Gå til innhold

Noen som kjenner følelsen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

...av å bli friendzona av en gutt man er kjempebetatt av og har datet i 6 mnd?

For den følelsen kjenner jeg nå. Og det er så rart for vi har snakket mye sammen om det, men han har ikke "de" følelsene for meg. Han vil fortsette og henge for han (og jeg) syntes vi har det så gøy sammen. Og for ikke å snakke om sexen, den er bare helt AWSOME! Jeg forstår bare ikke. Hva mer kan man/han ønske seg?

Jeg har følelser for han, så jeg er allerede klar over at dette kommer nok helt sannsynlig til å ende dårlig for min del. Men jeg klarer bare ikke gi slipp på ham. Og når vi er sammen så oppfører vi oss som kjærester og han er bare helt fantastisk!

Jeg håper at livet mitt ender slik som "Friends With Benefits" filmen med Justin T. At han innser at hun er den rette for ham. Men så er jeg også gammel nok til å ha lært at livet ikke er som en film.

Hva tenker dere? Er dette bare helt på jordet?

Noen som har fortsatt som "venner" og så har det etterhvert kunne blitt noe mer?

Vi har bestemt oss for å fortsette og henge sammen og ha sex liksom..

Videoannonse
Annonse
Gjest Regnstorm
Skrevet (endret)

Du gjør deg selv en skikkelig bjørnetjeneste ved å la det fortsette som før tror jeg. Det er ikke umulig at han vil innse at du er den rette, men jeg tviler på at det skjer med mindre du gir han muligheten til å kjenne på savnet og skjønne hva han mister når du setter ned foten. Vis han at du respekterer deg selv og følelsene dine, så vil han kanskje se deg i et nytt lys.

My two cents. Basert på min erfaring kommer de alltid tilbake.

Endret av Regnstorm
  • Liker 4
Skrevet

Du gjør deg selv en skikkelig bjørnetjeneste ved å la det fortsette som før tror jeg. Det er ikke umulig at han vil innse at du er den rette, men jeg tviler på at det skjer med mindre du gir han muligheten til å kjenne på savnet og skjønne hva han mister når du setter ned foten. Vis han at du respekterer deg selv og følelsene dine, så vil han kanskje se deg i et nytt lys.

My two cents. Basert på min erfaring kommer de alltid tilbake.

Men hva bør jeg gjøre da? Bare fortsette som før, eller skal jeg trekke meg bort og si at jeg ikke vil ha et rent "sexforhold"?

Vi har det så utrolig bra sammen på alle plan egentlig, og det er trist for meg at det er slik han føler det, eller kanskje si ikke føler det samme som jeg.

Gjest Regnstorm
Skrevet

Men hva bør jeg gjøre da? Bare fortsette som før, eller skal jeg trekke meg bort og si at jeg ikke vil ha et rent "sexforhold"?

Jeg ville trukket meg unna og sagt hva jeg følte, så fikk han gjøre som han ville med det. Som sagt så tror jeg det er bra å vise at du respekterer deg selv, dine følelser og hva du vil ha. Uten at det er noen garanti for at han noen gang blir forelsket i deg.

• Liker 2
Skrevet

Jeg ville trukket meg unna og sagt hva jeg følte, så fikk han gjøre som han ville med det. Som sagt så tror jeg det er bra å vise at du respekterer deg selv, dine følelser og hva du vil ha. Uten at det er noen garanti for at han noen gang blir forelsket i deg.

Jeg har fortalt han hvordan jeg føler det. Og han har sagt at det opp til meg å bestemme hva som skal skje videre..

Skrevet

Jeg har fortalt han hvordan jeg føler det. Og han har sagt at det opp til meg å bestemme hva som skal skje videre..

Typisk ansvarsfraskrivelse..

Det du gjør er at du sier at dere er på totalt forskjellig plan og at du ikke klarer å forholde deg til ham som bare en venn. Så sier du at han må gjerne bli med på kino eller bli med ut, som venner - men at sexen og kjæresteriet må ta slutt, da det gjør vondt verre...

Det hjelper iallefall ikke å kutte kontakten tvert.. men gjør andre ting, gjør deg selv utilgjengelig for ham, så skal du se at om han er interessert vil han jobbe for å få deg..

:)

• Liker 3
Skrevet

Hei, TS her,

Jeg syntes denne situasjonen er så vanskelig. Klarer liksom ikke gjøre meg selv noe klokere. Og det er så vanskelig og ikke ha sex med ham, vi er jo ekstremt tiltrukket av hverandre og tenner hverandre veldig. Tenker jo at jeg burde si til ham at vi må slutte med det, men det er så vanskelig for jeg ønsker det jo selv...

What to do? og jeg vil jo fortsette og treffe ham.. Vil det virkelig være "det riktige" og sette ned foten for så å vente og se om han kommer til å kjempe for å få meg?!

Skrevet

What to do? og jeg vil jo fortsette og treffe ham.. Vil det virkelig være "det riktige" og sette ned foten for så å vente og se om han kommer til å kjempe for å få meg?!

Om dere fortsetter, så er det to ting som kan skje:

1. Du kan bli enda mer såra, fordi han "bruker" deg.

2. Han kan utvikle de riktige følelsene for deg.

Om dere har datet i seks måneder, så har han mest sannsynlig hatt nok tid på seg til å finne ut av om du er den rette for han. Er det realistisk å håpe på at han endrer mening på et seinere tidspunkt? Er det realistisk å tro at han faktisk kommer til å kjempe for deg?

Valget må du ta selv, men tenk over om du takler konsekvensene.

Skrevet

Om dere fortsetter, så er det to ting som kan skje:

1. Du kan bli enda mer såra, fordi han "bruker" deg.

2. Han kan utvikle de riktige følelsene for deg.

Om dere har datet i seks måneder, så har han mest sannsynlig hatt nok tid på seg til å finne ut av om du er den rette for han. Er det realistisk å håpe på at han endrer mening på et seinere tidspunkt? Er det realistisk å tro at han faktisk kommer til å kjempe for deg?

Valget må du ta selv, men tenk over om du takler konsekvensene.

Vi har datet siden nyttår ja. Men da var han akkurat kommet ut av et langt forhold. Han sier at han fremdeles er litt forvirret, og at han er redd for at han ikke føler noe mer enn vennefølelser for meg. Dette skremmer han ettersom det var derfor det ble slutt med eksen hans.

Jeg lar det nå gå litt tid før jeg bestemmer meg helt hva jeg ønsker å gjøre. Selv om jeg er helt klar over at hvor lengre tid det går jo verre blir det nok. Men vi har det jo bra sammen og jeg liker å være med ham.

Men i det lange løp så er jeg også ute etter den store kjærligheten. Jeg ønsker å finne en å dele livet mitt med, slå meg til ro og starte en familie. Jeg vet at det er det han også ønsker, jeg må vel bare innse at han ikke ønsker det sammen med meg.. Han er bare en så god gutt at det kommer til å bli så utrolig trist å miste han...

AnonymBruker
Skrevet

Det er vel ikke "friendzone" hvis dere har sex og har datet? :vetikke:

Anonymous poster hash: 6631b...03d
Skrevet

Det er vel ikke "friendzone" hvis dere har sex og har datet? :vetikke:

Han sier at han føler han ser mer på meg som en venn enn en kjæreste.. Men i begynnelsen føltes det mer som at vi var på vei til kjærester. Ikke vet jeg. Det suger dette her. For vi har snakket om det og han mener alt er opp til meg og bestemme. Men jeg syntes det er kjedelig dersom det alltid er jeg som må ta initiativ til ting..

AnonymBruker
Skrevet

Han sier at han føler han ser mer på meg som en venn enn en kjæreste.. Men i begynnelsen føltes det mer som at vi var på vei til kjærester. Ikke vet jeg. Det suger dette her. For vi har snakket om det og han mener alt er opp til meg og bestemme. Men jeg syntes det er kjedelig dersom det alltid er jeg som må ta initiativ til ting..

Altså knulledukke, ikke friendzone.

Kom deg videre til en mann som vil ha hele deg.

Skrevet

Ja dette hørtes ikke bra ut. Ikke opplevd det selv men vært på andre siden og satt menn i "friendzone" som har villet vært i forhold. Når man først er der, så blir man der. Hadde jeg likt noen godt nok så hadde jeg gått inn i et forhold med dem. Tror nok desverre han fyrn din ikke har sterke nok følelser, etter 6 måneder som er laaang tid burde han vite det. Noe det ser ut som han gjør, han liker deg helt sikkert veldig godt og syns dere har bra sex men ikke nok følelser til å gå inn i et forhold. Kom deg ut av det :hug:

Skrevet

Men i det lange løp så er jeg også ute etter den store kjærligheten. Jeg ønsker å finne en å dele livet mitt med, slå meg til ro og starte en familie. Jeg vet at det er det han også ønsker, jeg må vel bare innse at han ikke ønsker det sammen med meg.. Han er bare en så god gutt at det kommer til å bli så utrolig trist å miste han...

Derfor kutt han ut når han ikke vil noe mer. En plutselig endring fra hans side skjer ikke hvis du lar han få sex hele tiden. Mulig det ikke skjer ellers heller. Men du har ingenting å tape. Du bare forlenger og piner deg i kjærlighetssorg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...