AnonymBruker Skrevet 18. juni 2014 #1 Skrevet 18. juni 2014 Jeg er nybegynner når det gjelder styrketrening, og tenkte å gå på trening annehver dag. Jeg trente på tirsdag, og har gangesperre nå. Lurte på om det er "farlig" å trene om man er gangesperret? Gjør det vondt verre, eller er det bare å kjøre på? Jeg tenker om jeg må vente til det er helt over, så må jeg sikkert gå 4-5-6 dager mellom hver gang.. Anonymous poster hash: 6917c...b03
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2014 #2 Skrevet 18. juni 2014 Gangsperr er kroppens måte å si at du har overbetalstet musklene dine.Du har nå små flerrer i muskelfiberene, og musklene trenger nå tid til å lege seg å bli hele. En skal alså ikke trene når man har gangsperr. Anonymous poster hash: 319e8...69f
Gjest Runforit Skrevet 18. juni 2014 #3 Skrevet 18. juni 2014 Du kan fint trene så lenge du belaster andre muskelgrupper. Men om du er nybegynner så burde du ikke kjøre så mye styrke. Du burde starte med helkroppsprogram 3 ganger i uka og så avansere når du har bygget opp et godt grunnlag.
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2014 #4 Skrevet 18. juni 2014 Det går over, og etter hvert kan du gjøre det oftere uten å få vondt mellom hver gang. Da jeg begynte med knebøy (med kjempelette vekter) kunne jeg etter første økt nesten ikke sitte på en uke. Etter to slike uker gikk det over til at jeg fint kunne kjøre hardøkt søndag og så påfølgende søndag. Etter to slike uker kunne jeg fint gjøre to ganger i uken, og nå klarer jeg fint tre-fire ganger i uken uten problemer. Når jeg derimot tar en lang pause og begynner igjen, får jeg nesten like vondt som første gangen. Så, de første ukene ville jeg respektert kroppens signaler og heller jogget litt for å myke opp beina, og ikke pushet på med mer styrke på underkropp når du har gangsperr. Anonymous poster hash: 95af0...830
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå