BlendaSensitive Skrevet 18. juni 2014 #1 Skrevet 18. juni 2014 (endret) Jeg er 37 år, overvektig (ikke innbildt, etter BMI), sjukt utrent, puster som en hval bare det er en liten oppoverbakke! Bekkenløsning fra graviditet nummer to (fødsel for snart 2 år siden) er fremdeles tilstede. Jeg har musearm, senebetennelse fra fingertupp til skulder. You name it. Jeg vil altså: - ned i vekt. - opp i styrke - opp i kondisjon - bli kvitt/redusere mine kroppslige vondter. 20 mai begynte jeg å trene igjen, var en smule sjokkert over hvor dårlig form jeg er, i styrke også. Første mål: 3 km på 30 minutter klarte jeg etter noen dager. (var vel mest å venne kroppen til fysisk aktivitet) Andre mål: 3,5 km på 30 minutter/snitt hastighet på 7 km/t i 20-30+ minutter. NESTEN der nå. Jeg trener på helsestudio 4-6 ganger i uka, hadde en uke med bare to treninger (mannen borte og barnehage stengt) Mest styrke med litt oppvarming/kardio (15-30 minutter) eller bodybalance/bodycombat. (dette bare fire ganger tilsammen på denne tiden, mest for variasjon og inspirasjon + presse seg litt der.) Idag loggførte jeg for første gang min styrketrening. De første gangene var det katastrofe i hvor lite vekt jeg kunne ta... Trener med vekter opp mot 8-12 x3. Litt lettere vekter første rep, tungt de to andre rep. Legger vekt på god teknikk, ikke noe hiving med kropp - gjør ingen brystøvelser pga nakke/rygg. (anbefalt av fysio/naprapat/kiropraktor) Dagen idag: Frokost: naturell lett youghurt med en rejal dose av blandede bær. En kopp kaffe med lett melk. Trening: Leg press: 70 kilo som max vekt Abductor: 50 kg Adductor: 45 Leg curl: 25 kg Leg extention: 25 Low row: 5/6 (usikker på hva tallene betyr, må vel være mer en 6 kilo!!) Nedpress: 4 (^^) Bicep fri vekt: 5 kilo Tricep nedtrekk stang: 5 kilo Planken 30 sek 1. gang. 2. gang ...*flau* 10 sek?? Planken på siden med knær ned i bakken. Også gjør jeg sånn øvelse der man ligger på siden, og hever opp mot taket den øverste foten. (rak kropp/ben) Lunsj når jeg kom jem: tre stekte egg, to sopp+tre kokt skinke, to lavkarbo brød. Ett knekkebrød med ost. Middag senere: wok med svinefilet/ quorn. Dette er helkroppsprogrammet, om jeg trener hver dag, deler jeg det opp i to. Imorgen har jeg tenkt vie treningen til bare intervall/kario... Og så helkropp igjen på fredag. Denna uka: Trente ikke mandag ( to pass söndag), tannlege med tannuttrekk igår, trening idag, torsdag og fredag. Helgen i bryllup... Noen kommentarer??? Synes ikke jeg har gått så mye ned i vekt som jeg ønsket (80-78 kg), har dog mistet noen cm på hofter, mage, lår. Men med sosial omgang, utdrikningslag, jordbär.... Edit: ser jo fryktelig lite mat ut, men spiser meg veldig mett til lunsj og middag! Og ikke alltid jeg spiser såpass sunt. Men spiser normal mat, men bytter ut ris/pasta/brød med annet. Mye fisk, grønnsaker, vegetarisk, etc. Edit 2: endret til norsk ø. + knekkebrød som mellom måltid. Endret 18. juni 2014 av BlendaSensitive
BlendaSensitive Skrevet 18. juni 2014 Forfatter #3 Skrevet 18. juni 2014 Det var det vi hadde. Og sparer noen kaloerier..... Har fått en ny greie på morgenen for tiden, at jeg ikke orker noe særlig med frokost. Men youghurt og bær går ned. I blandt lager jeg smoothie. (bær,banan, youghurt/melk)
BlendaSensitive Skrevet 19. juni 2014 Forfatter #4 Skrevet 19. juni 2014 Håper noen svarer snart- Idag: Frokost: 2 grove brødskiver leverpostei/agurk + kaffe. Kaffe Trening: 30 min hard ntervall på tredemølle. 10 minutter ro/crossmaskin, 20 min tredemølle - gå raskt. to tynne brødskiver med leverpostei. 30 gram sukkerfri marsipan/sjokolade. (ja jeg var i butikken, fryktelig sulten!!) Gresk youghurt og bær Middag senere: ovnstekt and + grønnsaker.
BlendaSensitive Skrevet 22. juni 2014 Forfatter #6 Skrevet 22. juni 2014 Vet du hvor mange kcal du inntar?' Etter tips fra deg (tror jeg) så har jeg lagen meg en bruker på myfitnesspal.com. Der har jeg lagt inn alt jeg spiser. Og trener. Kom opp til at jeg spiste for ca 2000 kalorier på torsdagen, og i følge kalkulatoren kunne jeg/skulle (?) spist 200 kalorier til, for å ligge 500 kal i underskudd denne dagen jeg trente mye. Kan være en årsak til at jeg har vært mye trøtt etter at jeg begynte og trene, at jeg spiser for lite enkelte dager, og blir slapp av det. Og effekten uteblir. Har bare registrert en dag enn så lenge, vært midtsommerhelg og bryllup i helgen, så nå har jeg spist helt over stokk og stein. Imorgen er hverdagen tilbake!
Gjest Runforit Skrevet 22. juni 2014 #7 Skrevet 22. juni 2014 Etter tips fra deg (tror jeg) så har jeg lagen meg en bruker på myfitnesspal.com. Der har jeg lagt inn alt jeg spiser. Og trener. Kom opp til at jeg spiste for ca 2000 kalorier på torsdagen, og i følge kalkulatoren kunne jeg/skulle (?) spist 200 kalorier til, for å ligge 500 kal i underskudd denne dagen jeg trente mye. Kan være en årsak til at jeg har vært mye trøtt etter at jeg begynte og trene, at jeg spiser for lite enkelte dager, og blir slapp av det. Og effekten uteblir. Har bare registrert en dag enn så lenge, vært midtsommerhelg og bryllup i helgen, så nå har jeg spist helt over stokk og stein. Imorgen er hverdagen tilbake! Vanskelig å si ut i ifra en dag, men om du over tid spiser for lite og trener en del så vil du merke at du blir slapp, trøtt og sliten ja. Selv om du noen dager innimellom spiser litt mer enn du skal så er det hverdagen som teller og med for lite mat så fungerer du ikke optimalt. Hva er høyde, alder og vekt? Husk at dess større du er dess mer kalorier trenger du. Selv om du skal ned i vekt.
BlendaSensitive Skrevet 23. juni 2014 Forfatter #8 Skrevet 23. juni 2014 (endret) Jeg er 37 år, 160cm, og nå 79 kilo. (80 kilo da jeg tok tak i det) Har fått betydlig mer muskler siden 20 mai, ser og kjenner det på armer/mage og ben spesielt. Bruker myfitnesspal, skal väre nöje med å logge mat og trening! (veier maten for å väre sikker!) Endret 23. juni 2014 av BlendaSensitive
Pringle Skrevet 23. juni 2014 #9 Skrevet 23. juni 2014 (endret) Ja, vei alt som ikke er ferdigveid, og sjekk at det er riktige verdier i myfitnesspal (bruk feks http://www.matvaretabellen.no/?language=no og bama.no for råvarer og sjekk pakka eller produsentens hjemmesider). Vær veldig konservativ med å registrere trening, eller dropp registreringen helt, for mange målere og oversikter overestimerer veldig (for å please brukeren, antageligvis, men det hjelper en jo ikke hvis man spiser opp kaloriene man har trent og vel så det, i god tro). Endret 23. juni 2014 av Pringle
BlendaSensitive Skrevet 23. juni 2014 Forfatter #10 Skrevet 23. juni 2014 Æsj, kjedelig hvis man ikke kan stole på det man legger inn! Jeg bruker plusse på litt extra her og der, forå være sikker. Idag feks mener den jeg har spist for 1473 kalorier! Og burde ligge på drøyt 1800 kalorier, med trening inregnet. Synes det er rart det er så lite ja..... Men ok, litt sulten nå på kvelden, men spiser nok ikke for 400 kalorier før jeg legger meg. Såå sulten er jeg ikke. Har tatt med stekeolje, den SS med dressing, smør på skiva, etc. Merker dog jeg lar være småspise, da jeg må legge inn alt, hehe!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå