AnonymBruker Skrevet 18. juni 2014 #1 Skrevet 18. juni 2014 Hei! Jeg ønsker meg en tv av noe slag fordi jeg er lei av å se netflix osv. på laptopskjermen. Men fordi jeg ikke orker å verken ha kanaler eller betale lisens så er jeg litt usikker på hva jeg skal lete etter - hva kalles tv-er (eller rettere sagt SKJERMER) som ikke har sånn mottaker? Jeg har prøvd å se litt på skjermer til data/mac, men de er så hinsides mye dyrere enn vanlige tv-er. Har tenkt tanken på å skaffe en tv og fjerne mottaker, men jeg aner ikke hvordan man gjør det, og er redd for at det bare blir styr å gå på butikken og kjøpe en TV - for da melder de deg jo inn som lisensbetaler og jeg har hørt om folk som har hatt mye pes når de har prøvd å sagt opp lisensen. Det er heller ikke aktuelt å kjøpe en tv med mottaker brukt, for lisensfolkene er innom oss veldig ofte og sjekker at vi ikke har tv. Anonymous poster hash: 2e6e6...d15
ekkoet Skrevet 18. juni 2014 #2 Skrevet 18. juni 2014 Om lisensfolkene kommer på besøk er det lisens, plombert TV eller en moniotor uten mottaker som gjelder. Dersom første og siste er uaktuelt så er det plombering som gjenstår: http://www.hardware.no/artikler/guide-slik-slipper-du-nrk-lisensen/116315 Når det gjelder styret i butikken kan du jo kanskje få noen som allerede betaler lisens til å kjøpe den for deg, evt bestille den for deg via nett.
MrSmith Skrevet 18. juni 2014 #3 Skrevet 18. juni 2014 Vet ikke om jeg skal le eller gråte av disse lisensfolkene. Send dem til Colombia, der ville de blitt skutt i døråpningen. Foretrekker fremdeles Norge foran Colombia, men målt etter livskvalitet så må jeg si at vi nærmer oss.
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2014 #4 Skrevet 18. juni 2014 Du kan jo kjøpe tv'n i noen andres navn, som allerede betaler lisens. Foreldre er fine til sånt. Anonymous poster hash: c8e75...6f4
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2014 #5 Skrevet 18. juni 2014 Takk for svar! Jeg vet at jeg kan få noen andre til å kjøpe, men da blir det bare stress neste gang lisensfolka kommer igjen, så jeg har helst ikke lyst til å kjøpe en TV - bare en skjerm som ser ut som en TV og som helst ikke koster 10x mer enn det tilsvarende tv ville ha kostet. Jeg er heller ikke interessert i en tv som man selv må plombere da jeg ikke har peil og ikke har noen til å hjelpe meg heller. Anybody? Anonymous poster hash: 2e6e6...d15
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2014 #6 Skrevet 18. juni 2014 Du kan jo kjøpe tv'n i noen andres navn, som allerede betaler lisens. Foreldre er fine til sånt. Anonymous poster hash: c8e75...6f4 Da vindler man bare systemet. Anonymous poster hash: 5af94...4d2
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2014 #7 Skrevet 18. juni 2014 En skjerm uten mottaker heter monitor. Og ja, de er dyrere og har dårligere lyd/bildekvalitet. Anbefaller deg å kjøpe en vanlig TV og plombere den på et verksted. Koster ca 800 kr, men man sparer jo det raskt på å ikke betale lisens. Anonymous poster hash: 5af94...4d2
Gjest Evans Skrevet 18. juni 2014 #8 Skrevet 18. juni 2014 (endret) En skjerm uten mottaker heter monitor. Og ja, de er dyrere og har dårligere lyd/bildekvalitet. Anbefaller deg å kjøpe en vanlig TV og plombere den på et verksted. Koster ca 800 kr, men man sparer jo det raskt på å ikke betale lisens. Anonymous poster hash: 5af94...4d2 Kan du gjøre dette med disse smart-TVene? Vi har ikke TV nå, men vurderer å skaffe oss en skjerm (les: tv slik TS tenker på) for å se på netflix, hbo osv. Eller mister du smart-tilgangen hvis du gjør det? (jeg har ikke peiling så unnskyld for eventuelt dumme spørsmål). Endret 18. juni 2014 av Evans
Gjest Wei Wei Skrevet 18. juni 2014 #9 Skrevet 18. juni 2014 Kan du gjøre dette med disse smart-TVene? Vi har ikke TV nå, men vurderer å skaffe oss en skjerm (les: tv slik TS tenker på) for å se på netflix, hbo osv. Eller mister du smart-tilgangen hvis du gjør det? (jeg har ikke peiling så unnskyld for eventuelt dumme spørsmål). Jeg vil tro at man beholder Smart funksjonene. Her vises det hvordan TVen plomberes. Det er bare antenne inngang som blir fjernet. De andre koblingsmulighetene blir igjen. http://www.hardware.no/artikler/guide-slik-slipper-du-nrk-lisensen/116315/3
Gjest Evans Skrevet 18. juni 2014 #10 Skrevet 18. juni 2014 Jeg vil tro at man beholder Smart funksjonene. Her vises det hvordan TVen plomberes. Det er bare antenne inngang som blir fjernet. De andre koblingsmulighetene blir igjen. http://www.hardware.no/artikler/guide-slik-slipper-du-nrk-lisensen/116315/3 Tusen takk Mulig det blir løsningen, om vi noen gang får oss en skjerm (tv uten kanaler).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå