Gå til innhold

Fire dager med blinkende smilefjes på eggløsningstesten?

Anbefalte innlegg

Gjest Bygdis
Skrevet

I dag er fjerde dagen eggløsningstesten viser et blinkende smilefjes. Testen er Clear Blue sin med dobbel hormonindikator, et tegn viser en runding = Lav fertilitet, blinkende smilefjes = Høy fertilitet, smilefjes som ikke blinker = max fertilitet.

Og nå er jeg på fjerde dagen med høy fertilitet, hadde i grunn forventet å få max fertilitet i går. Noen som vet hva dette betyr? Bruker kroppen min lang tid på eggløsningen?

Jeg er ikke gravid.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har akkurat det samme.

Har hatt smilefjes i 12 dager nå. Venter TR i morgen. Merkelig test.

Blir bare mer forvirret.

Jeg hadde både vanlig strips og CB denne runden. CB slo ut tre dager etter stripsen hadde to like streker. Tror ikke jeg tar en ny runde med CB, for å si det sånn!

Gjest Bygdis
Skrevet

Så merkelig, begynner jo å lure på om det er noe galt. I dag er femte dagen med blinkende smilefjes..

Kan det være at jeg holder på å få eggløsning men at egget ikke slipper? Er litt stress på jobb for tiden..

Skrevet

Tja, si det.

Kan godt være.

Jeg mistet litt troen på clearblue i dag. Fikk mensen, men testet for morro - positiv EL gitt..

Har du brukt andre tester før? Har du klare symptomer på EL?

Skrevet

En eggløsningstest måler ikke eggløsning, men nivået av LH. Det kan være store individuelle forskjeller i nivået av dette hormonet gjennom en syklus. Og ulike tester kan ha ulik sensitivitet. Enkelte har en lang og slak LH topp (hormonet når en topp 12-36 timer før eggløsningen), andre har så bratt topp at ingen test vil fange det opp. Det kan også være forhold som gjør at nivået er høyt lenge, som at kroppen jobber hardt for å slippe egg. Eller ikke har hatt eggløsning i det hele tatt, men har hormonubalanse.

Så når dere får denne typen resultater er ikke eggløsningstesten til nytte. Forsøk et annet merke, eller gå over til temping som er en bedre metode for å se når eggløsning faktisk var. Dog ikke for å forutse denne.

Gjest Bygdis
Skrevet

Det er første gangen jeg prøver el-test, merker ingenting når jeg har eggløsning. Skjønner godt om du mister litt troen på testen da, gjør det selv og.

Den var negativ første dagen jeg testa, og nå har jeg hatt seks dager med blinkende smilefjes. Tror jeg skal fortsette å teste til jeg får mensen, blir rart å se :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...