AnonymBruker Skrevet 18. juni 2014 #1 Skrevet 18. juni 2014 Jeg er 167 cm høy, og veier 63-64 kg. Jeg ønsker å gå ned til ca 60 kg (altså miste fett, minske fettprosenten) men samtidig få mer muskler. (Spesielt rumpe) Jeg leser flere artikler på nettet, og blir forvirret.. Fikk dette som resultat på en BMR-test: Resultat: Ditt daglige kaloribehov er beregnet til 2247 kcal. Ditt basale kaloribehov (BMR) er 1450 kcal. For å gå ned i vekt bør ditt kaloriinntak ligge på rundt 1798 kcal. For å kunne øke muskelmasse bør ditt kaloriintak ligge mellom 2247 kcal og 2696 kcal. Så hva skal jeg gjøre? Spise mer eller mindre?? Anonymous poster hash: b2079...ba2
Gjest Runforit Skrevet 18. juni 2014 #2 Skrevet 18. juni 2014 Jeg er 167 cm høy, og veier 63-64 kg. Jeg ønsker å gå ned til ca 60 kg (altså miste fett, minske fettprosenten) men samtidig få mer muskler. (Spesielt rumpe) Jeg leser flere artikler på nettet, og blir forvirret.. Fikk dette som resultat på en BMR-test: Resultat:Ditt daglige kaloribehov er beregnet til 2247 kcal.Ditt basale kaloribehov (BMR) er 1450 kcal.For å gå ned i vekt bør ditt kaloriinntak ligge på rundt 1798 kcal.For å kunne øke muskelmasse bør ditt kaloriintak ligge mellom 2247 kcal og 2696 kcal. Så hva skal jeg gjøre? Spise mer eller mindre?? Anonymous poster hash: b2079...ba2 Du betyr at du skal ha i deg 1798 kcal de dagene du ikke trener og 2247 de dagene du trener.
Inwe Skrevet 18. juni 2014 #3 Skrevet 18. juni 2014 Det er ikke umulig nei, iallefall om du har noe fett musklene dine kan ta av fra før jeg har økt i muskelmasse på 1300-1800 kcal daglig (holdt på en stund, så kaloriinntaket har variert). Nå har jeg synlige muskler i armer, på rygg og på utsiden av lårene
Inwe Skrevet 18. juni 2014 #4 Skrevet 18. juni 2014 Du betyr at du skal ha i deg 1798 kcal de dagene du ikke trener og 2247 de dagene du trener. Synes 2247 hørtes mye ut på treningsdager om man vil ned i vekt. Jeg går fortiden på 1500 på treningsfrie dager og 1700 på treningsdager, og jeg øker i muskelmasse.
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2014 #5 Skrevet 18. juni 2014 Det er ikke umulig nei, iallefall om du har noe fett musklene dine kan ta av fra før jeg har økt i muskelmasse på 1300-1800 kcal daglig (holdt på en stund, så kaloriinntaket har variert). Nå har jeg synlige muskler i armer, på rygg og på utsiden av lårene Men musklene blir jo også mer synlige når du tar av deg fett, ved du at de har blitt større og ikke bare mer synlige? Anonymous poster hash: a921a...891
Gjest Runforit Skrevet 18. juni 2014 #6 Skrevet 18. juni 2014 Men musklene blir jo også mer synlige når du tar av deg fett, ved du at de har blitt større og ikke bare mer synlige? Anonymous poster hash: a921a...891 Riktig. Når du blir magrere så ser en mer av musklene fordi en blir tynn. Det betyr ikke at en har lagt på seg så mye muskelmasse. Om målet er mer muskelmasse så må kroppen ha nok næring så de får bygget seg opp. Nå aner ikke jeg hvor mye du skal ha i deg av kcal for dett kommer helt an på aktivtetsnivået ditt utenom trening også. Er mange faktorer som spille inn, men sånn som det var lagt frem som TS hadde kalkulert så er det det som jeg skrev.
kråkefjas Skrevet 18. juni 2014 #7 Skrevet 18. juni 2014 Du trenger kalorioverskudd for å bygge muskler, og du må ha underskudd for å redusere lagret fett. Det er ikke så lett å kombinere med andre ord. Det du bør gjøre er å buffe deg opp på muskler (og fett) en periode, Og så slanke av deg fett (og muskler) en periode. Så dersom du gjør dette riktig og ikke taper for mye muskler i slankefasen, så ender du med økt muskelmasse og mindre fett. 1
Gjest brutal_mann Skrevet 18. juni 2014 #8 Skrevet 18. juni 2014 Du betyr at du skal ha i deg 1798 kcal de dagene du ikke trener og 2247 de dagene du trener. Betyr det i klartekst at dager som en trener skal en øke med samme antall kalorier som en forbrenner på treningen?
Gjest Runforit Skrevet 18. juni 2014 #9 Skrevet 18. juni 2014 Betyr det i klartekst at dager som en trener skal en øke med samme antall kalorier som en forbrenner på treningen? Ja. Fordi det du skal spise de dagene du ikke trener er det moderate underskuddet du skal ha for å gå ned i fettprosent. Trener du så brenner du mer kalorier og da blir underskuddet for stort. 1
kråkefjas Skrevet 18. juni 2014 #10 Skrevet 18. juni 2014 Ja. Fordi det du skal spise de dagene du ikke trener er det moderate underskuddet du skal ha for å gå ned i fettprosent. Trener du så brenner du mer kalorier og da blir underskuddet for stort. Beklager, men dette henger ikke særlig på greip. 1
Inwe Skrevet 18. juni 2014 #11 Skrevet 18. juni 2014 Men musklene blir jo også mer synlige når du tar av deg fett, ved du at de har blitt større og ikke bare mer synlige?Anonymous poster hash: a921a...891 Det er jeg enig i, men jeg hadde ikke trent styrke en eneste dag i mitt liv før jeg begynte med dette. Tviler sterkt på at de musklene var der fra før for å si det sånn. De hadde nok vært større i kalorioverskudd, men de er bygget i kaloriunderskudd.
Gjest meh Skrevet 18. juni 2014 #12 Skrevet 18. juni 2014 (endret) Det er mulig å få muskler og gå ned i vekt samtidig bare underskuddet ikke er ekstremt og du er nybegynner. Ellers hadde ingen overvektige som slanker seg benyttet styrketrening. Ja. Fordi det du skal spise de dagene du ikke trener er det moderate underskuddet du skal ha for å gå ned i fettprosent. Trener du så brenner du mer kalorier og da blir underskuddet for stort. Nei. Musklene bygges opp igjen over flere dager etter endt treningsøkt, det er like viktig å få i seg nok mat dagene du hviler. Det som står der er hva som er ideelt, ikke hva som er nødvendig. Endret 18. juni 2014 av meh
Gjest Runforit Skrevet 19. juni 2014 #13 Skrevet 19. juni 2014 Beklager, men dette henger ikke særlig på greip. Hva henger ikke på greip? Utdyp takk.Det er mulig å få muskler og gå ned i vekt samtidig bare underskuddet ikke er ekstremt og du er nybegynner. Ellers hadde ingen overvektige som slanker seg benyttet styrketrening. Nei. Musklene bygges opp igjen over flere dager etter endt treningsøkt, det er like viktig å få i seg nok mat dagene du hviler. Det som står der er hva som er ideelt, ikke hva som er nødvendig. Selvfølgelig bygger man ikke bare dagen man trener. Det er en kontinuerlig prosess om en trener og er aktiv. Det kalles tommelfingerregel at man skal få i seg ekstra kcal de dagene en trener for den dagen krever kroppen mer energi for å ha overskudd til å yte godt på trening og få bygget seg opp igjen.
MiniMjau Skrevet 19. juni 2014 #14 Skrevet 19. juni 2014 Har også fått beskjed av min pt ( vekttrening) å spise et godt måtid etter trening for å gi "mat" til musklene. Både karbs, proteiner og fett. Fylle på rett og slett.
Gjest meh Skrevet 19. juni 2014 #15 Skrevet 19. juni 2014 Hva henger ikke på greip? Utdyp takk. Selvfølgelig bygger man ikke bare dagen man trener. Det er en kontinuerlig prosess om en trener og er aktiv. Det kalles tommelfingerregel at man skal få i seg ekstra kcal de dagene en trener for den dagen krever kroppen mer energi for å ha overskudd til å yte godt på trening og få bygget seg opp igjen. Da misforsto jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå