Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg må kjøpe nytt slips til en lys grå dress. Skal i bryllup. Hvit skjorte, også har jeg en litt mørkere grå vest som evt. passer til. Hvilken farge bør jeg gå for på slipset? Jeg har veldig blå, lyse øyne og litt fregner, vanlig kommuneblondt hår.

Anonymous poster hash: bc6db...cca

Skrevet

Dropp vesten. Ulik farge ift dressen forvirrer bare. Velg et slips med klassisk bredde, ikke polyester. Ensfarget har vært moderne nå, i så fall en blå/mellomblå tone, ikke for lys. Alternativt diagonalstripet, i et par blåtoner og litt hvitt, men rolig og konservativ fargemiks/mønster. IKKE knallfarger eller rare motiver. Ikke for smalt og ikke for tynt/glatt i stoffet. Husk bra knute, som passer vinkelen på snippen.

Skrevet

Bredden på slipset burde velges ut i fra størrelsen på slagene. Smale slag = smale slips, bredere slag = bredere slips osv.

Når det gjelder fargen kan du så og si velge hva du måtte ønske, men marineblått ville blitt veldig pent mener nå jeg. Kombiner gjerne med et hvitt lommetørkle, eventuelt noe mønstret som inneholder samme toner som skjorte og slips (aldri kombiner prikk like farger når det gjelder slike detaljer). Gjør deg selv en stiltjeneste og ligg unna windsorknuten. Four in hand i forskjellige varianter er foretrukket.

Skrevet

Snippvinkelen styrer knuten. En åpen snipp (f.eks. cutaway) gjør at four-in-hand ikke funker, med mindre foret er tykt og slipset dermed bygger bredde.

Skrevet

Snippvinkelen styrer knuten. En åpen snipp (f.eks. cutaway) gjør at four-in-hand ikke funker, med mindre foret er tykt og slipset dermed bygger bredde.

En dobbel FIH fungerer som regel veldig fint med cutaway - til og med på ekstrem cutaway. Det har riktignok som du sier veldig mye å si hvor tykt foret er (eventuelt antall bretter). Eksempler: http://instagram.com/danielre

http://instagram.com/drakesdiary

Pratt er også et fint alternativ.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...