AnonymBruker Skrevet 18. juni 2014 #1 Skrevet 18. juni 2014 Vi var sammen i flere år, i alle disse årene kom det stadig nye damer inn i livet hans. De han har møtt på jobb, skole osv er jo ok, men han møtte stadig nye på byen også, som han la til på face, insta osv. Jeg likte ikke dette, men fikk beskjed om at dette er da naturlig, helt vanlig å legge til nye folk hele tiden. Er det virkelig det? Kan ikke se at andre holder på på denne måten. Virker som han hadde/har et stort behov for bekreftelse, disse damene som liker bildene hans, som han skravler med stadig vekk... Jeg ville jo gjerne føle at dette ikke gjorde noe, men kjente jeg ble sjalu Vi gikk heller aldri ut sammen, jeg møtte aldri vennene hans. Han dro mye på ferie uten meg (med kompiserk) og gjett hva, da kom det også nye damer... Ja, vi er ikke sammen mer, han gjorde det slutt for jeg var så himla sjalu sa han. Nå sier han at neste dame ikke skal være i nærheten av hva jeg var, for jeg var unormal som ikke tålte dette! Jo lengre jeg kommer meg fra bruddet, jo mer forstår jeg hvor galt dette var, eller det vil si, jeg prøver å si det til meg selv. Men så kommer tvilen snikende... Er det noe galt med meg? Har jeg så fjern virkelighetsoppfatning at jeg ikke ser at det er sånn det skal være i et forhold? Er av og til redd for framtiden min, hva om det er jeg som virkelig er på tur? Hva om jeg ikke er fornuftig? Hva om jeg aldri blir det? Hva om, hva om... Jeg føler jeg har tålt så mye, tilgitt så mye, vært så tolmodig, men han har fått meg til å se på meg selv motsatt. Jeg er nå redd jeg ikke ser hvem jeg selv er, noe som er helt forferdelig! Jeg klarer ikke tenke annerledes enn det jeg gjør, så hva om det er noe galt med meg? Da kommer jeg jo alltid til å være en kjip person Anonymous poster hash: af4ba...1c7 3
Ava Mae Skrevet 18. juni 2014 #2 Skrevet 18. juni 2014 Nei, de aller aller fleste kjærester ville reagert om typen la til 2-3 nye damebekjentskaper på Facebook hver gang han hadde vært ute. Og de aller aller fleste menn med kjæreste ville heller ikke hatt det behovet. Skal han finne seg en dame som synes det er fullstendig normalt og helt greit så tror jeg han skal lete en stund. Kom deg videre og vær glad du er kvitt fyren!!! 4
Pusheen Skrevet 18. juni 2014 #3 Skrevet 18. juni 2014 Øøøh? Ikke noe galt med deg! Hadde reagert akkurat likedan om jeg hadde oppdaga at min kjæreste holdt på sånn. Èn ting er å ikke la deg møte vennene hans, og at han drar på byen alene og på ferier uten deg, DET er ille nok synes jeg. Blir straks verre når disse turene ut og feriene resulterer i masse kvinnfolk. Nei, du er langt fra kjip! 2
Sissan1 Skrevet 18. juni 2014 #4 Skrevet 18. juni 2014 Nei, det han holdt på med er ikke naturlig. Og din reaksjon er helt naturlig. Det eneste du skal være bekymret for i forhold til fremtiden er hvordan han så raskt klarte å bryte ned det bildet du hadde av deg selv, og hva det var som gjorde at du lot ham holde på med noe som du IKKE syntes var greit. Det burde du finne ut av før du går inn i et nytt forhold. 2
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2014 #5 Skrevet 18. juni 2014 Altså, for å være brutalt ærlig, da jeg stadig stiftet nye kvinne-bekjentskaper og nøt og prate med nye kvinner, så var jeg ikke helt lykkelig i forholdet mitt. Når jeg har vært i et lykkelig forhold har jeg kun vært høflig mot andre kvinner, men ikke spesielt søkende. Så kanskje det ikke er deg, men forholdet deres som var problemet. Alle har vel prøvd et forhold som ikke var helt det store? Anonymous poster hash: 83491...ee5 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2014 #6 Skrevet 18. juni 2014 Takk for fine svar Det er godt å høre at det jeg føler er ok. Jeg tror grunnen til at jeg har blitt som jeg har blitt, er at vi var sammen siden tenårene, og vi var sammen i veldig mange år. Dette vokste på meg, jeg godtok mer og mer, for alle skjønte jo at det var meg det var noe galt med, fikk jeg høre. Jeg ser mer og mer nå hvor dårlig dette forholdet har vært for meg. Hvor usikker jeg har blitt, hvor mye jeg har tålt, siden det tross alt var jeg som hadde problemer. Mye løgner har det også vært, alt fra små ubetydelige ting, til viktige ting. Jeg fikk også høre at siden jeg ikke lærte å stole på nytt, hadde jeg et problem, og da kan vi ikke være sammen. Rart å se tilbake... Jeg var en sterk og en forholdsvis bestemt person, med mange venner og veldig godt humør. I dag er jeg det motsatte av sterk, har få venner og er veldig deprimert. En sak har alltid to sider, også her, jeg har ikke vært lett å leve med alltid jeg heller. Men utslettet meg selv mer og mer, ble avhengig av denne mannen, til slutt levde jeg ikke mitt eget liv, jeg levde hans, levde hans liv uten å få ta særlig stor del av det. Så kjære alle unge jenter der ute som blir hodestups forelsket, som ofrer alt for kjærligheten, som forandrer dere for å passe inn. Pass på så dere ikke utsletter dere selv! Dette kommer krypende på, og det er ufattelig vondt å sitte 15 år senere og finne ut av at man har mistet seg selv, at man har brukt halve livet på noe som ikke var bra for en! Anonymous poster hash: af4ba...1c7 2
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2014 #7 Skrevet 19. juni 2014 Takk for fine svar Det er godt å høre at det jeg føler er ok. Jeg tror grunnen til at jeg har blitt som jeg har blitt, er at vi var sammen siden tenårene, og vi var sammen i veldig mange år. Dette vokste på meg, jeg godtok mer og mer, for alle skjønte jo at det var meg det var noe galt med, fikk jeg høre. Jeg ser mer og mer nå hvor dårlig dette forholdet har vært for meg. Hvor usikker jeg har blitt, hvor mye jeg har tålt, siden det tross alt var jeg som hadde problemer. Mye løgner har det også vært, alt fra små ubetydelige ting, til viktige ting. Jeg fikk også høre at siden jeg ikke lærte å stole på nytt, hadde jeg et problem, og da kan vi ikke være sammen. Rart å se tilbake... Jeg var en sterk og en forholdsvis bestemt person, med mange venner og veldig godt humør. I dag er jeg det motsatte av sterk, har få venner og er veldig deprimert. En sak har alltid to sider, også her, jeg har ikke vært lett å leve med alltid jeg heller. Men utslettet meg selv mer og mer, ble avhengig av denne mannen, til slutt levde jeg ikke mitt eget liv, jeg levde hans, levde hans liv uten å få ta særlig stor del av det. Så kjære alle unge jenter der ute som blir hodestups forelsket, som ofrer alt for kjærligheten, som forandrer dere for å passe inn. Pass på så dere ikke utsletter dere selv! Dette kommer krypende på, og det er ufattelig vondt å sitte 15 år senere og finne ut av at man har mistet seg selv, at man har brukt halve livet på noe som ikke var bra for en!Anonymous poster hash: af4ba...1c7 Du har ikke brukt halve livet. Du har fått resten av livet tilbake. Gå ut og gjør deg selv lykkelig, og aldri se deg tilbake. Anonymous poster hash: 83491...ee5 3
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2014 #8 Skrevet 19. juni 2014 Kjenner meg igjen. Ikke det med å legge til damer, men å få meg til å føle att det er meg det er noe galt med som følte hsn behandlet meg dårlig. Ble usikker på meg selv og trodde til slutt att jeg overreagerte på alt. Skjønte etter det ble slutt att jeg hadde rett til å reagere da jeg ikke har opplevd problemer i mitt nye forhold.Anonymous poster hash: ea48f...728
Kolibrii Skrevet 19. juni 2014 #9 Skrevet 19. juni 2014 Han eksen din er beskrivelsen på en skikkelig drittsekk. Ta det med ro, om han så får napp eller får seg en ny dame vil han gjøre akkurat det samme Du er ikke problemet. Det vil du forstå når du greier å "lande" følelsene litt og faktisk se han for det han er 💩👈 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2014 #10 Skrevet 19. juni 2014 Tja. Jeg har en svært sosial kjæreste som samler på bekjentskaper, men nå er det både kvinner og menn han legger til på facebook i hytt og vær. Hadde det være kun kvinner hadde jeg nok blitt litt skeptisk. Sånn generelt er det dog ikke særlig unormalt å legge til nye folk når man har vært ute og møtt nye bekjentskaper, men det er IKKE normalt å nekte kjæresten å møte familie og venner. Det ville vært et skikkelig alarmsignal for min del. Anonymous poster hash: bbf4d...f58
SuperFace Skrevet 19. juni 2014 #11 Skrevet 19. juni 2014 Du er helt normal, ikke tenk på det engang! De færreste ville godtatt noe sånt, inkludert undertegnede!
Mr Smith Skrevet 19. juni 2014 #12 Skrevet 19. juni 2014 Så trist at han behandlet deg sånn. Du har ingen grunn til å føle at du har gjort noe galt. Han er nok dessverre en sånn som aldri ser sine egne feil og ville nok skyldt på deg om han var utro. Håper du etterhvert ser at du var sammen med en dårlig fyr og innser at det kan skje alle. Ikke la en dårlig fyr ødelegge selvbildet ditt. 1
rosadilla Skrevet 19. juni 2014 #13 Skrevet 19. juni 2014 Du er absolutt normal så dårlig av enkelte sånn som din eks å legge skylden over til deg, når du ikke hadde gjort noe feil. Bare bra det ble slutt, for noe sånt fortjente du ikke
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå