Ingeborg Skrevet 21. juni 2004 #3 Skrevet 21. juni 2004 Tre salmer hos oss: "Herre Gud, Ditt dyre navn og ære", "Det strøymer ei livselv av lukke" og "Guds godhet sang i sinnet".
Gjest Poirot Skrevet 21. juni 2004 #4 Skrevet 21. juni 2004 Guds kjærleik og Måne og sol. (Det er ihvertfall de vi ønsker oss)
Holly Hobbie Skrevet 21. juni 2004 #5 Skrevet 21. juni 2004 Guds kjærleik og Måne og sol. (Det er ihvertfall de vi ønsker oss) Maane og sol....minner meg om da jeg gikk i Minising Men den er nydelig - fikk taarer i oynene da jeg hoerte den i en gudstjeneste for ikke saa lenge siden! Forovrig skal vi ha Deg lysets fader lover vi og Deilig er jorden.
Gjest Poirot Skrevet 21. juni 2004 #6 Skrevet 21. juni 2004 Maane og sol....minner meg om da jeg gikk i Minising Men den er nydelig - fikk taarer i oynene da jeg hoerte den i en gudstjeneste for ikke saa lenge siden! Forovrig skal vi ha Deg lysets fader lover vi og Deilig er jorden. Måne og sol er den eneste salmen sambo har noe eget forhold til, derfor er den viktig for oss. Vi har valgt en hver.
verene Skrevet 21. juni 2004 #7 Skrevet 21. juni 2004 Vi skal ha "Kjærlighet fra Gud" og "Det er så yndig å følges ad".
AugustBrud'04 Skrevet 22. juni 2004 #8 Skrevet 22. juni 2004 "Det er så yndig å følges ad". Åååh... den er så utrolig fin - nydelig tekst - en av de fineste jeg har hørt, passer så utrolig bra til bryllup synes jeg. Tror kanskje vi også velger den! (men synes det er litt snålt/julete at meldodien går på "Du grønne glitrende tre", men på en annen side er det jo flott at det er en melodi som alle kjenner!)
Bokalven Skrevet 22. juni 2004 #9 Skrevet 22. juni 2004 Siden vi ikke skal ha noe kirkebryllupp blir det heller ikke noen salmer. Hadde vi hatt samme religion hadde det nok blitt haandfestelse, og da hadde jeg kanskje valgt aa inkludere noen gudinnesanger. Det er mange fine av dem. Liker veldig godt "We all come from the Goddess", men det er kanskje ikke helt noen haandfestelsessang. Uansett, blir borgerlig vielse paa oss naar den dag kommer, saa jeg tror ikke vi skal ha noen sanger.
Lullu Skrevet 22. juni 2004 #10 Skrevet 22. juni 2004 Vi skal ha "Guds godhet sang i sinnet" og "Kjærlighet er lysets kilde".
Gjest Anonymous Skrevet 24. juni 2004 #11 Skrevet 24. juni 2004 Hos oss blir det tre salmer: Å leva er å elska Kjærlighet fra Gud Guds godhet sang i sinnet Andre salmer jeg gjerne kunne hatt med: Kjærlighet er lysets kilde Måne og sol Hvis du er veldig i tvil, spør presten om hva hun/han vil anbefale.
Fru Snurp Skrevet 24. juni 2004 #12 Skrevet 24. juni 2004 Vi hadde "Å leve det er å elska" og "Den Blomstertid nu kommer" (passet så fint når vi giftet oss på våren :-))
Gjest MrsL Skrevet 24. juni 2004 #13 Skrevet 24. juni 2004 No livnar det i lundar og Å leva det er å elska
Bill Skrevet 24. juni 2004 #14 Skrevet 24. juni 2004 Vi skal ha: - Navnet Jesus -Bre dina vida vingar Vet at mange relaterer disse sangene til begravelser og andre ting enn bryllup, men for meg ble dette helt riktig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå