AnonymBruker Skrevet 18. juni 2014 #1 Skrevet 18. juni 2014 jeg bor i en nynorsk kommune men har alltid skrevet bokmål. I det siste har jeg fått masse post fra f.eks skattedritet med hele heftet på nynorsk. Jeg har prøvd å bite tenna sammen og lese meg frem til om det står hvordan man skifter til bokmål, men uten hell. Er det slik at fra hver enkelt ..drit.. man får i posten må man endre til bokmål, eller holder det å gjøre det engang, så blir all post fra kommunen eller hvor det blir sendt fra, på bokmål? Hvor gjør jeg det?? Jeg får helt fnatt! Er fortsatt irritert da jeg ikke skjønner 25% av hva det står, og må konsentrere meg mye ekstra. Håper ikke det er en avansert prosess, der det nesten er enkele å flytte til en bokmål kommune. Anonymous poster hash: 7222d...5c6
Gjest Evel Skrevet 18. juni 2014 #3 Skrevet 18. juni 2014 På altinn kan du velge bokmål eller nynorsk under profilen din mener jeg?
Rskre Skrevet 19. juni 2014 #4 Skrevet 19. juni 2014 jeg bor i en nynorsk kommune men har alltid skrevet bokmål. I det siste har jeg fått masse post fra f.eks skattedritet med hele heftet på nynorsk. Jeg har prøvd å bite tenna sammen og lese meg frem til om det står hvordan man skifter til bokmål, men uten hell. Er det slik at fra hver enkelt ..drit.. man får i posten må man endre til bokmål, eller holder det å gjøre det engang, så blir all post fra kommunen eller hvor det blir sendt fra, på bokmål? Hvor gjør jeg det?? Jeg får helt fnatt! Er fortsatt irritert da jeg ikke skjønner 25% av hva det står, og må konsentrere meg mye ekstra. Håper ikke det er en avansert prosess, der det nesten er enkele å flytte til en bokmål kommune.Anonymous poster hash: 7222d...5c6 Trollar du? Dersom ikkje, verkar du litevetta dum.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå