Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vanlig? Er du det?

Jeg er på facebook, men har aldri involvert meg der med mine kollegaer eller sjefen. Men jeg vet de er der.

Synes på en måte det er greit å skille jobb med mer private ting utenom. Hva mener du?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har noe sosial kontakt utenom jobben med mine kolleger, så for meg er det greit.

Vi har byttet sjef nylig. Gamle sjefen min har jeg på listen, tror det var han som la meg til først. Nye sjefen er mer typen man har på linkedin, ikke facebook.

Jeg har dog sluttet å legge til folk med mindre de legger til meg eller det føles praktisk av en eller annen grunn.

Det er også greit å se den siden av folk og neon ganger få vite hva som foregår i livene deres, gir jo noe å prate om i lunsjen dersom det har skjedd noe spesielt.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er venn med mine to nærmeste kolleger på facebook. Vi kjente hverandre før jeg begynte i jobben. Jeg er ikke venn med de andre 23 på avdelingen, ei heller med sjefen.

Anonymous poster hash: 1f4a7...e7b

Gjest Regnstorm
Skrevet

Kommer an på om jeg anser dem som venner eller ikke, akkurat som med alle andre jeg har på vennelisten.

• Liker 1
Gjest Lights
Skrevet

Sjef hadde jeg ikke turt med alle de gale påstandene jeg har lest i media og her inne. Er visst vanlig at folk tror de har rett til å stille spørsmål ved for eksempel en sykemelding om de kan finne noe annet på sosial media enn et bilde av at du ligger rett ut i en sykehusseng.

Skrevet

Jeg har mange på listen min jeg ikke anser som venner, men bekjente, elelr knapt nokdet.

Feks klassekamerater fra barneskolen jeg ikke har sett på 20 år.

Gjest fotballflue
Skrevet (endret)

Jeg har både kollegaer og sjefen på Facebook.

Endret av fotballflue
Gjest New_Girl
Skrevet

Har både kollegaer og sjefen på Facebook. Har ikke opplevd noe negativt med det.

Gjest Blondie65
Skrevet

Sjefen er på Facebook, men han legger ikke til kolleger. Det er en bevisst politikk fra vedkommendes side. Andre kolleger har jeg på Facebook.

AnonymBruker
Skrevet

Ikke sjefen, men flere kollegaer. Alle la til hverandre hele tiden, og føltes sært å takke nei. Liker egentlig ikke å ha de der, ingen er venner på fritiden (eller på jobb, jeg bare jobber tilfeldigvis samme sted som de). Men har løst problematikken ved å putte de i egen gruppe og skjule en god del for de. Så de får se bilder og noen random oppdateringer bare.

Anonymous poster hash: 19002...297

Skrevet

Har noen kollegaer som venn på facebook, noen har lagt til meg og jeg har lagt til noen. Har et godt forhold til alle på jobb. Sjefen er på facebook, men vi er ikke venner. Deler svært lite på facebook, så føler ikke at jeg trenger å skjule noe.

Skrevet

Kollegaer ja, men ikke sjefen (vet faktisk ikke om h*n er på fb).

Skrevet

Alle vi som jobber sammen er gode venner, så ja de har jeg på FB. Hun ene er bestevenninna mi itillegg. Sjefen har ikke FB :)

Skrevet

Jeg er venn med to av de andre i ledelsen. Jeg er ikke venn med noen av lærerne og kun med en foresatt (vi var venner lenge før jeg fikk jobben). Om en lærer legger meg til som venn aksepterer jeg det, men jeg legger ikke til lærerne.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber på en liten plass med en sjef og kun fire ansatte. Har et godt forhold til alle, og for min del kunne jeg godt hatt de andre som facebookvenner, både sjef og kolleger. Jeg hadde det før, så gamlesjefen og gamlekollegene er jeg venner med. De nye som er kommet inn de siste par årene har det ikke blitt til at jeg er fb-venner med - jeg legger nesten aldri til noen selv, og de har ikke tatt initiativ til det heller, så da er det like greit sånn. Vi har en facebookgruppe for jobben som vi kan bruke til å dele bilder og stille spørsmål, så da er egentlig alle behov dekket.

Anonymous poster hash: 43e42...1f2
Skrevet

Har sjefen og de 10-15 kollegaene jeg kjenner best på facebook (stort firma).

Jeg legger ut bilder av katta en gang i skuddåret og ellers ingenting, så gjør veldig lite om halve verden ser det - men allikevel vil jeg ikke ha "falske" venner på facebook, bare folk jeg kommer godt overens med i virkeligheten. Derfor begrenset til kun mine nærmeste kollegaer. Har akseptert alle venneforespørsler fra kollegaer untatt èn, da (han forsøkte å flørte med meg selv om det står tydelig at jeg er gift).

AnonymBruker
Skrevet

Venn med alle kollegaer, men ikke med sjefen (som alle på jobb har minimal kontakt med uansett. Tror ingen har henne på vennelista, nei).
Vi finner på ting utenfor jobb nå og da, så da føles det naturlig å regne dem som venner også.

Anonymous poster hash: 077a5...394
Skrevet

Jeg har kollegaer og sjefen på facebook ja, men det er ikke så farlig i mitt tilfelle for det er ganske godt miljø der så de blir mersom venner på fritiden også, samtidig som jobb.

Er ikke som at jeg legger ut hele livet mitt på fb heller sånn uansett så er ikke noe de ser der om privatlivet mitt som ellers skulle til å si :laugh:

• Liker 1
Skrevet (endret)

Har ca. halvparten av kollegene mine på Face, men sjefen vil jeg helst holde utenfor.

Edit; "holde utenfor" som i vil ikke ha henne som venn på Face, slik at dere ikke misforstår. Vi har en god tone, men ikke på den måten.

Endret av FantasDick
Skrevet

Jeg har sjefen og alle mine kollegaer, av de som er på Facebook iallefall. Vi er en liten bedrift på rundt 10 stk, og jeg omgås ikke med dem på fritiden. Men vi har et godt miljø, og kommer godt overens på jobb.

Hadde jeg hatt et annet yrke med en annen struktur over seg, kunne det fort blitt annerledes. Det kommer veldig an på hvilken jobb man har, tror jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...