AnonymBruker Skrevet 18. juni 2014 #1 Skrevet 18. juni 2014 Jeg er 17 år gammel, og er en veldig reflektert jente som gjerne har mer livserfaring enn en vanlig 17 åring. Problemet mitt er at jeg føler jeg ikke finner noen venner som passer meg, eller at vi klaffer ordentlig.. Jeg har aldri hatt "faste" venner heller siden vi flyttet veldig mye frem til jeg var 11, da flyttet vi til en liten bygd og jeg kom aldri helt inn i dems "sammfunn, jeg var liksom byjenta for dem.. siste året der på ungdomsskolen kom det en ny jente i klassen, vi er verdens bestevenner den dag i dag og. Men etter ungdomsskolen flyttet jeg til oslo for en ny start og gå på vgs. Jeg har 3 "ordentlige" venninner men de er alt for opptatt med og være med kjæresten. Jeg ser alle andre jenter ha store vennegjenger og samholdet virker så utrolig bra og jeg blir veldig misunnelig, og jeg har så lyst og ha det sånn selv. Men jeg har vokst utrolig mye som person, og merker at de andre på min alder som jeg møter bærer gjerne med seg mye drama, nå sist fikk jeg 2 beskyldninger for og ha baksnakket 2 stk som jeg ikke kjenner eller har møtt i det hele tatt, og jeg har ikke sagt noe om noen. det har ført til at ingen vil prate med meg lenger (heldigvis går ingen av disse menneskene på skolen min) Jeg står på mitt, jeg er ingen løgner og jeg står alltid for ting jeg har sagt. men tydeligvis stoler de på de falske ryktene. Jeg føler liksom jeg ikke finner noen som har lagt barneskoledramaet bak seg, og hver gang jeg blir kjent med noen nye, så virker de bare ikke så interessert i og bli mer kjent. Jeg føler jeg er på et helt annet stadie i livet enn de andre på min alder:( har noen hatt det på samme måte som meg men likevel funnet sin plass? jeg sitter mye alene hjemme og kjeder meg.. føler ikke det er noe mer håp for og finne venner, alle har liksom sin vennegjeng.. Beklager om dette ble et rotete inlegg Anonymous poster hash: 9a4bf...25c Anonymous poster hash: 9a4bf...25c
Honey Dew Skrevet 18. juni 2014 #2 Skrevet 18. juni 2014 Åh, hvor jeg kjenner meg igjen i det du skriver. Det er ikke enkelt å være ung og ha det på den måten. Du er en sterk og fin jente og min anbefaling er at du retter opp ryggen din og stoler på deg selv. Folk som rakker ned på deg, er ikke verdt energien du bruker på dem. Du er altfor verdifull for dem. Har du noen hobbyer som du driver med? Hvis du har det, vil jeg heller anbefale deg å se om du kan finne noen som driver med det samme og som kanskje er litt eldre enn deg selv? Det er søren ikke enkelt å være uten venner, men det er faktisk bedre å være uten enn å ha venner som baksnakker deg. Faktisk. Jeg vet at det ikke er enkelt å være ung i dag, for å bruke en floskel. Selv har jeg faktisk aldri hatt venner, men jeg har det godt i mitt eget selskap. Av og til savner jo også jeg venner, men bedre uten venner enn med falske venner. Du kan stole på meg når jeg sier at du nok vil finne gode venner etterhvert. Det har jo mye å si hvilket miljø du beveger deg i. Kanskje et miljøskifte hadde vært tingen? Det er ikke så mange råd jeg kan komme med, men jeg håper at dette kan hjelpe deg litt...
Tarsan97 Skrevet 18. juni 2014 #3 Skrevet 18. juni 2014 Du virker intelligent og reflektert. Du har bare havnet mellom noen stoler du. Når det går litt tid og du kommer deg litt ut der i virkeligheten treffer du folk. Det er en god regel og være ærlig og å løfte folk opp heller enn å sabotere dem. Det vises liksom på det ubevisste planet når det går litt tid. Folk lukter deg. Forstår det sånn att du går på skolen enda ? Det er ett ustabilt flyktig miljø. Det er kanskje lurt og oppsøke miljøer som tiltaler en og engasjere seg i ting. Da blir en fort kjent med folk. Når jeg jobbet i Sverige kjøpte jeg en liten gammel båt. Da var jeg medlem i båtklubben liksom, var på møter og reiste på turer i helgene. Ble kjent med mange fort. Bare ett eksempel. Vi satt under Abba Agnetas hus ved mælaren og grillet pølser før vi reiste til Stockholm, hørte på band og diskuterte verdensproblemer. Måtte bare si det og. Det går fint med deg, for du er oppvakt.
villas Skrevet 18. juni 2014 #4 Skrevet 18. juni 2014 Åh, hvor jeg kjenner meg igjen i det du skriver. Det er ikke enkelt å være ung og ha det på den måten. Du er en sterk og fin jente og min anbefaling er at du retter opp ryggen din og stoler på deg selv. Folk som rakker ned på deg, er ikke verdt energien du bruker på dem. Du er altfor verdifull for dem. Har du noen hobbyer som du driver med? Hvis du har det, vil jeg heller anbefale deg å se om du kan finne noen som driver med det samme og som kanskje er litt eldre enn deg selv? Det er søren ikke enkelt å være uten venner, men det er faktisk bedre å være uten enn å ha venner som baksnakker deg. Faktisk. Jeg vet at det ikke er enkelt å være ung i dag, for å bruke en floskel. Selv har jeg faktisk aldri hatt venner, men jeg har det godt i mitt eget selskap. Av og til savner jo også jeg venner, men bedre uten venner enn med falske venner. Du kan stole på meg når jeg sier at du nok vil finne gode venner etterhvert. Det har jo mye å si hvilket miljø du beveger deg i. Kanskje et miljøskifte hadde vært tingen? Det er ikke så mange råd jeg kan komme med, men jeg håper at dette kan hjelpe deg litt... Ja, helt enig.. det ville blitt helt feil for meg og prøve og krype tilbake til de vennene der.. Jeg liker og danse og ri, så har tenkt på og kanskje starte i en stall.. men her i oslo koster det jo faktisk penger for og HJELPE eieren med hesten noen dager i uka.. aldri opplevd det på andre steder! Går jo på danetimer på treningssenteret men er ikke så lett og komme i kontakt med noen der.. :/
villas Skrevet 18. juni 2014 #6 Skrevet 18. juni 2014 Du virker intelligent og reflektert. Du har bare havnet mellom noen stoler du. Når det går litt tid og du kommer deg litt ut der i virkeligheten treffer du folk. Det er en god regel og være ærlig og å løfte folk opp heller enn å sabotere dem. Det vises liksom på det ubevisste planet når det går litt tid. Folk lukter deg. Forstår det sånn att du går på skolen enda ? Det er ett ustabilt flyktig miljø. Det er kanskje lurt og oppsøke miljøer som tiltaler en og engasjere seg i ting. Da blir en fort kjent med folk. Når jeg jobbet i Sverige kjøpte jeg en liten gammel båt. Da var jeg medlem i båtklubben liksom, var på møter og reiste på turer i helgene. Ble kjent med mange fort. Bare ett eksempel. Vi satt under Abba Agnetas hus ved mælaren og grillet pølser før vi reiste til Stockholm, hørte på band og diskuterte verdensproblemer. Måtte bare si det og. Det går fint med deg, for du er oppvakt. Takk, føler meg som en intelligent og reflektert jente og! Ja prøver jo og finne noen nye hobbyer som jeg ikke har holdt på med før men er ikke så lett på min alder vil jeg si :/
villas Skrevet 18. juni 2014 #7 Skrevet 18. juni 2014 Vurdert å bli med i skolerevyen? har ikke det hos oss!
Gjest Steamboat Skrevet 18. juni 2014 #8 Skrevet 18. juni 2014 har ikke det hos oss! Om du starter tredjeåret kan du jobbe med russearrangementer.
villas Skrevet 18. juni 2014 #9 Skrevet 18. juni 2014 Om du starter tredjeåret kan du jobbe med russearrangementer. Ja, men nå starter jeg bare på 2 året :/
Tarsan97 Skrevet 18. juni 2014 #10 Skrevet 18. juni 2014 Takk, føler meg som en intelligent og reflektert jente og! Ja prøver jo og finne noen nye hobbyer som jeg ikke har holdt på med før men er ikke så lett på min alder vil jeg si :/ Nei, du er i en vanskelig plass akkurat nå som sikkert mange kjenner seg litt igjen i. Studier, hjemmefra osv. Det er tøft faktisk. Som når vi manner blir røska ut i millitæret uten å ha bedt om det, jeg var 18 da. Ikke helt det samme ,men jeg skjønner att det er en slags kronisk belastning. Trøst deg med att de fleste opplever nok noe lignende. Alderen din er jo med på å lage det tøft og, bare 17...Men det er ikke bare en klisje att det er lurt med en utdannelse altså, om en ikke vil vaske i lag med de Polske resten av livet liksom. Håper du fullfører den da for du skal melke resultatet etterpå hver eneste dag, resten av livet . Tror det går bra jeg, tenk positivt. Hadde du vert Spansk hadde du slitt å utdannet deg til arbeidsløshet og pengelens, det gjør ikke du i Norge. De sliter de. Du kan velge hva hjernen din skal tenke vet du. Kjør på frøken, ønsker deg alt bra.
Honey Dew Skrevet 18. juni 2014 #11 Skrevet 18. juni 2014 Ja, helt enig.. det ville blitt helt feil for meg og prøve og krype tilbake til de vennene der.. Jeg liker og danse og ri, så har tenkt på og kanskje starte i en stall.. men her i oslo koster det jo faktisk penger for og HJELPE eieren med hesten noen dager i uka.. aldri opplevd det på andre steder! Går jo på danetimer på treningssenteret men er ikke så lett og komme i kontakt med noen der.. :/ Det høres ut som noen skikkelig morsomme hobbyer. Har du mulighet til å tjene litt penger slik at du kan få råd til å jobbe i en stall? Kanskje noe helgearbeid eller lignende? Nå vet jeg ikke hva slikt stallarbeid koster (helt tullete at man må betale for å passe andre sine hester, spør du meg).
villas Skrevet 18. juni 2014 #12 Skrevet 18. juni 2014 Det høres ut som noen skikkelig morsomme hobbyer. Har du mulighet til å tjene litt penger slik at du kan få råd til å jobbe i en stall? Kanskje noe helgearbeid eller lignende? Nå vet jeg ikke hva slikt stallarbeid koster (helt tullete at man må betale for å passe andre sine hester, spør du meg). Ja, men lønnen min er så dårlig at jeg bare tjener noen hundre kroner på en dag.. og de trenger ikke vakter så ofte har prøvd og lete etter noe annet men det er jo så utrolig vanskelig når man er under 18. Ja ikke sant? det gir jo bare dem mindre arbeid..
Gjest Steamboat Skrevet 18. juni 2014 #13 Skrevet 18. juni 2014 Jeg liker og danse og ri, så har tenkt på og kanskje starte i en stall.. men her i oslo koster det jo faktisk penger for og HJELPE eieren med hesten noen dager i uka.. aldri opplevd det på andre steder! Går jo på danetimer på treningssenteret men er ikke så lett og komme i kontakt med noen der.. :/ Tror ikke det er vanlig at det koster penger å hjelpe eieren med hest. En venninne av meg hadde hest i Oslo, hun fikk ikke betalt for hjelpen. Ville sjekket andre staller om jeg var deg, eventuelt snakket direkte med eierene i stedet for å de som eier stallen. Vet ikke hva du mener med at du ikke får kontakt med folk på dansetimene, men om det ikke står på at du er sjenert så kan du kanskje ta dansetimer andre steder? De jeg kjenner som går på dans har det ganske sosialt.
Honey Dew Skrevet 20. juni 2014 #14 Skrevet 20. juni 2014 Ja, men lønnen min er så dårlig at jeg bare tjener noen hundre kroner på en dag.. og de trenger ikke vakter så ofte har prøvd og lete etter noe annet men det er jo så utrolig vanskelig når man er under 18. Ja ikke sant? det gir jo bare dem mindre arbeid.. Det at du må betale for å jobbe i stallen minner meg en smule om slaveri. Kan ikke skjønne at dette er lov engang jeg. Er det andre staller i nærheten som du kan spørre?
SuperFace Skrevet 20. juni 2014 #15 Skrevet 20. juni 2014 (endret) Ja, helt enig.. det ville blitt helt feil for meg og prøve og krype tilbake til de vennene der.. Jeg liker og danse og ri, så har tenkt på og kanskje starte i en stall.. men her i oslo koster det jo faktisk penger for og HJELPE eieren med hesten noen dager i uka.. aldri opplevd det på andre steder! Går jo på danetimer på treningssenteret men er ikke så lett og komme i kontakt med noen der.. :/ Hva med å oppsøke travstaller istedenfor rideskoler? Der er det ofte mer "folkelig" miljø enn ridemiljøet, og mange av travtrenerne trenger faktisk hjelp i stallen og er villige til å gi betaling for det. Det er også mange som liker at travhestene deres får litt ridetrening så du kan så absolutt få ridd uansett. Endret 20. juni 2014 av SuperFace
Pepperkakesmulen Skrevet 20. juni 2014 #16 Skrevet 20. juni 2014 Hadde det også som deg, for et par år siden. Jeg følte at jeg ikke fant tilhørighet noen steder, selv om jeg fikk noen nye venner, så var det ikke ordentlige "venner". Følte meg utrolig ekskludert fra alle vennegjenger, og var så lei meg for at jeg ikke hadde noen ordentlige venner selv. Jeg er en veldig sosial jente som oppriktig bryr meg om de rundt meg, men følte at jeg ikke ble sett av noen. Plutselig så endret alt seg, fordi jeg tok initiativ på facebook til å snakke med hun som i dag er min beste venninne. Man må ta litt sjanser, og ikke være redd for å være teit. Det er flere som føler det som deg, du må bare holde motet oppe. Det tar tid å få venner, men det er verdt strevet. I dag har jeg en vennegjeng jeg setter utrolig stor pris på, og selv om vi nå skilles pga. videregående, så er jeg sikker på at jeg har fått flere venner jeg vil ha for resten av livet. Du må bare holde motet oppe, prøv å ta kontakt med noen du synes virker hyggelige, selv om det er skummelt. By på deg selv!
villas Skrevet 20. juni 2014 #17 Skrevet 20. juni 2014 Hva med å oppsøke travstaller istedenfor rideskoler? Der er det ofte mer "folkelig" miljø enn ridemiljøet, og mange av travtrenerne trenger faktisk hjelp i stallen og er villige til å gi betaling for det. Det er også mange som liker at travhestene deres får litt ridetrening så du kan så absolutt få ridd uansett. det har jeg ikke tenkt på, skal se litt rundt
villas Skrevet 20. juni 2014 #18 Skrevet 20. juni 2014 Det at du må betale for å jobbe i stallen minner meg en smule om slaveri. Kan ikke skjønne at dette er lov engang jeg. Er det andre staller i nærheten som du kan spørre? tro meg jeg har hørt rundt i både oslo og akershus, alle skal ha penger :/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå