bitchstolemyname Skrevet 18. juni 2014 #1 Skrevet 18. juni 2014 Det er en fyr jeg har kjent i 2-3 år, vi har også masse felles venner og er ofte på samme fester osv. For 2 år siden hadde vi sex for første gang, og etter det snakket han veldig mye med meg (omtrent hver dag). Han brukte broren min som en unnskylding til å komme på besøk (de var gode venner da) og var her flere ganger i uka. Han ringte meg, sendte meg meldinger osv og var veldig "på" og interessert. Jeg likte han og oppmerksomheten han ga meg veldig godt. Det var alltid han som innledet til en samtale, noe som fikk meg til å føle meg enda mer spesiell. Dette førte til at vi hadde sex to ganger til. Alt dette resulterte til at jeg til slutt fikk følelser for han og klarte å rote det til ved å bry meg for mye, og jeg tror jeg "skremte" han litt. Jeg kjelte han ut på en fest pga han ikke hadde snakket med meg på flere uker, og etter det var han ikke like ivrig, selv om han snakket med meg av og til fortsatt. Her begynte jeg å starte samtalene også. Vi har alltid kun vært venner, og det hele tok slutt da jeg fikk meg kjæreste ifjor. Det var helt greit for meg og jeg tenkte sjeldent på han, fordi jeg hadde det veldig bra med min daværende kjæreste. Nå er det slutt med eksen, og jeg og **** har fått kontakten igjen. Vi har hatt sex flere ganger. Men han gir meg ikke like mye som før. Jeg lengter etter mer. Han sender meg sjeldent meldinger, det er bare når vi møtes på fester at det ender opp med at vi kommer i prat og at jeg blir med han hjem osv. Han er veldig "av og på", jeg vet liksom aldri når jeg hører noe fra han igjen. Når jeg sender meldinger svarer han jo selvfølgelig, men det er akkurat som at han ikke LIKER meg like godt nå som jeg har gjort det veldig klart for han at jeg kun vil ha sex og ikke har følelser for han lenger. Han gir meg sex, og det er det. Sannheten er at jeg TROR at jeg har litt følelser for han, og at de aldri ble helt borte. Jeg har ikke følelser for han på det stadiet at jeg ser for meg et forhold med gutten, men jeg er bare avhengig av oppmerksomheten hans. Jeg blir også eiesjuk når jeg ser han prater med andre jenter osv. Når vi har sex så koser vi også alltid, han holder rundt meg, stryker på meg osv. og jeg liker det veldig godt, at det ikke bare er "ut,inn,stikk" liksom. Vi sover sammen etterpå feks. Men så hører jeg ikke noe fra han på flere dager/uker etter det. Og da er det som regel bare "skjer?" osv. Jeg tror grunnen til at jeg (tror) at jeg har følelser for han er at han er så "hard to get" mot meg. Han er en ganske sånn "driter-i-alt"-gutt og som gjør akkurat det han vil, så jeg tror ikke at han er hard to get mot meg bevisst. Men han vet jo allerede hvor han har meg, og at han kan få meg når som helst. Føler at han tar meg for gitt, så jeg har bestemt meg for å ikke ta kontakt med meg før han tar kontakt med meg nå, og la han kjempe litt for oppmerksomheten min. Det jeg lurer på er om dere har noen tips til hvordan jeg kan oppføre meg mot han ellers, sånn på fester osv, for at han skal ville snakke med meg mer, slik som før. Det virker som at det funker å ignore han litt, da kommer han løpende. Men noe annet? Snakke med kompisene hans? Gjøre han sjalu? Jeg vil virke mystisk for han. Jeg kommer ikke til å fortelle han at jeg tror at jeg har følelser for han. Jeg vil få han til å lure på om jeg har det, uten at jeg gir FOR mye. Jeg har gitt han så mye nå. Er så desperat haha, det er en kamp hver dag å ikke kontakte han. Spesielt vanskelig når han ikke tar kontakt med meg også, men jeg vet jo at plutselig så snakker han med meg. Tenker på han hele tiden og vil ha sex med han hele tiden. Han kan få meg hvor som helst, når som helst. Han benytter ikke det, og det er det som får meg til å føle meg helt elendig. (Jeg er forresten 18, han er 20)
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2014 #2 Skrevet 18. juni 2014 En klem til deg og et ønske om at alt ordner seg . Men gud, så glad jeg er for å ikke være 18 år lengre når jeg leser slikt.... Anonymous poster hash: 9cfa4...603 2
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2014 #3 Skrevet 18. juni 2014 .... men jeg tror altså at du burde fokusere på å utvikle noe fint mellom dere, og da må du nok innse at den heftigste forelskelsen er over og ikke kommer tilbake. Forelskelseshormoner varer maks 5- 6 måneder. Anonymous poster hash: 9cfa4...603
Gjest Heartbeat Skrevet 19. juni 2014 #4 Skrevet 19. juni 2014 Ja, du burde ikke kontakte han først. Du burde også ha ei laid back holdning, så han blir usikker hvor han har deg. Neste gang han sender melding så ikke svar med engang. Vent ei stund. Prøv å gjøre deg litt utilgjengelig for han . Om du blir for på så vet gutta hvor de har deg hen, og da blir det kjedelig. De vil ha litt spenning og litt jakt, spesielt i den alderen. Du er jo inne på dette selv også og du vet nok hva du bør gjøre Lykke til! 1
FrkHumle Skrevet 19. juni 2014 #5 Skrevet 19. juni 2014 .... men jeg tror altså at du burde fokusere på å utvikle noe fint mellom dere, og da må du nok innse at den heftigste forelskelsen er over og ikke kommer tilbake. Forelskelseshormoner varer maks 5- 6 måneder. Anonymous poster hash: 9cfa4...603 Jeg har hatt to forhold, det ene var forelskelsen over på 6 måneder, det andre varte den hele forholdet, altså i tre år, til det ble slutt og jeg satt knust. Så det er ingenting som tilsier at det er fasiten at den går over. 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2014 #6 Skrevet 19. juni 2014 Dette spillet tror jeg til slutt du blir lei deg og sliten av såfremt du ikke er en som elsker den typen forestilling. Må du i det hele tatt omgås ham, eller kan du ta deg en lang pause og se hva som skjer da? Både med tanke på dine og hans følelser? Hvis han egentlig er på jakt etter et fast forhold og den store forelskelsen, og leker med deg i mellomtiden (mener ikke utnytter, bare at dere to har uforpliktende sex) kan dette bli veldig vondt for deg den dagen han forelsker seg - hvis det da ikke er i deg han blir eller er forelsket i. Hvis DU er forelsket bør du heller si det til ham og ta det derfra. Han har vel skjønt at du føler for ham, tenker jeg.Anonymous poster hash: 80ae6...6f5
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2014 #7 Skrevet 19. juni 2014 Dette spillet kan du ikke vinne. "Strategiene" folk gir deg ift. å spille kul og laid back vil ikke få ham mer interessert (kvinner sier som regel bare det fordi det er det som får dem interessert). Han vet hvor han har deg, sex når han vil, han vet du liker ham. Din eneste sjanse her er å slutte å ha sex med ham og si det rett ut. Du vil ha mer enn noe rent seksuelt - take it or leave it. Det er en god sjanse for at det blir farvel for hans del, men det må du bare akseptere. Forhåpentligvis har du nok selvrespekt til å ikke fortsette å ha sex med en mann som kun ser deg som en han tømmer seg i. (PS Det å sove sammen, stryke på hverandre, prate og kose er helt normalt og ikke et tegn på følelser. Du er uerfaren og leser mer inn i dette fordi du vil det skal bety noe mer, men det er faktisk slik mange rent seksuelle forhold er). Anonymous poster hash: ac3f3...888
OppNedPåAlt Skrevet 19. juni 2014 #8 Skrevet 19. juni 2014 For min del virker det bare som han er interessert i sex med deg, og ikke så mye mer. 1
la Flaca Skrevet 19. juni 2014 #9 Skrevet 19. juni 2014 (endret) Jeg har hatt to forhold, det ene var forelskelsen over på 6 måneder, det andre varte den hele forholdet, altså i tre år, til det ble slutt og jeg satt knust. Så det er ingenting som tilsier at det er fasiten at den går over. Nei det er nok ingen fasit, for hormoner styres av mye rart. Jeg har vært sammen med kjæresten i 14 år og i fjor var jeg vilt forelska hele sommeren, så det nesten var slitsomt. Heldigvis normaliserte det seg igjen. Endret 19. juni 2014 av la Flaca
la Flaca Skrevet 19. juni 2014 #10 Skrevet 19. juni 2014 For min del virker det bare som han er interessert i sex med deg, og ikke så mye mer. Og hun har jo også sagt at hun ikke er interessert i noe mer enn det selv, så jeg skjønner ikke helt problemstillingen.
Commander Skrevet 19. juni 2014 #11 Skrevet 19. juni 2014 Det er en fyr jeg har kjent i 2-3 år, vi har også masse felles venner og er ofte på samme fester osv. For 2 år siden hadde vi sex for første gang, og etter det snakket han veldig mye med meg (omtrent hver dag). Han brukte broren min som en unnskylding til å komme på besøk (de var gode venner da) og var her flere ganger i uka. Han ringte meg, sendte meg meldinger osv og var veldig "på" og interessert. Jeg likte han og oppmerksomheten han ga meg veldig godt. Det var alltid han som innledet til en samtale, noe som fikk meg til å føle meg enda mer spesiell. Dette førte til at vi hadde sex to ganger til. Alt dette resulterte til at jeg til slutt fikk følelser for han og klarte å rote det til ved å bry meg for mye, og jeg tror jeg "skremte" han litt. Jeg kjelte han ut på en fest pga han ikke hadde snakket med meg på flere uker, og etter det var han ikke like ivrig, selv om han snakket med meg av og til fortsatt. Her begynte jeg å starte samtalene også. Vi har alltid kun vært venner, og det hele tok slutt da jeg fikk meg kjæreste ifjor. Det var helt greit for meg og jeg tenkte sjeldent på han, fordi jeg hadde det veldig bra med min daværende kjæreste. Nå er det slutt med eksen, og jeg og **** har fått kontakten igjen. Vi har hatt sex flere ganger. Men han gir meg ikke like mye som før. Jeg lengter etter mer. Han sender meg sjeldent meldinger, det er bare når vi møtes på fester at det ender opp med at vi kommer i prat og at jeg blir med han hjem osv. Han er veldig "av og på", jeg vet liksom aldri når jeg hører noe fra han igjen. Når jeg sender meldinger svarer han jo selvfølgelig, men det er akkurat som at han ikke LIKER meg like godt nå som jeg har gjort det veldig klart for han at jeg kun vil ha sex og ikke har følelser for han lenger. Han gir meg sex, og det er det. Sannheten er at jeg TROR at jeg har litt følelser for han, og at de aldri ble helt borte. Jeg har ikke følelser for han på det stadiet at jeg ser for meg et forhold med gutten, men jeg er bare avhengig av oppmerksomheten hans. Jeg blir også eiesjuk når jeg ser han prater med andre jenter osv. Når vi har sex så koser vi også alltid, han holder rundt meg, stryker på meg osv. og jeg liker det veldig godt, at det ikke bare er "ut,inn,stikk" liksom. Vi sover sammen etterpå feks. Men så hører jeg ikke noe fra han på flere dager/uker etter det. Og da er det som regel bare "skjer?" osv. Jeg tror grunnen til at jeg (tror) at jeg har følelser for han er at han er så "hard to get" mot meg. Han er en ganske sånn "driter-i-alt"-gutt og som gjør akkurat det han vil, så jeg tror ikke at han er hard to get mot meg bevisst. Men han vet jo allerede hvor han har meg, og at han kan få meg når som helst. Føler at han tar meg for gitt, så jeg har bestemt meg for å ikke ta kontakt med meg før han tar kontakt med meg nå, og la han kjempe litt for oppmerksomheten min. Det jeg lurer på er om dere har noen tips til hvordan jeg kan oppføre meg mot han ellers, sånn på fester osv, for at han skal ville snakke med meg mer, slik som før. Det virker som at det funker å ignore han litt, da kommer han løpende. Men noe annet? Snakke med kompisene hans? Gjøre han sjalu? Jeg vil virke mystisk for han. Jeg kommer ikke til å fortelle han at jeg tror at jeg har følelser for han. Jeg vil få han til å lure på om jeg har det, uten at jeg gir FOR mye. Jeg har gitt han så mye nå. Er så desperat haha, det er en kamp hver dag å ikke kontakte han. Spesielt vanskelig når han ikke tar kontakt med meg også, men jeg vet jo at plutselig så snakker han med meg. Tenker på han hele tiden og vil ha sex med han hele tiden. Han kan få meg hvor som helst, når som helst. Han benytter ikke det, og det er det som får meg til å føle meg helt elendig. (Jeg er forresten 18, han er 20) Ehhh. Du har sex med han og han viser interesse. Du kjefter han ut og blir sammen med en annen. Og hva skal han tenke da?? Så blir du singel og har sex igjen. Kanskje, bare kanskje, har han et deja vu (ironi) Om at du muligens bruker han som selvtillitsbooster og tidtrøyte til du finner noe bedre. Og dumper han som et våt klut , igjen. Hadde vært "litt" reservert på å satse 100% etter å ha blitt brent såpass.
Majott Skrevet 19. juni 2014 #12 Skrevet 19. juni 2014 Han er nok ikke så interessert i deg i det hele tatt. Og da hjelper det ikke å "virke mystisk". De fleste jenter er ikke så mystiske, de er bare vanlige jenter med litt issues her og der. Og det er nok heller ikke så veldig tiltrekkende. Hadde han vært interessert, så hadde du merket det. Nå er han ikke det, og det merker du også.
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2014 #13 Skrevet 19. juni 2014 Han er nok ikke så interessert i deg i det hele tatt. Og da hjelper det ikke å "virke mystisk". De fleste jenter er ikke så mystiske, de er bare vanlige jenter med litt issues her og der. Og det er nok heller ikke så veldig tiltrekkende. Hadde han vært interessert, så hadde du merket det. Nå er han ikke det, og det merker du også. Dette. Det hele med å virke "mystisk" er ganske feilslått. Mange jenter blir mer tiltrukket av en mann dersom han er litt utilgjengelig eller "mystisk" (de lurer på hva han tenker) og vil gjerne ha samme effekt på ham. I realiteten handler dette bare om at han er litt utenfor deres liga og har andre valgmuligheter. Det å legge an en mystisk tone eller "hard to get" er ikke en tiltrekningsteknikk. Det eneste effektive med "hard to get" er i den grad man ikke sprer beina for alle og lar ham jobbe litt for sex. Igjen, dette er ikke noe som tiltrekker ham, det er bare noe som kan filtrere ut de som bare vil ha sex. "Mystisk" eller "hard to get" på den måten at man har sex med noen men emosjonelt holder seg utilgjengelig er det verste man kan gjore. Kvinner vil ha mer av menn som bare gir dem sex men denne strategien fungerer ikke på menn. Du må ha en interessant, positiv og sjarmerende personlighet og vise denne for å tiltrekke en mann. "Emosjonelt avstumpet" er ikke noe menn er på utkikk etter. Denne mannen vil ikke se deg som mystisk - han kjenner deg, har sex med deg og har allerede opplevd noen av dine veldig negative sider. Det vil ikke tiltrekke ham om du trekker deg unna, enten vil han ikke merke det eller så vil han gi det litt mer effort for at det seksuelle forholdet kan bestå. Jeg ville bare droppet ham og sett på det hele som en lekse. I neste runde, behersk deg selv litt og legg opp datingen annerledes. Ikke ha sex for tidlig, bli kjent med hverandre og begrens din emosjonelle "utbrudd". Disse utbruddene kommer som regel av flere ting - man er usikker på partneren (dette kan forhindres ved å finne noen man faktisk kan stole på og definere forholdet), og at man holder igjen alt man tenker i frykt for å skremme ham vekk. Alle disse tankene baller på seg så i stedet for å si "jeg liker deg og vil ha et reellt forhold", later du som du ikke bryr deg inntil du en dag eksploderer over en manglende SMS. Dette er emosjonell umodenhet, rett og slett. Du er bare 18 så du må vokse det av deg, men tren på å ta de vanskelige samtalene og vit at du er verdt mer enn en sengepartner. Anonymous poster hash: ac3f3...888
rosadilla Skrevet 19. juni 2014 #14 Skrevet 19. juni 2014 Jeg tror nok ikke jeg ville hatt noen særlig store forhåpninger. Han får jo akkurat hva han vil ha, når han vil. Vil du at han skal være interessert i noe annet enn sex, bør du ihvertfall ikke gjøre deg så tilgjengelig for han. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå