Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjæresten og jeg har vært sammen i 6 mnd. I starten hadde jeg ganske god selvtilit, men nå føler jeg meg mer og mer usikker på mitt eget utseende. Han kan gi meg en kompliment og så litt etter så kritiserer han noe ved meg. F. eks i dag sa han først "Åh, så søt du er i dag!" og så "Du har fått en litt sånn lys bart... pleier du ikke å vokse den?" Så prøver jeg å forklare for han at det er normalt for jenter (og mennesker generelt) å ha små, tynne hår på hele kroppen. Inkludert overleppen. For det er det det er: små hår. Ikke en bart. Greia er at han klarer alltid å lire av seg slike kommentarer. Ofte, men ikke alltid i litt tid etter en kompliment. Jeg begynner å bli litt lei for å være ærlig. Og jeg har prøvd å si det til han. Spørre han hvorfor han må se etter det som er "feil" eller som han ikke liker. Vet ikke helt om dette er noe det går ann å svare på, men måtte bare få det ut.

Anonymous poster hash: afeb5...0d5

Anonymous poster hash: afeb5...0d5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Han mener det nok ikke vondt. Vi menn tenker ikke nødvendigvis på sånt, han bare ser noen dun på overleppa di og sier det. Dumt er det helt sikkert, ondt er det neppe. Sier ikke at det å være mann gir oss rett til å være duster, men man tillegger jo slike kommentarer ganske forskjellig vekt.

Du får bare si det rett ut: Jeg synes det er noe dritt å høre, og slutt med det. Si at du skjønner at det neppe er ment vondt, men at det ikke er noe hyggelig, og minn ham på det hvis han sier sånt igjen. Han mener ganske sikkert ikke å være jævlig.

Anonymous poster hash: 776de...a04
  • Liker 4
Skrevet

Ser ikke problemet i at han sier du har synlig hår der? Jeg ville takket for at han sa i fra så jeg kunne vokset den, for jeg synes ikke noe om å gå rundt med synlig hår på overleppa. Ikke noe å ta seg nær av, men såklart reagerer folk på forskjellige ting.

Hvis dette er noe du virkelig misliker (som du sier du gjør) så sett deg ned å ha en seriøs samtale med han hvor du forklarer hvorfor du reagerer og hva du ikke liker ved at han sier sånt til deg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva mer sier han da?

Kjæresten min kan fint lirke av seg noe sånt. Skjønner det ikke føles greit, men sånn du selv sier, alle har det ;)

Anonymous poster hash: d3ef5...ea6
AnonymBruker
Skrevet

Tull. Jeg skjønner ts.

Kjæresten hennes er veldig umoden." Du har fått en litt sånn lys bart... pleier du ikke å vokse den?" ..er hans måte å kritisere ts på en fordekt måte at hun bør fjerne hårene. Han er bare veldig smart og sier det ikke direkte.

TS bør slå opp med kjæresten. Hvis han får deg til å føle deg mindreverdig og gir deg mindre selvtillitt er det ingen vei tilbake. Han bryter deg sakte med sikkert ned.

I et forhold skal man bygge opp hverandre. Kjæresten til TS må selvfølgelig behandle henne som en prinsesse.

Anonymous poster hash: 544c2...2b3
  • Liker 3
Skrevet

Hva mer sier han da?

Kjæresten min kan fint lirke av seg noe sånt. Skjønner det ikke føles greit, men sånn du selv sier, alle har det ;)

Anonymous poster hash: d3ef5...ea6

Nettopp! Alle har det, så hvorfor poengterer han at jeg har det? ...

AnonymBruker
Skrevet

"Nitpicking" kalles det vel. Å plukke på små detaljer som egentlig ikke betyr noe. Vanligvis et symptom på at det er noe annet han egentlig irriterer seg over men som kanskje er for vanskelig å snakke om.

Feks vanskelig å snakke om at du har lagt på deg 10 kilo så da klager vi på små ansiktshår i stedet...

Anonymous poster hash: 25b2f...ba0
  • Liker 2
Skrevet

"Nitpicking" kalles det vel. Å plukke på små detaljer som egentlig ikke betyr noe. Vanligvis et symptom på at det er noe annet han egentlig irriterer seg over men som kanskje er for vanskelig å snakke om.

Feks vanskelig å snakke om at du har lagt på deg 10 kilo så da klager vi på små ansiktshår i stedet...

Men så har jeg ikke lagt på meg eller noe annet som jeg godt kan skjønne at han ville irritert seg over. Jeg er sunn og hygienisk og alt det der..

AnonymBruker
Skrevet

Men så har jeg ikke lagt på meg eller noe annet som jeg godt kan skjønne at han ville irritert seg over. Jeg er sunn og hygienisk og alt det der..

Kan hende han irriterer seg over noe annet da, kanskje han føler at han mangler fritid i forholdet eller hva som helst. Men uansett, den eneste måten og finne ut av dette på er å spørre ham eventuelt snakke med en kompis om kanskje han kan ta en prat.

AnonymBruker
Skrevet

Dump han! Skjønner dere ikke at en mann bør behandle sin kjæreste som en prinsesse? Og når de har vært sammen i kun 6 mnd bør han ihvertfall være snill og oppmerksomhet. Lurer på hvordan han er om 2 år og kanskje hun har lagt på seg 3 kilo..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror (som jeg også sa tidligere her) at det ikke har falt ham inn at dette svir såpass. Ser ingen grunn til å anta at dette er et resultat av velkalkulert og kynisk spill, akkurat, det er nok bare tanketomt. Mange menn er mer direkte, og nettopp fordi alle har det tenker jeg han ikke synes det er særlig kontroversielt å påpeke at det også gjelder deg. Han så det og sa det til deg, siden han (ut fra utsagnet hans) trodde du vanligvis fjernet det.

Det blir overanalysering her. Ta det fra en mann som skjønner at det går an å si sånt uten å ha noen skjulte motiver: Det er nok ikke noe å dvele ved. Gi ham beskjed om at det her mottas som ufine kommentarer mot deg, så endrer det seg nok. Å si fra om at "det er helt vanlig, mennesker har det" gjør ikke at han slutter, selv om det forsåvidt er riktig.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dump han! Skjønner dere ikke at en mann bør behandle sin kjæreste som en prinsesse? Og når de har vært sammen i kun 6 mnd bør han ihvertfall være snill og oppmerksomhet. Lurer på hvordan han er om 2 år og kanskje hun har lagt på seg 3 kilo..

En mann bør være snill og velmenende med sin kjæreste (og vice versa). Derimot kan det å være unnskyldelig korttenkt, slik jeg synes det fremstår som er tilfelle her, fint løses uten å gå rett til brudd. Gi klar beskjed om at dette mottas annerledes enn det trolig er ment og se om det forandrer seg.

• Liker 1
Gjest Coolaid
Skrevet

Kanskje du bør si med en litt streng stemme at "dette kommer ikke til å fungere særlig lenge om du ikke gir deg..."

Tar han ikke hintet da og slutter å påpeke ting så sier det vel sitt.

Gjest KeyserSoze
Skrevet

Uff for en tosk...man må jo skjønne såppass at man ikke sier at kjæresten har bart?

Jeg har en kollega som sa at jeg begynte å få rynker rundt øynene ...Så lo han.. greit at det er for å erte men enkelte ting sier man ikke til en jente. Jeg sa at han virkelig ikke kunne å Snakke med damer og ba han holde kjeft . Jeg foreslår at du gjør det samme :P

• Liker 1
Skrevet

Bare svar "Skjerp deg." hver eneste gang han pirker på deg.

• Liker 1
Gjest Heartbeat
Skrevet

En mann skal få sin kvinne til å blomstre , ikke visne!

Si klart ifra eller dropp han

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...