Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg begynte i ny jobb tidligere år. Trives veldig godt, men må innrømme at miljøet der er ikke veldig bra. Det er grupperinger og generelt mye falsk oppførsel. Jeg har da som ny gått under "radaren". Men nå har det tydeligvis gått over. Nå skal det testes. Og det skal diskuteres om ting som i utgangspunktet ikke er noe å diskutere, gjerne diskuter lenge for så at den andre parten i da mener at de selvfølgelig er enig med meg. Og jeg står igjen og lurer på hvorfor vi da har stått og diskutert over en time. Noe som går utover jobben. Kun for å teste meg. Bemerkninger som går på hva jeg kan, jeg forstår at de er sarkastiske og mener det motsatte av hva de sier osv

Dette gjelder kun to personer (mot meg) og de er også i større stillinger og har like mye ansvar som meg. Å samarbeide ville da vært en løsning, men nei, de skal kverulere på alt. Og til og med de tingene jeg da har snakket med sjefen om som da er "gpdkjent" skal de kverulere på. Bare for å kverulere da de ikke kommer med andre forslag eller løsninger.

Jeg blir så utrolig sliten av dette. Mulig det ikke hjelper at jeg har akkurat kommet ut av permisjon og nesten ikke sovet siste året før jeg begynte i ny jobb. Men merker jeg er så sliten og jeg merker at tålmodigheten min er i ferd med å ta slutt.

Hvordan kan jeg ta tilbake, eller på andre måter få dette til å stoppe?

Og det skal sies at jeg liker faglige diskusjoner osv, men dette handler ikke om det.

Anonymous poster hash: 7dc86...c6c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er vanskelig å si noe om dette uten at du kommer med mer konkrete opplysninger. Husk bare:

Konflikter på arbeidsplassen skyldes nesten alltid misforståelser og dårlig kommunikasjon!!

Det er ytterst sjelden at kolleger faktisk går inn for å gjøre livet surt for andre. Folk flest ønsker faktisk å ha det bra på jobb.

Det kan hende du har gått i fella ved å tråkke dine nye kolleger på tærne, ved å gjøre endringer i ting "som alltid har vært slik".

Det at du har fått sjefens samtykke, betyr ikke at du kanskje burde ha tatt med dine kolleger i prosessen underveis. Kanskje de føler seg overkjørt?

Bare bit tennene sammen og gjør jobben din. Vær pedagogisk i dine forklaringer på hvorfor du gjør som du gjør. Se det an til over sommeren, i hvert fall. :)

Anonymous poster hash: fa7da...657
AnonymBruker
Skrevet

Det er vanskelig å si noe om dette uten at du kommer med mer konkrete opplysninger. Husk bare:

Konflikter på arbeidsplassen skyldes nesten alltid misforståelser og dårlig kommunikasjon!!

Det er ytterst sjelden at kolleger faktisk går inn for å gjøre livet surt for andre. Folk flest ønsker faktisk å ha det bra på jobb.

Det kan hende du har gått i fella ved å tråkke dine nye kolleger på tærne, ved å gjøre endringer i ting "som alltid har vært slik".

Det at du har fått sjefens samtykke, betyr ikke at du kanskje burde ha tatt med dine kolleger i prosessen underveis. Kanskje de føler seg overkjørt?

Bare bit tennene sammen og gjør jobben din. Vær pedagogisk i dine forklaringer på hvorfor du gjør som du gjør. Se det an til over sommeren, i hvert fall. :)

Dette er nok ikke misforståelser dessverre, det er ikke bare jeg som har problemer med de personene det gjelder.

Og jeg kan ikke ha tråkket noen på tærne heller, da vi har en jobb som vi har hver vårt ansvarsområde, og vi går som regler til sjefen for en godkjenning hvis vi er usikre eller trenger råd. Innimellom så deler vi litt på, og da kommer sånne diskusjoner. Og det er ikke diskusjoner som bringer frem noe bedre eller på noen måte egentlig handler om å gjøre jobben vår best mulig. Så de avgjørelsene jeg tar vil aldri kunne tråkke noen andre på tærne.

Gjest Blomsterert
Skrevet

Noe å tenke på TS?

Gjest Blomsterert
Skrevet

Ok. Så svaret ditt nå !

AnonymBruker
Skrevet

Det som skjer er at du blir svakere men de føler seg sterkere.

Start med å bygge deg selv opp. Både fysisk gjennom trening og gjennom mental trening. Når du merker at kollegaene dine "trykker på knappene dine" reagere du med smil og viser at det preller av deg, eller at du ikke forstår at de tester deg. Ikke bit på. Til slutt blir de lei og bruker energien på noen andre.

Anonymous poster hash: a20ab...277
AnonymBruker
Skrevet

Det som skjer er at du blir svakere men de føler seg sterkere.

Start med å bygge deg selv opp. Både fysisk gjennom trening og gjennom mental trening. Når du merker at kollegaene dine "trykker på knappene dine" reagere du med smil og viser at det preller av deg, eller at du ikke forstår at de tester deg. Ikke bit på. Til slutt blir de lei og bruker energien på noen andre.

Anonymous poster hash: a20ab...277

Ja, jeg har ferie nå. Så nå er min konsentrasjon kun på å få sovet, hvilt, trent og kose meg med familien og la jobb være jobb disse ukene. Håper jeg kommer sterkere tilbake og kan smile :)

AnonymBruker
Skrevet

Det er klart at dette kan irritere deg grønn, med mindre du forstår at sånn er det bare. Du trenger ikke komme i dårlig humør hvis du lærer deg å ikke forvente at andre skal være på en eller annen måte. Det viktigste er hva du selv gjør. Og det fine med livet er at du kan hjertens smile til alle verdens problemer, hvis du slutter å leve livet ditt gjennom andre mennesker. Lev livet for din egen del, ikke for andre. Ta vanskeligheter som nye utfordringer.

Anonymous poster hash: 36459...1ba
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...