Inwe Skrevet 18. juni 2014 #1 Skrevet 18. juni 2014 Jeg har endelig fått meg blender og har begynt å drikke forkosten min (mye lettere a gitt). Til nå har det gått i bær, proteinpulver, gresk yoghurt, lime, havregryn osv som ingredienser, men jeg vil få inn mer grønnsaker. Så det jeg lurer på, er det noen som har noen gode oppskrifter som smoothier som inneholder grønnsaker?
Gjest Lights Skrevet 18. juni 2014 #2 Skrevet 18. juni 2014 (endret) Om du er opptatt av smak så anbefaler jeg og lage smoothiene dine akkurat som vanlig med å tilsette spinat i tillegg. Du kan tilsette MYE før det går utover smaken. I tillegg kan du bruke disse frosne spinatputene som både er billigere og fungerer som isbiter i blenderen (pass på å ha en blender som tåler litt juling). Edit: Frossen brokkoli fungerer også utmerket, tro det eller ei. Endret 18. juni 2014 av Lights
skruf Skrevet 18. juni 2014 #3 Skrevet 18. juni 2014 Jeg bruker å starte dagen med denne smoothien (holder meg mett i timesvis!): 1 avocado, 1 mango, en neve spinat, en dæsj knuste linfrø, en neve blåbær (hvis jeg har), 2ss mager vaniljekesam og kokosvann (som jeg kjøper på helsekost eller i matvarebutikker med godt utvalg) til passe konsistens. Kan og bruke juice istedet for kokosvann. De siste dagene så har jeg hatt oppi gojiekstrakt som jeg kjøper på helsekosten. Smaker skikkelig godt, og full av sunne ting!
Pringle Skrevet 18. juni 2014 #4 Skrevet 18. juni 2014 Jeg bruker å starte dagen med denne smoothien (holder meg mett i timesvis!): 1 avocado, 1 mango, en neve spinat, en dæsj knuste linfrø, en neve blåbær (hvis jeg har), 2ss mager vaniljekesam og kokosvann (som jeg kjøper på helsekost eller i matvarebutikker med godt utvalg) til passe konsistens. Kan og bruke juice istedet for kokosvann. De siste dagene så har jeg hatt oppi gojiekstrakt som jeg kjøper på helsekosten. Smaker skikkelig godt, og full av sunne ting! Den bør virkelig bidra til metthetsfølelsen - en kjapp og møkkete beregning i MFP viser at den inneholder 560 kalorier, dvs 2 eller 3 vanlige frokoster for meg.
Gjest Regnstorm Skrevet 18. juni 2014 #5 Skrevet 18. juni 2014 Jeg bruker å starte dagen med denne smoothien (holder meg mett i timesvis!): 1 avocado, 1 mango, en neve spinat, en dæsj knuste linfrø, en neve blåbær (hvis jeg har), 2ss mager vaniljekesam og kokosvann (som jeg kjøper på helsekost eller i matvarebutikker med godt utvalg) til passe konsistens. Kan og bruke juice istedet for kokosvann. De siste dagene så har jeg hatt oppi gojiekstrakt som jeg kjøper på helsekosten. Smaker skikkelig godt, og full av sunne ting! Høres dødsgod ut. Får man kjøpt ferdig knuste linfrø eller knuser du dem hjemme i mortel eller noe?
skruf Skrevet 18. juni 2014 #6 Skrevet 18. juni 2014 Høres dødsgod ut. Får man kjøpt ferdig knuste linfrø eller knuser du dem hjemme i mortel eller noe? Jeg kjøper ferdigknuste på helsekostbutikk, men kan sikkert knuse selv også Ang kaloriinnhold så kommer det an på str på avokado, hvor mye linfrø osv osv. Jeg har regnet ut litt mindre kalorier enn hva Prinlge har. Kokosvann har lite kalorier i seg ift juice. Når jeg har veid opp rent fruktkjøtt fra mango og reel mengde avokado så blir det ikke så mye.. Spinat har heller ikke mye kalorier i seg, ei heller mager vaniljekesam. Har mange timer mellom frokost og lunsj når jeg er på jobb, så passer meg bra at den metter lenge, og at jeg ikke er helt utsultet til lunsj (har ikke mulighet til mellommålitider). Jeg spiser som oftest 3 måltider om dagen, og det viktigste for å unngå å legge på seg er vel samlet kaloriinntak i løpet av dagen.
Gjest Regnstorm Skrevet 18. juni 2014 #7 Skrevet 18. juni 2014 Jeg kjøper ferdigknuste på helsekostbutikk, men kan sikkert knuse selv også Ang kaloriinnhold så kommer det an på str på avokado, hvor mye linfrø osv osv. Jeg har regnet ut litt mindre kalorier enn hva Prinlge har. Kokosvann har lite kalorier i seg ift juice. Når jeg har veid opp rent fruktkjøtt fra mango og reel mengde avokado så blir det ikke så mye.. Spinat har heller ikke mye kalorier i seg, ei heller mager vaniljekesam. Har mange timer mellom frokost og lunsj når jeg er på jobb, så passer meg bra at den metter lenge, og at jeg ikke er helt utsultet til lunsj (har ikke mulighet til mellommålitider). Jeg spiser som oftest 3 måltider om dagen, og det viktigste for å unngå å legge på seg er vel samlet kaloriinntak i løpet av dagen. For min del er ikke kaloriinnhold et problem, for jeg vil opp i vekt. Takk for oppskriften 1
skruf Skrevet 18. juni 2014 #8 Skrevet 18. juni 2014 For min del er ikke kaloriinnhold et problem, for jeg vil opp i vekt. Takk for oppskriften Bare hyggelig! Denne er det forresten jeg bruker: http://www.kinsarvik.no/products/34779-dr-martins-coco-drink-500-ml.aspx
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2014 #9 Skrevet 18. juni 2014 Den bør virkelig bidra til metthetsfølelsen - en kjapp og møkkete beregning i MFP viser at den inneholder 560 kalorier, dvs 2 eller 3 vanlige frokoster for meg. ...også er det forskjell på folk. Jeg MÅ ha omtrent så mye energi til frokost, ellers blir jeg helt udugelig på jobb og skrubbsulten før klokka er 10. Alt under 450 kcal er under "metthetsfølelsen" for meg.Anonymous poster hash: e25b7...f57 2
skruf Skrevet 18. juni 2014 #10 Skrevet 18. juni 2014 ...også er det forskjell på folk. Jeg MÅ ha omtrent så mye energi til frokost, ellers blir jeg helt udugelig på jobb og skrubbsulten før klokka er 10. Alt under 450 kcal er under "metthetsfølelsen" for meg.Anonymous poster hash: e25b7...f57 Samme her, jeg trenger noe som metter skikkelig og holder meg i gang lenge. Har en ganske fysisk jobb, med ingen muligheter for å putte inn et mellommåltid før lunsj. Dessuten sykler jeg eller går til og fra jobb, noe som også brenner noen kalorier. Frokostsmoothien drikker jeg kl 5.45 ca, og jeg begynner kl 0700 på jobb. Da har jeg ingen måltider før klokka 12. Forsåvidt så lager jeg denne smoothien de dagene jeg har fri også, sånn som idag, men da har jeg alltid ei jogge/treningsøkt på formiddagen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå