi hadde faktisk en del taler. Dette var helt perfekt størrelse for oss, som verken var interessert i å bruke fryktelig mye penger på bryllupet, eller er glade i voldsom oppmerksomhet rundt oss selv.Anonymous poster hash: 58d57...96e 1
Hawaiirosa Skrevet 28. juni 2014 #11 Skrevet 28. juni 2014 Vi skal ha med forlovere, som er ett par. Forlovernes datter skal være med, i tillegg til vår egen datter selvfølgelig. Helt perfekt for oss.
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2014 #12 Skrevet 28. juni 2014 Vi skal ha med forlovere, som er ett par. Forlovernes datter skal være med, i tillegg til vår egen datter selvfølgelig. Helt perfekt for oss. Det er da ikke vanlig med flere sett med forlovere? Anonymous poster hash: fad41...ffa
Hawaiirosa Skrevet 28. juni 2014 #13 Skrevet 28. juni 2014 Det er da ikke vanlig med flere sett med forlovere? Anonymous poster hash: fad41...ffa Var detmulig å misforstå altså... Men ja de er ett par, så vi behøver ikke å vurdere om de skal ha med seg eventuelle partner :-)
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2014 #14 Skrevet 28. juni 2014 Idealbryllupet for meg mer brud, brudgom, prest og ingen fest Anonymous poster hash: 16537...fed
SiMa Skrevet 28. juni 2014 #15 Skrevet 28. juni 2014 (endret) Ja. Jeg har et veldig nært forhold til nedbøren og niesene mine. Så lurte på om de skulle få komme. Mannen sine søsken har verken partner eller barn... Er det normalt med taler under en slik middag? Jeg ville jo heller ha spart talene til utover kvelden, når alle er tilstede. Min familie prater alltid mye. Litt for mye. Mens hans familie er litt stillere.Anonymous poster hash: 738d8...538 Jeg er litt trøtt nå, skjønner jeg. Stusset en stund over at du har et nært forhold til "nedbøren" før jeg skjønte det skulle stått "nevøen". Endret 28. juni 2014 av SiMa
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2014 #16 Skrevet 29. juni 2014 Taler under festen på kvelden kan dere egentlig bare glemme. Det er en skikkelig partydødare. Noen holder en liten velskomsttale, med praktisk info etc., og det er det. (Det pleier også å være vanskelig å få en forsamling som ikke sitter til bords til å være stille under taler, så problemet med kjedelige taler under festen pleier å løse seg av seg selv, ved at taleren blir overhørt) Anonymous poster hash: c2688...433 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå