Gjest Anonymous Skrevet 20. juni 2004 #1 Del Skrevet 20. juni 2004 Jeg har tenkt å bestille et produkt fra Essentialdayspa.com. Det koster under 200 kr. uten frakt, men med frakt blir det over 200 kr. Hvilken pris er det som gjelder for tollfri bestilling, må det koste 200 med frakt eller går det greit så lenge produktet koster under 200? Håper noen vet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Englepusen Skrevet 20. juni 2004 #2 Del Skrevet 20. juni 2004 Frakt regnes ikke med. Så koster det du bestiller under 200 går det fint. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Phair Skrevet 20. juni 2004 #3 Del Skrevet 20. juni 2004 Det er faktisk så som så. Så lenge frakten står spesifisert på fakturaen så skal den faktisk taes med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 20. juni 2004 #4 Del Skrevet 20. juni 2004 Hvis varen koster under 200 kr og frakten er spesifisert, er det kun varens verdi som gjelder. Kjøper du noe som koster over 200 kr skal imidlertid frakten regnes med dersom du må betale mva. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Malama Skrevet 21. juni 2004 #5 Del Skrevet 21. juni 2004 Det er faktisk så som så. Så lenge frakten står spesifisert på fakturaen så skal den faktisk taes med. Akkurat motsatt. Så lenge du bestiller for uner 200 kroner skal ikke frakt regnes med, men dersom den ikke er spesifisert kan den heller ikke trekkes ut. Så, koster varen under 200 skal du ikke betale mva (det er antakelig uansett ikke toll, det er ikke mange ting vi betaler toll for), gitt at den er spesifisert slik at den kan trekkes ut fra totalbeløpet. Husk også at det ikke er hvilket beløp du trekkes for på kontoen, det du reelt betaler, som avgjør om varen er verd over eller under 200 kroner, for i dennesammenheng benyttes tollvesenets egne valutaverdier, på fortollingstidspunktet. Disse finner du på www.toll.no Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Phair Skrevet 21. juni 2004 #6 Del Skrevet 21. juni 2004 Det er derfor jeg skrev så som så. Dette kan jeg. Det er jobben min. Tollvesenet viser stort sett skjønn, men alt som står spesifisert på fakturaen skal taes med i utregningen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Englepusen Skrevet 21. juni 2004 #7 Del Skrevet 21. juni 2004 Jeg vet ihvertfall at når jeg bestiller en dvd til 199kr med frakt på 35 kr får jeg den rett i postkassen og må ikke betale mva. Betaler jo da med Visa så det er ingen faktura med. Kanskje det har noe å si. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 21. juni 2004 #8 Del Skrevet 21. juni 2004 Det er derfor jeg skrev så som så. Dette kan jeg. Det er jobben min. Tollvesenet viser stort sett skjønn' date=' men alt som står spesifisert på fakturaen skal taes med i utregningen.[/quote'] Er jobben min å... Er vareverdien under 200 skal ikke frakten taes med i statistisk verdi (beregningsgrunnlaget). Er verdien over 200 skal det beregnes mva av frakten også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Malama Skrevet 21. juni 2004 #9 Del Skrevet 21. juni 2004 Ja, det er nettopp det du, gjest, sier at alle vi andre er opplyst om via www.toll.no, media, og erfaringer andre har gjort. Og det, det blir litt motsatt av det Phair sier, om jeg ikke missforstår helt. Vareverdi under 200, ikke mva, selv om sum inkl frakt blir over 200. Vareverdi over 200, moms av hele pakka. Sånn er det i alle fall vi informert fra tollvesenet. For å fjerne all tvil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå