Djungelvrål Skrevet 18. juni 2014 #1 Skrevet 18. juni 2014 (endret) Hvis jeg har drukket alkohol (det spiller ingen rolle om det bare er et f.eks et glass vin) reagerer jeg med å bli veldig oppblåst i magen. Dette skjer spesielt hvis jeg spiser mye. Har lurt på om det er verst hvis maten jeg spiser er feit. Hva kan dette komme av? Har googlet det men ikke blitt noe klokere. Har begynt å ta melkesyrekapsler men det har ikke hjulpet noe særlig.. Noen tips? Er så fristende å spise mye på fest, spesielt hvis en har spist lite før på dagen..... Endret 18. juni 2014 av KG dama
Gjest Runforit Skrevet 19. juni 2014 #2 Skrevet 19. juni 2014 Mange reagerer på gjæringen i vin og øl. Reagerer du på samme måte med sprit?
Djungelvrål Skrevet 19. juni 2014 Forfatter #3 Skrevet 19. juni 2014 (endret) Jeg drikker som regel bare vin, så det vet jeg ikke... Endret 19. juni 2014 av KG dama
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2014 #4 Skrevet 19. juni 2014 Jeg blir også dårlig i magen av alkohol og feit mat. Stort sett diare, ikke så mye oppblåst da... Du kan jo lese litt her og her. Anonymous poster hash: efeeb...91c
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2014 #5 Skrevet 19. juni 2014 Kanskje det kan være sukkeret i vinen du reagerer på? Du kan jo prøve en vin med mindre sukkerinnhold og se om det blir bedre. Anonymous poster hash: 4abae...ddd 2
Butter Skrevet 19. juni 2014 #6 Skrevet 19. juni 2014 Jeg drikker stort sett bare vin. Så lenge jeg drikker begrenset merker jeg ingenting, kan imidlertid føle meg oppblåst og med uroli mage dersom jeg har hatt en veldig fuktig kveld og/eller kombinert med cider o.l
Djungelvrål Skrevet 19. juni 2014 Forfatter #7 Skrevet 19. juni 2014 Jeg blir også dårlig i magen av alkohol og feit mat. Stort sett diare, ikke så mye oppblåst da... Du kan jo lese litt her og her. Anonymous poster hash: efeeb...91c Kjenner meg igjen i mye av det som sto på linkene. Har også hatt ofte diare siste året og har det alltid dagen derpå. Drikker stort sett bare tørr hvitvin.. Hvordan kan man finne ut om man har irritabel tarm, tar legen noen tester?
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2014 #8 Skrevet 19. juni 2014 Får ikke alle diare dagen derpå? Derav uttrykket fyllemage? Anonymous poster hash: 824d5...afa
Djungelvrål Skrevet 19. juni 2014 Forfatter #9 Skrevet 19. juni 2014 Får ikke alle diare dagen derpå? Derav uttrykket fyllemage? Anonymous poster hash: 824d5...afa Jeg har bare hatt det siste året...
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2014 #10 Skrevet 19. juni 2014 Kjenner meg igjen i mye av det som sto på linkene. Har også hatt ofte diare siste året og har det alltid dagen derpå. Drikker stort sett bare tørr hvitvin.. Hvordan kan man finne ut om man har irritabel tarm, tar legen noen tester? Nei, legen tester det ikke. Men legen hører på hva du har å fortelle om dine symptomer, og sier om han/hun mener det er irritabel tarm eller ikke. Jeg er sånn som deg jeg også, tåler ikke vin og fet mat. Jeg har en kronisk magesykdom og kanskje irritabel tarm, men sistnevnte er noe legen bare har slengt ut i lufta. Leger ser ikke på det som noe alvorlig eller viktig, siden det bare er en "liten plage".. Så det er heller ikke noe medisiner man kan få for det. De anbefaler stort sett å spise sunt, ikke stresse osv. Man vet ikke sikkert grunnen til irritabel tarm. Det kan ta litt tid før man merker virkningen av melkesyrekapsler. Det er også noe som heter Imogas og Idofom, men det anbefales ikke å ta i store mengder eller lange perioder av gangen siden det kan føre til andre problemer med magen. Det er ganske mange som ikke tåler vin pga ingrediensene. Noen har det sånn hele livet, andre får det plutselig slik. Det er tøft for alles mager å drikke vin og alkohol, men ikke alle merker så mye til det. Druer og gjæringen i vinen kan gjøre en ganske så oppblåst og dårlig. Jeg har vært hos mange kostholdseksperter og ernæringsfysiologer som sier at man kan bli dårlig i magen av fet mat og posesupper/ferdigmat. Det hjelper ofte å legge om kostholdet. Skal ikke gi deg "diagnoser", men det kan kanskje være intoleranse mot noe. Det kan dukke opp når som helst i livet. Du kan teste deg for laktoseintoleranse og diverse matintoleranser hvis du føler det er nødvendig. Kan få time på Fürst, men det er mulig man må henvises av lege. Balderklinikken kan også teste om det er noe du ikke tåler (intoleranser), men det koster litt mer. Anonymous poster hash: db501...f9d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå