Gjest Ninni90 Skrevet 18. juni 2014 #1 Skrevet 18. juni 2014 Jeg har oppdaget en kule i lysken, på størrelse med en ert. Kan være en hovnet lymfeknute, men på nettet står det at det kommer som oftest når man er syk eller har vert syk. Noe jeg bør bekymre meg for? Tenker liksom kreft med en gang man finner kuler :S Men vil ikke virke hysterisk å gå til legen med en gang. Kan det komme av barbering?
Unika Skrevet 18. juni 2014 #2 Skrevet 18. juni 2014 Det kommer som oftest av barbering ja! Hatt det selv mange ganger. Er den ikke borte om 3-4 uker, oppsøke lege.
krøllekrall Skrevet 18. juni 2014 #3 Skrevet 18. juni 2014 En lymfeknute kan bli litt forstørret (den er der alltid, men kan først palperes når den er forstørret) som resultat på reaksjoner i omkringliggende vev. I lysken er dette typisk kjønnsorganer. Det kan være en lett follikulitt (hårsekkbetennelse, røde "nupper" etter barbering, det kan være et sår i slimhinnene, det kan være en kvise i området osv. Det trenger absolutt ikke være en manifest infeksjon av noe slag. En slik lymfeknute varer ved et par uker. Så lenge den ikke vokser veldig, blir rød, hoven, varm (abscess?) - kan du fint se dette an et par uker før du evt bestiller en legetime for en sjekk.
Gjest -_Tove_- Skrevet 18. juni 2014 #4 Skrevet 18. juni 2014 Det er nok bare lymfeknuter ja. Jeg kan kjenne en i lysken på hver side, og de er der og er like store enten jeg er syk eller ikke
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå