AnonymBruker Skrevet 18. juni 2014 #1 Skrevet 18. juni 2014 Er det nok å jogge 20-25 min 2 ganger i uka, og styrke 4 ganger i uka, når jeg både vil redusere fettprosent og øke muakelmassen? Vet det er vanskelig å få til. Men nå har det stoppet helt opp her. Jogget en del på vårparten her og for 2-3 uker siden og frem til nå så har jeg kun trent styrke. Og syns at framgangen har stagnert jeg. Hører jo så mye bra om at ren styrketrening skal være så effektivt men jeg må ærlig si at jeg syns ikke det synes på kroppen iallefall. Følte meg slankere sa jeg Jogget i tillegg. Hjelp noen? Anonymous poster hash: 48a78...f9b
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2014 #2 Skrevet 19. juni 2014 Hvor gammel er du, hvor mye veier du, hvor godt trent er du, hvor tungt løfter du og hvor intenst jogger du? Alt dette spiller inn på hvor mye du går ned i fettmasse og hvor mye muskel du legger på deg. Umulig å si noe om uten harde fakta. Anonymous poster hash: d1564...ae9
Beach Skrevet 19. juni 2014 #3 Skrevet 19. juni 2014 Du må spise mindre. Punktum. Er ikke vanskeligere enn det!
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2014 #4 Skrevet 19. juni 2014 Vet ikke om jeg bør spise så mye mindre enn jeg gjør nå. Ligger imellom 1200 og 1500 kcal nesten uavhengig av om jeg har trent den dagen eller ikke. Jeg Jogger ikke nå. Har ikke gjort det siden mai. Trener bare styrke nå. Er kanskje derfor fremgangen har stoppet opp? Vekt, ca 73. Høyde, 173 cm. Er i ganske god form men ikke toppform. Hadd en lang treningspause i vinter på 4 mnd og startet ikke opp igjen før april i år. Så kobber fortsatt med å få tilbake den gamle formen jeg var i før jul. Hilsen Ts. Anonymous poster hash: 48a78...f9b
Gjest Runforit Skrevet 19. juni 2014 #5 Skrevet 19. juni 2014 Du øker ikke muskelmasse av å jogge. Du blir mer definert, men du blir ikke større og muskuløs. Om du vil ha mer Fitness kropp så må du trene hard og tung styrke. Hva er målet? Og hva trives du best med? Jogging eller styrke?
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2014 #6 Skrevet 19. juni 2014 Det er godt å jogge av og til men liker vel egentlig best styrketrening. Er kanskje derfor jeg har prioritert det i det siste. Men jeg må vel sikkert vare krype til korset og jogge et par ganger i uken igjen, for jeg vil jo ha vekk fettet, og da må det vel kondisjonstrenibg til?Anonymous poster hash: 48a78...f9b
Gåsehud00 Skrevet 20. juni 2014 #7 Skrevet 20. juni 2014 Vet ikke om jeg bør spise så mye mindre enn jeg gjør nå. Ligger imellom 1200 og 1500 kcal nesten uavhengig av om jeg har trent den dagen eller ikke. Jeg Jogger ikke nå. Har ikke gjort det siden mai. Trener bare styrke nå. Er kanskje derfor fremgangen har stoppet opp? Vekt, ca 73. Høyde, 173 cm. Er i ganske god form men ikke toppform. Hadd en lang treningspause i vinter på 4 mnd og startet ikke opp igjen før april i år. Så kobber fortsatt med å få tilbake den gamle formen jeg var i før jul. Hilsen Ts.Anonymous poster hash: 48a78...f9b Du spiser alt for lite etter min mening. Hvordan skal kroppen din klare å øke i muskelmasse med det inntaket der?? Skal du øke i muskelmasse, må du ligge i overskudd. Skal du ned i fettprosent må veldig mye av det du spiser komme fra proteiner, slik at du ikke mister muskelmassen mens du går ned i fettprosent. Dine mål høres ut som at du kanskje må begynne å gjøre slik kroppsbyggerne gjør? De driver med denne " deffingen" og "bulkingen" sin. Resultat: Kommer seg ned i fettprosent, og bygger muskler. Men det krever disiplin...
Fraggzy Skrevet 21. juni 2014 #8 Skrevet 21. juni 2014 Du spiser alt for lite etter min mening. Hvordan skal kroppen din klare å øke i muskelmasse med det inntaket der?? Skal du øke i muskelmasse, må du ligge i overskudd. Skal du ned i fettprosent må veldig mye av det du spiser komme fra proteiner, slik at du ikke mister muskelmassen mens du går ned i fettprosent. Dine mål høres ut som at du kanskje må begynne å gjøre slik kroppsbyggerne gjør? De driver med denne " deffingen" og "bulkingen" sin. Resultat: Kommer seg ned i fettprosent, og bygger muskler. Men det krever disiplin... ^ ganske bra innlegg. Sålenge du ligger på kaloriunderskudd er det svært vanskelig for kroppen å bygge muskler. Dersom dette er målet (Å gå ned i fett og opp i muskler samtidig) må du bare ligge litt under kalorigrensen din, si at du trenger 2000kcal, da legger du deg på ca 17-1800kcal. Mye proteiner og beinhard trening vil gi resultater. Når det er sagt ville jeg personlig ikke anbefalt at du prøver begge disse samtidig. Det enkleste er å først bygge muskler, så redusere fett, eller omvendt.
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2014 #9 Skrevet 21. juni 2014 - Du spiser nok for lite. hva spiser du? - Du har hatt 4 måneders opphold, det er en del når man snakker styrketrening. Vær tålmodig, det kommer tilbake, men man kan ikke vente at det kommer umiddelbart ved lengre tids opphold. - Så kommer det helt an på hva slag styrkeøvelser du kjører, hvor mange sett, reps, tyngde etc. Det er vanskelig å si noe mer uten å vite mer om dette. - Periodiserer du? Når man stagnerer bytter man gjerne antall sett, reps, selve øvelsene e.l. Anonymous poster hash: 0b143...316
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2014 #10 Skrevet 21. juni 2014 Ja det er sikkert vanskelig å få til begge delene samtidig. Jeg kan jo Evt heller prøve å først gå ned i fettprosent og etterpå bygge muskler. Men, når jeg da har nådd målet mitt ang fettprosenten og skal øke kaloriinntaket mitt, vil jeg ikke da bare legge på meg fett og ikke muskler? Og nå da hvis jeg begynner å trene mest kondisjon, Vil det ha null effekt om jeg trener mage og rumpe/lår etter hver joggeøkt? Siden kaloriinntaket er så lavt mener jeg . Ønsker å gjøre alt jeg kan for Å beholde den muskelmassen jeg har fra før, vil iallefall ikke gå ned i muskelmasse. Dette er litt vanskeligere enn jeg trodde :/ TsAnonymous poster hash: 48a78...f9b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå